SoferOnline - Întrebări chestionare atestate auto ARR 2021 categoria Conducatori Agabaritice

Întrebări chestionare atestate auto ARR 2021 categoria Conducatori Agabaritice

Întrebări pe capitole →

60227. La deplasarea in treptele inferioare ale cutiei de viteze, momentul transmis la rotile motoare este:

  • A. egal cu momentul motor
  • B. in functie de pozitia clapetei de acceleratie, poate fi mai mic sau mai mare decat momentul motor
  • C. mai mare decat momentul motor
  • D. mai mic decat momentul motor.

60228. Turatia maxima de functionare a unui motor cu aprindere prin comprimare echipat cu regulator-limitator de turatie este:

  • A. egala cu turatia corespunzatoare momentului maxim realizat de motor
  • B. egala cu turatia corespunzatoare puterii maxime realizate de motor
  • C. mai mare decat turatia corespunzatoare puterii maxime realizate de motor
  • D. mai mica decat turatia corespunzatoare puterii maxime realizate de motor.

60229. Care este rolul limitatorului de turatie la motoarele cu aprindere prin comprimare ?

  • A. limiteaza solicitarile mecanice si termice ale motorului
  • B. micsoreaza consumul de combustibil prin limitarea vitezei maxime a autovehiculului
  • C. permite cresterea momentului motor la urcarea rampelor
  • D. permite cresterea puterii motorului la demarare.

60230. Schimbatorul de viteze permite:

  • A. cuplarea progresiva a motorului cu transmisia
  • B. mersul inapoi al autovehiculului inversand sensul de rotatie al motorului
  • C. modificarea fortei de tractiune in functie de variatia rezistentelor la inaintare
  • D. utilizarea motorului la o turatie mai mica decat turatia de mers in gol.

60231. De ce se recomanda la vehiculele cu motoare supraalimentate, ca la oprire sa se lase motorul sa functioneze cateva minute in gol:

  • A. pentru a asigura o racire lenta a motorului
  • B. pentru a asigura o racire lenta a turbosuflantei
  • C. pentru a asigura ungerea suflantei
  • D. pentru revenirea uleiului in baie.

60232. Care dintre subansamblele enumerate sunt elemente componente ale transmisiei autovehiculelor?

  • A. ambreiajul
  • B. mecanismul de directie
  • C. sistemul de franare
  • D. suspensia.

60233. Care dintre subansamblele enumerate sunt elemente componente ale transmisiei autovehiculelor?

  • A. cutia de viteze
  • B. mecanismul de directie
  • C. sistemul de franare
  • D. suspensia.

60234. Care dintre subansamblele enumerate sunt elemente componente ale transmisiei autovehiculelor?

  • A. diferentialul
  • B. mecanismul de directie
  • C. sistemul de franare
  • D. suspensia.

60235. Care este rolul transmisiei?

  • A. asigura alimentarea motorului cu amestec carburant
  • B. asigura transmiterea fluxului de putere, de la motor la rotile motrice
  • C. dezvolta puterea necesara propulsarii autovehiculelor
  • D. transforma energia chimica a combustibililor in energie mecanica.

60236. Care este rolul transmisiei?

  • A. amplifica/multiplica momentul motor transmis la rotile motrice
  • B. asigura alimentarea motorului cu amestec carburant
  • C. dezvolta puterea necesara propulsarii autovehiculelor
  • D. transforma energia chimica a combustibililor in energie mecanica.

60237. Care din componentele transmisiei enumerate mai jos multiplica momentul motor transmis la rotile motrice?

  • A. ambreiajul
  • B. arborii planetari
  • C. cutia de viteze
  • D. transmisia cardanica.

60238. Care din componentele transmisiei enumerate mai jos multiplica momentul motor transmis la rotile motrice?

  • A. arborii planetari
  • B. diferentialul
  • C. transmisia cardanica
  • D. transmisia principala.

60239. Care din componentele transmisiei, dintre cele enumerate, permit intreruperea fluxului de putere transmis de la motor la rotile motrice?

  • A. ambreiajul
  • B. diferentialul
  • C. transmisia cardanica
  • D. transmisia principala.

60240. Care din componentele transmisiei, dintre cele enumerate, permit intreruperea fluxului de putere transmis de la motor la rotile motrice?

  • A. arborii planetari
  • B. cutia de viteze
  • C. diferentialul
  • D. transmisia principala.

60241. Care din componentele transmisiei, dintre cele enumerate, protejeaza transmisia de socuri si la suprasarcini?

  • A. ambreiajul
  • B. cutia de viteze
  • C. transmisia cardanica
  • D. transmisia principala.

60242. Care din componentele transmisiei, dintre cele enumerate, permit ca rotile aceleiasi punti motoare sa ruleze la turatii diferite?

  • A. ambreiajul
  • B. arborii planetari
  • C. cutia de viteze
  • D. diferentialul.

60243. Care este rolul ambreiajului?

  • A. amplifica momentul motor transmis la rotile motrice
  • B. distribuie momentul motor la rotile motrice
  • C. permite ca rotile motrice sa ruleze cu turatii diferite
  • D. permite intreruperea temporara a transmiterii fluxului de putere.

60244. Care este rolul cutiei de viteze?

  • A. distribuie momentul motor la rotile motrice
  • B. permite compensarea variatiilor de pozitie relativa a componentelor transmisiei
  • C. permite intreruperea transmiterii fluxului de putere de la motor la rotile motrice
  • D. protejeaza transmisia de socuri si la suprasarcini.

60245. Care este rolul transmisiei cardanice?

  • A. amplifica momentul motor transmis la rotile motrice
  • B. distribuie momentul motor la rotile motrice
  • C. permite ca rotile motrice sa ruleze cu turatii diferite
  • D. permite compensarea variatiilor de pozitie relativa a componentelor transmisiei.

60246. Care este rolul diferentialului?

  • A. distribuie momentul motor la rotile motrice
  • B. permite cuplarea progresiva a motorului cu transmisia
  • C. permite intreruperea transmiterii fluxului de putere
  • D. protejeaza transmisia de socuri si la suprasarcini.

60247. Care este rolul diferentialului?

  • A. permite ca rotile motrice sa ruleze cu turatii diferite
  • B. permite cuplarea progresiva a motorului cu transmisia
  • C. permite intreruperea transmiterii fluxului de putere
  • D. protejeaza transmisia de socuri si la suprasarcini.

60248. Prin indeplinirea carei proceduri, dintre cele enumerate, se pot diminua socurile provocate in transmisie la schimbarea treptelor de viteza?

  • A. ambreiere brusca, concomitent cu accelerarea progresiva
  • B. ambreierea progresiva, concomitent cu accelerarea pana la turatia economica
  • C. evitarea schimbarii treptelor de viteza, prin actionarea controlata a acceleratiei
  • D. schimbarea cat mai rapida a treptei de viteza.

60249. Evitarea socurilor la ambreiere depinde de modul in care se actioneaza pedala de ambreiaj:

  • A. dupa realizarea cuplarii complete a ambreiajului si eliberarea pedalei
  • B. in pozitiile de apasare intermediare, care corespund patinarii ambreiajului
  • C. intre pozitiile ce corespund apasarii complete si cea de realizare a prizei de ambreiere
  • D. pe tot parcursul cursei de eliberare a acesteia.

60250. Efectuarea carei operatiuni, dintre cele enumerate, reclama cel mai riguros control al actionarii pedalei de ambreiaj, in scopul evitarii socurilor in transmisie?

  • A. accelerarea
  • B. nu exista diferente semnificative intre exigentele de operare specifice diferitelor situatii
  • C. pornirea de pe loc
  • D. schimbarea in treapta superioara de viteza.

60251. Care sunt riscurile mentinerii continue a piciorului pe pedala de ambreiaj?

  • A. nu exista riscuri
  • B. pericolul de derapaj
  • C. supraincalzirea retarderului
  • D. uzura prematura a rulmentului de presiune al ambreiajului.