Întrebări chestionare auto DRPCIV capitolul Conducerea preventivă categoria CPC marfa

Întrebări pe capitole →




60709. Cele mai multe accidente de circulaţie au drept cauză:

a) condiţiile meteorologice nefavorabile

b) defecţiunile tehnice

c) erorilor umane

d) infrastructura.

60710. Accidentele de circulaţie în care un autovehicul intră în coliziune cu cel care circulă în faţă au drept cauză principală:

a) distanţa de siguranţă insuficientă

b) neadaptarea vitezei

c) neatenţia

d) pierderea aderenţei.

60711. Suplimentar faţă de costurile directe ale unui accident de circulaţie, acesta conduce la costuri legate de:

a) imobilizarea vehiculului

b) prejudicierea imaginii reprezentative a firmei

c) timpul pierdut

d) toate cele trei variante constituie costuri suplimentare.

60712. Indicaţi care este poziţia corectă a mâinilor pe volan prin analogie cu cadranul unui ceas?

a) în dreptul orelor 10 şi 14

b) în dreptul orelor 8 şi 16

c) în dreptul orelor 9 şi 15

d) în dreptul orelor 11 şi 13.

60713. Care sunt riscurile legate de o poziţie gresită a mâinilor pe volan?

a) destabilizarea roţilor de direcţie

b) diminuarea timpului de reacţie

c) o precizie slabă a traiectoriei autovehiculului

d) scăderea raportului de transmitere al transmisiei direcţiei.

60714. O poziţie corectă la volan presupune efectuarea succesivă şi în ordinea indicată a următoarelor reglaje:

a) reglarea centurii de siguranţă, oglinzilor retrovizoare şi a scaunului

b) reglarea centurii de siguranţă, scaunului şi a oglinzilor retrovizoare

c) reglarea scaunului, oglinzilor retrovizoare şi a centurii de siguranţă

d) reglarea scaunului, spătarului, oglinzilor retrovizoare şi a centurii de siguranţă.

60715. O poziţie corectă la volan presupune:

a) conducătorul auto să aşeze într-o poziţie care să evite adormirea la volan chiar şi în caz de oboseală

b) conducătorul auto să se aşeze confortabil, capul să fie sprijinit pe tetieră şi să aibă acces uşor la comenzile autovehiculului

c) conducătorul auto să se plaseze cât mai aproape de volan pentru a avea acces uşor la comenzile autovehiculului

d) conducătorul auto trebuie să se aşeze şi să-şi regleze oglinzile retrovizoare astfel încât să elimine unghiurile moarte din spatele şi de pe laturile autovehiculului.

60716. O poziţie incorectă la volan poate conduce la:

a) folosirea incorectă a culoarului de deplasare

b) necorelarea vitezei de deplasare cu vizibilitatea

c) percepere eronată a distanţelor

d) scăderea rezistenţei la oboseală.

60717. O poziţie incorectă la volan poate conduce la:

a) scăderea concentrării

b) scăderea timpului de anticipare

c) scăderea timpului de observare a potenţialelor pericole

d) scăderea timpului de reacţie.

60718. Aprinderea unei ţigări în timpul conducerii autovehiculului:

a) conduce la înlăturarea senzaţiei de oboseală

b) conduce la nereceptarea unor informaţii şi se poate produce un accident

c) este o acţiune care ajută la creşterea concentrării

d) toate variantele de mai sus.

60719. Manevrarea necorespunzătoare a cărei comenzi, dintre cele enumerate, poate amplifica mişcarea de ruliu a autovehiculului (oscilaţiile de înclinare a autovehiculului în jurul axei longitudinale)?

a) acceleraţie

b) ambreiaj

c) schimbător de viteze

d) volan.

60720. Oboseala poate fi cauzată de:

a) alimentaţie inadecvată

b) alimentaţie insuficientă, prea grasă sau neechilibrată

c) lipsa somnului

d) toate cauzele enumerate pot provoca oboseala.

60721. Consumul de alcool poate avea ca efecte:

a) efecte sedative sau anularea inhibiţiilor

b) înlăturarea oboselii

c) organizarea proceselor intelectuale

d) revigorarea organismului.

60722. În timpul conducerii autovehiculului, oboseala poate avea ca efect:

a) asumarea de riscuri suplimentare pentru scurtarea duratei călătoriei

b) consumul de alcool

c) creşterea capacităţilor de anticipare

d) scăderea timpului de reacţie.

60723. Sănătatea şi o vedere bună:

a) nu sunt suficiente pentru o conducere în siguranţă

b) pot fi afectate de consumul de alcool sau droguri

c) sunt indispensabile unei conduceri în siguranţă

d) toate variantele enumerate sunt adevărate.

60724. Studiile efectuate evidenţiază că la o alcoolemie de 0,3 ‰:

a) debutează riscul producerii unui accident

b) riscul producerii unui accident este multiplicat de 10 ori

c) riscul producerii unui accident este multiplicat de 2 ori

d) riscul producerii unui accident este multiplicat de 35 ori.