Curs Indicatoare și marcaje rutiere

1 / 9
Înainte >

4. SEMNALIZAREA RUTIERĂ

Mijloacele de semnalizare rutieră sunt:
  • sistemele de semnalizare luminoasă sau sonoră;
  • indicatoarele;
  • marcajele;
  • alte dispozitive speciale.

4.1 Indicatoare


INDICATOARE DE AVERTIZARE

Au forma triunghiulară cu vârful în sus, cu marginea roşie;
Se instalează înaintea locului periculos:
  • cu cel mult 50 m în localităţi;
  • 100-250 m în afara localităţii;
  • 500 – 1000 m pe autostrăzi.


Curbă la stânga

Este amplasat la cel mult 200 m de o curbă la stânga. Conducătorul trebuie să circule cu viteză redusă în curbe, iar dacă vizibilitatea este redusă sub 50 m., toate manevrele (depăşirea, oprirea, staţionarea, mersul înapoi, întoarcerea) sunt interzise.

Curbă la dreapta

Este amplasat la cel mult 200 m de o curbă la dreapta. Conducătorul trebuie să circule cu viteză redusă în curbe, iar dacă vizibilitatea este redusă sub 50 m., toate manevrele (depăşirea, oprirea, staţionarea, mersul înapoi, întoarcerea) sunt interzise.

Curbă dublă sau o succesiune de mai mult de două curbe, prima la stânga

Se instalează atunci când urmează o succesiune de curbe, dacă distanţa dintre acestea e mai mică de 250 m. Se amplasează la 100-200 m înaintea primei curbe. Aceste indicatoare pot fi însoţite şi de panouri adiţionale, pe care este specificată distanţa până la terminarea sectorului de drum periculos, dacă lungimea acestuia depăşeşte 1000 m. Conducătorul trebuie să circule cu viteză redusă în curbe, iar dacă vizibilitatea este redusă sub 50 m., toate manevrele (depăşirea, oprirea, staţionarea, mersul înapoi, întoarcerea) sunt interzise.

Curbă dublă sau o succesiune de mai mult de două curbe, prima la dreapta

Se instalează atunci când urmează o succesiune de curbe, dacă distanţa dintre acestea e mai mică de 250 m. Se amplasează la 100-200 m înaintea primei curbe. Aceste indicatoare pot fi insoţite şi de panouri adiţionale, pe care este specificată distanţa până la terminarea sectorului de drum periculos, dacă lungimea acestuia depăşeşte 1000 m. Conducătorul trebuie să circule cu viteză redusă în curbe, iar dacă vizibilitatea este redusă, toate manevrele (depăşirea, oprirea, staţionarea, mersul înapoi, întoarcerea) sunt interzise.

Curbă deosebit de periculoasă

Acest indicator se montează în curbe cu raze mai mici de 100 m, sensul săgeţilor indicând sensul virajului. Conducătorul trebuie să circule cu viteza de max. 30 km/h în localitate şi max. 50 km/h în afara localităţii, toate manevrele (depăşirea, oprirea, staţionarea, mersul înapoi, întoarcerea) fiind interzise.

Panouri succesive pentru curbe deosebit de periculoase

Se instalează câte 5 astfel de panouri în curbe cu raze mai mici de 100 m sau în curbe periculoase precedate de aliniamente mai lungi de 1000 m. Sunt amplasate în zona exterioară a curbelor, vârful săgeţilor indicând sensul virajului.

Coborâre periculoasă

Se amplasează la 100-200 m de începutul sectorului de drum, când panta depăşeşte 7%. Conducătorul auto nu este obligat să reducă viteza, dar nu are voie să staţioneze pe toată lungimea pantei. Dacă, în vârful pantei, vizibilitatea este redusă sub 50 m, toate manevrele sunt interzise. Dacă drumul nu este suficient de lat pentru a permite trecerea a două vehicule unul pe lângă celălalt, are prioritate cel care urcă faţă de cel care coboară.

Urcare cu înclinare mare

Se instalează la 100-200 m de începutul sectorului de drum, când panta depăşeşte 7%. Conducătorul auto nu este obligat să reducă viteza, dar toate manevrele sunt interzise. Dacă drumul nu este suficient de lat pentru a permite trecerea a două vehicule unul pe lângă celălalt, are prioritate cel care urcă faţă de cel care coboară.

Drum îngustat pe ambele părţi

Se amplasează la 100-200 m de locul în care sectorul de drum începe să se îngusteze pe ambele părţi cu cel puţin jumătate de metru. La întâlnirea acestui indicator, conducătorul auto poate preventiv să reducă viteza, iar manevrele de oprire, staţionare, mersul înapoi şi întoarcerea sunt interzise. Depăşirea este permisă.

Drum îngustat pe partea dreaptă

Drum îngustat pe partea stângă

Acostament periculos

Întoarcerea este interzisă (soliditatea drumului nu permite).

Drum aglomerat

La întâlnirea acestui indicator, conducătorul auto este obligat să păstreze o distanţă de siguranţă faţă de vehiculul care se deplasează în faţa sa. Se amplasează pe drumurile publice pe care traficul este intens.

Tunel

Se găseşte la 50-200 m de intrarea în tunel. În tunel, conducătorul auto preventiv, poate să reducă viteza şi toate manevrele (depăşirea – cu excepţia motocicletelor fără ataş, vehiculelor fără motor şi ciclomotoarelor, când vizibilitatea este peste 20 m. iar lăţimea drumului mai mare de 7 m., oprirea, staţionarea, mersul înapoi, întoarcerea) sunt interzise. În cazul imobilizării în tunel, conducătorul auto este obligat să oprească motorul şi să semnalizeze prezenţa autovehiculului.

Pod mobil

Se amplasează la 100-200 m de podul mobil. Dacă podul este ridicat, oprirea este obligatorie. Pe pod, sunt interzise toate manevrele (depăşirea – cu excepţia motocicletelor fără ataş, vehiculelor fără motor şi ciclomotoarelor, când vizibilitatea este peste 20 m. iar lăţimea drumului mai mare de 7 m., oprirea, staţionarea, mersul înapoi, întoarcerea).

Ieşire spre un chei sau mal abrupt

Se amplasează la 100-200 m de chei sau mal abrupt pentru a atenţiona conducătorul auto că, pe direcţia înainte, drumul se termină deasupra cheiului sau malului abrupt.

Drum cu denivelări

Se amplasează la 50-200 m de locul periculos. Dacă lungimea sectorului de drum depăşeşte 0,3 km, indicatorul este însoţit de un panou adiţional pe care este specificată lungimea sectorului de drum cu denivelări. La întâlnirea acestui indicator conducătorii auto sunt obligaţi să reducă viteza la max. 30 km/h în localitate şi max. 50 km/h în afara localităţii.

Denivelare pentru limitarea vitezei

Drum lunecos

Se află montat la 100-200 m de sectorul periculos. Conducătorului auto îi este recomandat să reducă viteza, să circule cu atenţie sporită, să nu bruscheze volanul şi comenzile autovehiculului, şi să evite folosirea frânei de serviciu. Dacă drumul este acoperit cu polei, zăpadă bătătorită, mâzgă sau piatră cubică umedă, conducătorul auto este obligat să reducă viteza la max. 30 km/h în localitate şi max. 50 km/h în afara localităţii.

Împroşcare cu pietriş

Se amplasează la 100-200 m de sectorul de drum periculos. Poate fi însoţit de indicatorul “Interzis autovehiculelor de a circula fără a menţine între ele un interval de cel puţin ... m”, deoarece există riscul ca pietrişul de pe partea carosabilă să fie aruncat de roţile vehiculului către ceilalţi participanţi la trafic. La întâlnirea acestui indicator, conducătorului auto îi este recomandat preventiv să reducă viteza şi să păstreze o distanţă faţă de vehiculul care circulă în faţa sa.

Căderi de pietre

Este instalat la 100-200 m de locul periculos. Poate fi însoţit de un panou adiţional pe care este inscripţionată lungimea sectorului de drum periculos, dacă acesta depăşeşte 300 m. Conducătorului auto îi este recomandat preventiv să reducă viteza şi să circule cu atenţie sporită.

Presemnalizare trecere pietoni

Se instalează la 50-200 m de o trecere de pietoni, pe drumurile intens circulate, pe sectoarele de drum unde vizibilitatea este redusă sau în afara localităţilor. Conducătorului auto îi este recomandat preventiv să reducă viteza şi să circule cu atenţie sporită. Acest indicator nu se instalează când locul amplasării sale coincide cu locul amplasării indicatorului “Copii”.

Copii

Conducătorii auto întâlnesc acest indicator pe sectoarele de drum frecvent circulate de copii (aflate în imediata apropiere a grădiniţelor, şcolilor şi a locurilor de joacă). Conducătorul este obligat să reducă viteza sub 30 km/h în localităţi, respectiv sub 50 km/h în afara localităţilor în intervalul ora 07-22 şi să circule cu atenţie sporită. Pe drumurile cu circulaţie în ambele sensuri prevăzute cu o singură bandă pe sens, pe distanţa cuprinsă între aceste indicatoare aferente celor două sensuri, marcajul de separare a sensurilor este cu linie continuă.

Biciclisti

Se amplasează la 100-200 m de locul în care drumul public se intersectează cu o pistă pentru biciclişti. La întâlnirea acestui indicator, conducătorului auto îi este recomandat preventiv să reducă viteza.
Înainte >

Adaugă un comentariu

{0}|{1} 86 comentariu|]1,Inf[86 comentarii

De către Anonymous - October 20, 2019 12:08
multumesc pentru ajutorul oferit
De către Anonymous - October 18, 2019 19:02
Multumesc pt ajutor
De către Atoderesei Loredana - October 18, 2019 15:55
Multumesc
De către Rodica Marin - October 7, 2019 20:49
Mulțumesc
De către Anonymous - October 3, 2019 14:15
Multumesc
De către Lomota Teodor - September 28, 2019 16:12
Excelent intocmit materialul !
De către Andrei Ciceu - September 30, 2019 13:51
Multumim. Spor la învățat și mult succes! :D
De către Pavel Aurel - September 17, 2019 15:18
Multumesc
De către Georgiana Viziteu - August 27, 2019 17:01
Multumesc
De către Anonymous - August 4, 2019 16:39
De catre Gabriela
De către Anonymous - July 25, 2019 12:45
Fff bun saitul.
De către ION TIBIL - July 5, 2019 22:27
Multumesc
De către Belin Alin - June 29, 2019 06:58
Buna ziua. Stie cineva sa ma lamureasca? La examenul de redobandire a permisului (13 din 15) intrebarile au un singur raspuns valabil, sau este l fel ca examenul pentru obtinerea permisului? Adica un raspuns ... doua .. sau trei valabile.
De către Andrei Ciceu - July 1, 2019 11:14
Bună. La examenul de redobândire întrebările sunt cu un singur răspuns valabil.
De către Tibrin Silviu - June 6, 2019 22:24
Super modul de invatare
De către Anonymous - June 3, 2019 15:51
Buna.
Are idee cineva de ce imi da eroare de incarcare la pagina urmatoare?
Multumesc.
De către George chilimbar Stan - May 23, 2019 06:33
Îmi vreau permisul in napoi !!!:(((((
De către Andrei Ciceu - May 23, 2019 12:28
Îmi pare rău, dar partea bună este că există posibilitatea să-l recuperezi mai repede.
Vezi articolul: https://blog.soferonline.ro/redobandirea-recuperarea-permisului-de-conducere-suspendat/
De către Stoica Emilia - May 16, 2019 23:15
Mulțumesc
De către Daniel Mihaly - May 15, 2019 12:47
Genial
De către Andrei Ciceu - May 15, 2019 16:08
Multumim! ^-^
De către Anonymous - May 14, 2019 13:28
E super bun
De către Andrei Ciceu - May 14, 2019 17:19
Multumim! :)
Daca folosesti aplicatia, poti sa ne lasi un review. Ne ajuta atat pe noi cat si pe viitorii cursanti! ^_^
De către Anonymous - May 14, 2019 13:28
Mulțumesc
De către Florica Miksi - April 30, 2019 22:39
Mulțumesc
De către Gheorghe Lascu - April 22, 2019 17:44
Este ok
De către Panlo Alin Acatrinei - April 20, 2019 11:03
Mulțumesc
De către Anonymous - April 12, 2019 09:32
Mulțumim. E foarte bun site-ul.
De către Andrei Ciceu - April 15, 2019 10:18
Ma bucur ca iti e de folos! Spor la invatat! :)
De către Daniel Iovan - April 11, 2019 03:57
E super bun saitul
De către Andrei Ciceu - April 15, 2019 10:17
Multumim! :)
Daca folosesti aplicatia, poti sa ne lasi un review. Ne ajuta atat pe noi cat si pe viitorii cursanti! ^_^
De către constantin rotariu - September 5, 2019 06:57
foarte bun multumesc
De către Andrei Ciceu - September 5, 2019 09:59
Multumim. Spor la invatat! :)
De către state Claudiu - April 8, 2019 23:10
e super
De către Andrei Ciceu - April 9, 2019 10:20
Multumim! :)
Daca folosesti aplicatia, poti sa ne lasi un review. Ne ajuta atat pe noi cat si pe viitorii cursanti! ^_^
De către Anonymous - April 7, 2019 19:42
e ok saitul
De către Andrei Ciceu - April 9, 2019 09:48
Mulțumim! ^_^
De către Mihaela Lingurar - April 4, 2019 08:11
Îmi place site-ul
De către Andrei Ciceu - April 4, 2019 09:44
Multumim. Spor la învățat! :D
De către Anonymous - April 4, 2019 00:18
Este OK site- ul. Sa aveti spor la invatat.
De către Andrei Ciceu - April 4, 2019 09:44
Multumim! ^-^
De către Horia Tecuceanu - April 3, 2019 20:13
Excelent siteul este super
De către Anonymous - March 30, 2019 07:20
Siteul este ok , chiar ma ajuta . Multumesc!
De către Andrei Ciceu - April 1, 2019 09:59
Mă bucur. Spor la învățat! :)
De către Anonymous - March 30, 2019 02:04
Multumesc mult !
De către Anonymous - March 26, 2019 20:09
Excelent
De către Andrei Ciceu - March 27, 2019 09:30
Multumim!
De către Anonymous - March 26, 2019 16:23
Foarte bune explicațiile !
De către Andrei Ciceu - March 26, 2019 17:19
Multumim. Mult spor la invatat! ^-^
De către Acatrinei Alin - March 22, 2019 01:14
Mulțumesc
De către Istvan Szilagyi - March 21, 2019 23:37
:) multumesc mult
De către TUDOSA DUMITRU - March 18, 2019 17:32
super
De către Anonymous - March 16, 2019 17:45
Minunat
De către Romano Cristea - March 11, 2019 17:36
Mulțumesc mult
De către Andrei Ciceu - March 12, 2019 10:24
Cu drag. Mult spor la învățat! :)
De către Adriana Trif - March 10, 2019 23:03
Multumesc frumos!
De către GRIGORE MIHUS - February 27, 2019 19:44
Multumim frumos
De către Laurențiu Iordan - February 14, 2019 16:29
Ok mulțumim sunt de folos
De către Andrei Ciceu - February 15, 2019 09:31
Mă bucur. :D Spor la învățat!
De către Poncobarosanu Balazs - February 12, 2019 03:37
Multumim
De către Anonymous - February 11, 2019 14:34
Foarte bine explicate,scurt si la obiect.
De către Andrei Ciceu - February 11, 2019 17:07
Multumim! :)
De către George Tudorache - February 11, 2019 12:05
Ma bucur sa stiu de spre semne de circulație ma ajuta foarte mult la examen va multumesc
De către Andrei Ciceu - February 11, 2019 12:14
Asa e, te va ajuta mut. Spor la invatat! :)
De către Anonymous - January 31, 2019 23:14
succes
De către Stefan Aurora - January 23, 2019 17:10
Mult succes
De către Adrian Vladoiu - January 21, 2019 22:35
Am inteles
De către Andrei Ciceu - January 22, 2019 14:24
Mult spor! :D
De către Victor Constantin Sasu - January 17, 2019 20:31
Foarte util .
De către Andrei Ciceu - January 18, 2019 10:25
Multumim! :)
De către Bianca Alexandra - November 13, 2018 14:37
foarte faine ..scurt si la obiect ...fara teoria chibritului :)
De către Ciceu Andrei - November 13, 2018 14:43
Mulțumim. Spor la învățat să ai! :)
De către Eduard Cucu - November 6, 2018 10:46
Super
De către Ciceu Andrei - November 6, 2018 13:44
Mulțumesc. Spor la învățat!
De către NISTOR ANDREEA CLAUDIA - May 22, 2018 22:21
Indicatorul "Urcare cu înclinare mare" nu face referire la urcare pe o rampa, nu pe o panta? Va rog sa ma corectati daca am gresit. Multumesc!
De către Ciceu Andrei - September 24, 2018 12:53
Se face referire la urcarea pe un drum inclinat (care de obicei se numeste si panta)
De către Anonymous - March 10, 2019 09:51
Eu nu sunt conducator auto ÎNCĂ ,dar din cât am citit eu (ptr ca mă preg acum)urcarea pe un drum înclinat se numește RAMPA și coborârea unui ,,deal’’ se numește PANTA ,,drum in pantă’’
De către Andrei Ciceu - March 11, 2019 12:45
Asa este, din neatentie le-am scris invers. Am corectat si in text. Urcarea se numeste RAMPA, iat coborarea poarta numele de PANTA. Multumesc pentru observatie! :)
De către Cozma Marcel - March 28, 2018 20:49
Este permisă depăşirea în curbele cu vizibilitate doar la curbele la dreapta !??
De către Kaizer Sereda Sandu - September 23, 2018 20:56
nu este permisa depasirea an curbe
De către Ciceu Andrei - March 29, 2018 10:00
Este permisă în orice curbă, doar dacă vizibilitatea permite. Am corectat textul.
De către Anonymous - March 2, 2018 15:06
Până aici e bine. Să continuăm
De către Anonymous - February 28, 2018 14:14
Da cred că am înțeles zic eu
De către Anonymous - November 3, 2018 17:06
Nu! In nici o curbă nu depășești!
De către Ciceu Andrei - November 6, 2018 09:28
Se poate depăși doar dacă vizibilitatea permite.