Întrebări chestionare atestate auto ARR 2024 categoria CPI scurt marfa
capitolul Reguli incarcare
Întrebări pe capitole →Alege categoria:
A
B
C
D
E
Redobândire
Atestate
Taxi
Inchiriere
ADR cisterne
ADR clasa 1
ADR colete
Agabaritice
CPC marfa
CPC persoane
CPI marfa
CPI persoane
CPI scurt marfa
CPI scurt persoane
Consilieri siguranta - cls 1
Consilieri siguranta - cls 2
Consilieri siguranta - cls 3,4,5,6,8,9
Consilieri siguranta - ONU 1202,1203,1223
Instructor
Manager taxi
Manager transport marfa
Manager transport persoane
Profesori
Vehicule avariate
Caută întrebare:
62226. Obligaţia de a respecta regulile privind încărcarea, repartizarea încărcăturii, asigurarea şi fixarea mărfurilor transportate revine:
- A. conducătorului auto
- B. destinatarului
- C. expeditorului
- D. încărcătorului.
62227. Prin masă totală maximă autorizată se înţelege:
- A. masa maximă a unui vehicul încărcat, declarată admisibilă în urma omologării de către autoritatea competentă
- B. masa maximă admisă pentru drumurile de categoria E
- C. masa proprie a vehiculului
- D. masa sarcinii utile autorizate pentru transport.
62228. Repartizarea corectă a greutăţii pe osii este obligaţia:
- A. conducătorului auto
- B. destinatarului
- C. expeditorului
- D. încărcătorului.
62229. Arimarea mărfurilor este obligaţia:
- A. conducătorului auto
- B. consilierului de siguranţă
- C. expeditorului
- D. persoanei desemnate să conducă activitatea de transport rutier.
62230. La încărcarea mărfurilor conducătorul auto va lua măsuri pentru:
- A. asigurarea securităţii mărfurilor
- B. asigurarea unor spatii suficient de mari între pachete, colete, container, etc.
- C. ca mărfurile să fie amplasate cât mai în faţă
- D. ca mărfurile să fie amplasate cât mai în spate.
62231. Prin care din metodele enunţate mai jos se poate reduce timpul de staţionare la încărcare-descărcare?
- A. eliminarea timpilor de mers în gol
- B. mecanizarea operaţiunilor de încărcare-descărcare
- C. sporirea vitezei de circulaţie
- D. supra-încărcarea autovehiculelor.
62232. Gradul de încărcare şi modul de distribuire a încărcăturii autovehiculului influenţează în mod direct modificarea:
- A. aderenţei dintre pneuri şi calea de rulare
- B. condiţiilor de confort şi de siguranţă a deplasării
- C. forţei de tracţiune la roţile motrice
- D. poziţiei centrului de greutate al autovehiculului.
62233. Gradul de încărcare şi modul de distribuire a încărcăturii autovehiculului influenţează în mod direct modificarea:
- A. acceleraţiei gravitaţionale
- B. ecartamentului autovehiculului
- C. presiunilor în pneuri
- D. ţinutei de drum a autovehiculului.
62234. Gradul de încărcare al autovehiculului influenţează în mod direct şi determinant:
- A. ampatamentul autovehiculului
- B. confortul şi siguranţa deplasării
- C. distanţa de frânare necesară opririi autovehiculului în condiţii de siguranţă
- D. uşurinţa accesării comenzilor autovehiculului.
62235. Gradul de încărcare al autovehiculului influenţează în mod direct şi determinant:
- A. categoria vehiculului
- B. consumul de combustibil
- C. funcţionarea retarderului
- D. masele maxime autorizate pe axe.
62236. Gradul de încărcare al autovehiculului influenţează în mod direct şi determinant:
- A. funcţionarea ABS-ului
- B. inerţia autovehiculului
- C. masa încărcată maxim admisă din punct de vedere tehnic
- D. raportul putere/masă proprie exprimat în KW/kg.
62237. Ce trebuie să aveţi în vedere pentru a preveni riscurile atunci când încărcaţi vehiculul peste masa maximă admisă?
- A. creşte ampatamentul autovehiculului
- B. diminuează confortul conducătorului şi al pasagerilor
- C. obturează vizibilitatea pentru ceilalţi participanţi la trafic
- D. se modifică ţinuta de drum şi comportamentul autovehiculului în viraje.
62238. Ce trebuie să aveţi în vedere pentru a preveni riscurile atunci când încărcaţi vehiculul peste masa maximă admisă?
- A. creşte distanţa de frânare
- B. creşte ecartamentul autovehiculului
- C. diminuează confortul conducătorului şi al pasagerilor
- D. obturează vizibilitatea pentru ceilalţi participanţi la trafic.
62239. Ce riscuri comportă abordarea virajelor cu viteză excesivă?
- A. în condiţiile în care conducătorul auto intervine cu promptitudine printr-o manevrare corespunzătoare a volanului, se pot elimina toate riscurile specifice abordării virajelor
- B. riscuri determinate de acvaplanarea inevitabilă
- C. riscuri determinate de blocarea diferenţialului
- D. riscuri legate de răsturnarea vehiculului.
62240. La abordarea cărui sector de drum, dintre cele enumerate, apare riscul răsturnării?
- A. palier
- B. pantă
- C. rampă
- D. viraj.
62241. În curbă sau în viraj, forţa centrifugă tinde să:
- A. alinieze vehiculul pe traiectorie circulară
- B. deplaseze pasagerii şi marfa înspre exteriorul virajului
- C. deplaseze pasagerii şi marfa înspre interiorul virajului
- D. mărească viteza de deplasare a autovehiculului.
62242. Sistemul de fixare a încărcăturii trebuie să reziste la forţa corespunzătoare unei accelerări/decelerări a vehiculului spre faţă în valoare de:
- A. accelerare de 0,5 x g (acceleraţie gravitaţională)
- B. accelerare de 0,8 x g (acceleraţie gravitaţională)
- C. decelerare de 0,5 x g (acceleraţie gravitaţională)
- D. decelerare de 0,8 x g (acceleraţie gravitaţională).
62243. Sistemul de fixare a încărcăturii trebuie să reziste la forţa corespunzătoare unei accelerări/decelerări a vehiculului spre spate în valoare de:
- A. accelerare de 0,5 x g (acceleraţie gravitaţională)
- B. accelerare de 0,8 x g (acceleraţie gravitaţională)
- C. decelerare de 0,5 x g (acceleraţie gravitaţională)
- D. decelerare de 0,8 x g (acceleraţie gravitaţională).
62244. Sistemul de fixare a încărcăturii trebuie să reziste la forţa corespunzătoare unei accelerări/decelerări a vehiculului spre ambii pereţi laterali în valoare de:
- A. accelerare de 0,5 x g (acceleraţie gravitaţională)
- B. accelerare de 0,8 x g (acceleraţie gravitaţională)
- C. decelerare de 0,5 x g (acceleraţie gravitaţională)
- D. decelerare de 0,8 x g (acceleraţie gravitaţională).
62245. Înfăşurarea sau fixarea încărcăturii în vehicul trebuie făcută în conformitate cu dispoziţiile din:
- A. instrucţiunile privind sistemele de fixare a încărcăturii în transportul rutier de mărfuri elaborate de I.S.C.T.R.
- B. recomandările europene privind cele mai bune practici în domeniul fixării încărcăturii pentru transportul rutier
- C. Regulamentul (CE) nr. 1072/2009 privind normele comune privind accesul la piaţa transportului rutier de mărfuri
- D. Regulamentul Tehnic în Transportul Rutier R.N.T.R. 22 – privind sistemele de fixare a încărcăturii vehiculelor elaborat de R.A.R..
62246. Elementele de fixare a mărfii trebuie să respecte următoarea condiţie:
- A. sunt adaptate pentru masa proprie a vehiculului respectiv
- B. sunt adaptate pentru fixarea mărfii respective
- C. sunt adaptate pentru fixarea suprastructurii vehiculului de şasiu
- D. sunt adaptate pentru viteza comercială de circulaţie a vehiculului respectiv.
62247. Elementele de fixare a mărfii trebuie să respecte următoarea condiţie:
- A. forţa exercitată asupra lor este mai mare decât sarcina nominală pentru care au fost construite
- B. nu prezintă noduri sau elemente deteriorate
- C. sunt adaptate pentru fixarea şasiului
- D. sunt realizate din componente galvanizate pentru o bună rezistenţă la frecare.
62248. Elementele de fixare a mărfii trebuie să respecte următoarea condiţie:
- A. sunt conforme cu prescripţiile tehnice elaborate de I.S.C.T.R.
- B. sunt conforme cu specificaţiile tehnice privind construcţia vehiculelor rutiere de marfă
- C. sunt conforme cu standardele europene şi/sau internaţionale în vigoare în domeniu
- D. sunt conforme cu standardele şi normativele în vigoare elaborate de A.R.R..
62249. La repartizarea încărcăturii trebuie să aveţi în vedere:
- A. masa proprie a vehiculului
- B. masa şasiului
- C. masele maxime admise pe axe
- D. viteza comercială impusă pentru efectuarea cursei.
62250. La arimarea mărfurilor trebuie să aveţi în vedere:
- A. evitarea alunecării dintre încărcătură şi partea carosabilă
- B. evitarea alunecării încărcăturii în viraje
- C. evitarea alunecării suprastructurii vehiculului
- D. evitarea alunecării şasiului.