Întrebări chestionare atestate auto ARR 2024 categoria Conducatori Agabaritice

Întrebări pe capitole →

Alege categoria:

A
B
C
D
E
Redobândire
Atestate
    Taxi
    Inchiriere
    ADR cisterne
    ADR clasa 1
    ADR colete
    Agabaritice
    CPC marfa
    CPC persoane
    CPI marfa
    CPI persoane
    CPI scurt marfa
    CPI scurt persoane
    Consilieri siguranta - cls 1
    Consilieri siguranta - cls 2
    Consilieri siguranta - cls 3,4,5,6,8,9
    Consilieri siguranta - ONU 1202,1203,1223
    Instructor
    Manager taxi
    Manager transport marfa
    Manager transport persoane
    Profesori
    Vehicule avariate

Caută întrebare:


60277. Care din urmatoarele sisteme este proiectat pentru a fi utilizat la parcurgerea pantelor lungi?

  • A. sistemul ABS
  • B. sistemul ASR
  • C. sistemul de blocare a diferentialului
  • D. sistemul de franare de incetinire.

60278. Sistemele de franare de incetinire realizeaza efectul de franare actionand in mod indirect asupra:

  • A. ABS-ului
  • B. rotilor directoare
  • C. rotilor motoare
  • D. tuturor rotilor.

60279. Efectul de incetinire produs de activarea sistemelor de franare de incetinire se poate realiza prin:

  • A. actionarea cilindrilor receptori ai sistemului de franare de la rotile motrice
  • B. cresterea presiunii aerului din circuitele de franare
  • C. debreiere si ambreiere progresiva
  • D. obturarea galeriei de evacuare a motorului.

60280. Sistemele de franare de incetinire de tip retarder/intarder pot fi de tip:

  • A. hidraulic
  • B. mecanic
  • C. pneumatic
  • D. pneumo-hidraulic.

60281. Sistemele de franare de incetinire de tip retarder/intarder pot fi de tip:

  • A. electromagnetic
  • B. mecanic
  • C. pneumatic
  • D. pneumo-hidraulic.

60282. Marimea fortei de franare a autovehiculului, ce rezulta ca urmare a activarii retarderului hidraulic, depinde de:

  • A. cantitatea de lichid hidraulic care se comanda a fi injectat in carcasa acestuia, prin selectarea treptei de franare
  • B. declivitatea drumului pe care circula autovehiculul
  • C. treapta de viteza cuplata
  • D. viteza de circulatie a autovehiculului.

60283. Marimea fortei de franare a autovehiculului, ce rezulta ca urmare a activarii retarderului hidraulic, depinde de:

  • A. declivitatea drumului pe care circula autovehiculul
  • B. treapta de franare selectata
  • C. treapta de viteza cuplata
  • D. viteza de circulatie a autovehiculului.

60284. De ce trebuie sa se tina seama la exploatarea retarderului hidraulic?

  • A. efectul de franare se produce cu intarziere previzibila – fata de momentul activarii retarderului
  • B. efectul de incetinire inceteaza la apasarea pedalei de ambreiaj
  • C. pentru ca activarea retarderului sa produca efectul de incetinire a autovehiculului, cutia de viteze trebuie sa fie cuplata intr-o treapta de viteza
  • D. retarderul se dezactiveaza automat, odata cu apasarea pedalei de frana.

60285. La activarea carui tip de sistem de franare de incetinire se poate conta pe un efect de franare imediat, produs instantaneu, odata cu activarea acestuia?

  • A. la activarea celor care realizeaza incetinirea prin obturararea galeriei de evacuare
  • B. la activarea franelor de incetinire asistate de sistemele de siguranta de tip ABS si ASR
  • C. la activarea intarederului hidraulic
  • D. la activarea retarderului hidraulic.

60286. La activarea carui tip de sistem de franare de incetinire se poate conta pe un efect de franare imediat, produs instantaneu, odata cu activarea acestuia?

  • A. la activarea franelor de incetinire asistate de sistemele de siguranta de tip ABS si ASR
  • B. la activarea intarderului hidraulic
  • C. la activarea retarderului electromagnetic
  • D. la activarea retarderului hidraulic.

60287. Care este utilitatea tempomatului?

  • A. este un echipament care poate fi utilizat de regula in cazul in care conducatorul auto are dificultati in a mentine o viteza de deplasare constanta
  • B. nici o utilitate deosebita, mai ales in contextul in care utilizarea tempomatului presupune in mod suplimentar nu numai efectuarea anumitor operatiuni specifice, dar si asigurare prealabila, atat la activare, cat si la dezactivare
  • C. protejeaza transmisia la suprasarcini
  • D. realizeaza mentinerea vitezei de deplasare din momentul activarii acestuia.

60288. In ce regim de exploatare a tempomatului exista riscul producerii de socuri in transmisie?

  • A. la dezactivarea tempomatului
  • B. la eliberarea pedalei de acceleratie in urma activarii tempomatului
  • C. la reactivarea tempomatului la o viteza superioara celei fixate la prima activare
  • D. pe timpul mentinerii comenzii de accelerare sau de decelerare continua.

60289. Ce conditii trebuie sa aveti in vedere sa se realizeze inaintea dezactivarii tempomatului de la maneta de comanda, pentru a evita socurile pe care le poate provoca aceasta interventie?

  • A. dezactivarea tempomatului nu poate produce socuri in transmisia autovehiculului, deci nu este necesar sa se intervina in prealabil asupra nici unei alte comenzi
  • B. intreruperea transmiterii fluxului de putere de la motor la rotile motrice, prin debreiere sau deplasarea schimbatorului de viteze in pozitie neutra
  • C. preluarea controlului sistemului de franare, prin actionarea franei de serviciu
  • D. preluarea controlului tractiunii, prin actionarea corespunzatoare a acceleratiei.

60290. Avand in vedere particularitatile functionale, este de preferat ca frana de serviciu sa se actioneze:

  • A. brusc
  • B. in mod continuu
  • C. pana la blocarea rotilor
  • D. treptat si controlat.

60291. Care este consecinta franarii violente, cu blocarea rotilor din fata?

  • A. micsorarea uzurii anvelopelor
  • B. pierderea maniabilitatii autovehiculului
  • C. pierderea stabilitatii autovehiculului
  • D. reducerea distantei de oprire.

60292. Care este consecinta franarii violente, cu blocarea rotilor din fata?

  • A. cresterea distantei de franare necesara pentru oprirea vehiculului
  • B. micsorarea uzurii anvelopelor
  • C. reducerea distantei de oprire
  • D. reducerea timpului de reactie.

60293. Care este consecinta franarii violente, cu blocarea rotilor din fata?

  • A. derapajul
  • B. micsorarea uzurii anvelopelor
  • C. pierderea stabilitatii autovehiculului
  • D. reducerea distantei de oprire.

60294. Sistemele de franare de incetinire de tip retarder/intarder actioneaza numai daca:

  • A. ambreiajul este cuplat
  • B. autovehiculul este in miscare
  • C. pedala de frana este apasata
  • D. schimbatorul de viteze este cuplat intr-o treapta de viteza.

60295. Care poate fi cauza demarajului slab al autovehiculului la pornirea de pe loc sau la accelerare?

  • A. nivelul scazut al combustibilului in rezervor
  • B. presiunile din pneuri nu corespund cu cele prescrise de fabricant
  • C. se accelereaza cu frana de incetinire activata
  • D. usile autovehiculului nu sunt inchise corespunzator.

60296. La folosirea excesiva pe un timp indelungat a retarderului hidraulic, eficienta franarii scade datorita:

  • A. folosirii franei de motor
  • B. functionarii ABS-ului
  • C. rularii la turatii mari
  • D. supraincalzirii uleiului.

60297. Ce trebuie sa aveti in vedere la operarea asupra manetei de comanda a retarderului, pentru a nu afecta siguranta si confortul deplasarii?

  • A. dezactivarea retarderului, precum si schimbarea treptelor de franare, sa se faca numai impreuna si odata cu actionarea controlata a franei de serviciu
  • B. manevrarea secventiala a acesteia
  • C. mentinerea unei viteze de deplasare constante, indiferent de conditiile de drum si de trafic
  • D. sa activez retarderul numai in urma reducerii corespunzatoare a vitezei de deplasare, realizata prin utilizarea controlata a franei de serviciu.

60298. Ce trebuie sa aveti in vedere la operarea asupra manetei de comanda a retarderului, pentru a nu afecta siguranta si confortul deplasarii?

  • A. manevrarea fara salturi peste diferitele trepte de franare
  • B. mentinerea unei viteze de deplasare constante, indiferent de conditiile de drum si de trafic
  • C. sa activez retarderul numai in urma reducerii corespunzatoare a vitezei de deplasare, realizata prin utilizarea controlata a franei de serviciu
  • D. sa identific si sa cuplez in mod direct treapta de franare adecvata necesitatilor impuse de conditiile de drum si de trafic.

60299. Care sunt riscurile exploatarii retarderului?

  • A. blocarea transmisiei
  • B. nu exista nici un fel de risc
  • C. socurile provocate in transmisie la schimbarea treptelor de franare
  • D. suprasolicitarea transmisiei.

60300. Care din procedurile de mai jos sunt de urmat la coborarea pantelor lungi cu succesiuni de curbe, in ceea ce priveste exploatarea rationala a retarderului in conditii de siguranta si confort?

  • A. cuplarea treptelor de franare superioare sa se opereze numai in urma, sau odata cu actionarea franei de serviciu
  • B. cuplarea treptelor superioare de franare ale retarderului sa se efectueze, de preferat, pe portiunile de drum in aliniament
  • C. evitarea folosirii indelungate a retarderului la coborarea pantelor lungi, pentru a evita supraincalzirea acestuia
  • D. evitarea folosirii simultane a retarderului si a franei de serviciu.

60301. Coborati o panta cu retarderul activat. Se modifica forta de franare dezvoltata de retarder in urma eventualei schimbari de treapta de viteza, sau pe parcursul efectuarii acestor operatiuni?

  • A. da
  • B. nu
  • C. numai daca se cupleaza o treapta inferioara de viteza
  • D. numai daca se cupleaza o treapta superioara de viteza.