Întrebări chestionare auto DRPCIV capitolul Conducerea preventivă categoria Conducatori Agabaritice

Întrebări pe capitole →




60342. Cele mai multe accidente de circulatie au drept cauza:

a) conditiile meteorologice nefavorabile

b) defectiunile tehnice

c) erorilor umane

d) infrastructura.

60343. Accidentele de circulatie in care un autovehicul intra in coliziune cu cel care circula in fata au drept cauza principala:

a) distanta de siguranta insuficienta

b) neadaptarea vitezei

c) neatentia

d) pierderea aderentei.

60344. Suplimentar fata de costurile directe ale unui accident de circulatie, acesta conduce la costuri legate de:

a) imobilizarea vehiculului

b) prejudicierea imaginii reprezentative a firmei

c) timpul pierdut

d) toate variantele enumerate consituie costuri suplimentare.

60345. Indicati care este pozitia corecta a mainilor pe volan prin analogie cu cadranul unui ceas?

a) in dreptul orelor 10 si 14

b) in dreptul orelor 8 si 16

c) in dreptul orelor 9 si 15

d) in dreptul orelor 11 si 13.

60346. Care sunt riscurile legate de o pozitie gresita a mainilor pe volan ?

a) destabilizarea rotilor de directie

b) diminuarea timpului de reactie

c) o precizie slaba a traiectoriei autovehiculului

d) scaderea raportului de transmitere al transmisiei directiei.

60347. O pozitia corecta la volan presupune efectuarea succesiva si in ordinea indicata a urmatoarelor reglaje:

a) reglarea centurii de siguranta, oglinzilor retrovizoare si a scaunului

b) reglarea centurii de siguranta, scaunului si a oglinzilor retrovizoare

c) reglarea scaunului, oglinzilor retrovizoare si a centurii de siguranta

d) reglarea scaunului, spatarului, oglinzilor retrovizoare si a centurii de siguranta.

60348. O pozitie corecta la volan presupune:

a) conducatorul auto sa aseze intr-o pozitie care sa evite adormirea la volan chiar si in caz de oboseala

b) conducatorul auto sa se aseze confortabil, capul sa fie sprijinit pe tetiera si sa aiba acces usor la comenzile autovehiculului

c) conducatorul auto sa se plaseze cat mai aproape de volan pentru a avea acces usor la comenzile autovehiculului

d) conducatorul auto trebuie sa se aseze si sa-si regleze oglinzile retrovizoare astfel incat sa elimine unghiurile moarte din spatele si de pe laturile autovehiculului.

60349. O pozitie incorecta la volan poate conduce la:

a) folosirea incorecta a culoarului de deplasare

b) necorelarea vitezei de deplasare cu vizibilitatea

c) percepere eronata a distantelor

d) scaderea rezistentei la oboseala.

60350. O pozitie incorecta la volan poate conduce la:

a) scaderea concentrarii

b) scaderea timpului de anticipare

c) scaderea timpului de observare a potentialelor pericole

d) scaderea timpului de reactie.

60351. Aprinderea unei tigari in timpul conducerii autovehiculului:

a) conduce la inlaturarea senzatiei de oboseala

b) conduce la nereceptarea unor informatii si se poate produce un accident

c) este o actiune care ajuta la cresterea concentrarii

d) toate variantele de mai sus.

60352. Manevrarea necorespunzatoare a carei comenzi, dintre cele enumerate, poate amplifica miscarea de ruliu a autovehiculului (oscilatiile de inclinare a autovehiculului in jurul axei longitudinale)?

a) acceleratie

b) ambreiaj

c) schimbator de viteze

d) volan.

60353. Oboseala poate fi cauzata de:

a) alimentatie inadecvata

b) alimentatie insuficienta, prea grasa sau neechilibrata

c) lipsa somnului

d) toate cauzele enumerate pot provoca oboseala.

60354. Consumul de alcool poate avea ca efecte:

a) efecte sedative sau anularea inhibitiilor

b) inlaturarea oboselii

c) organizarea proceselor intelectuale

d) revigorarea organismului.

60355. In timpul conducerii autovehiculului, oboseala poate avea ca efect:

a) asumarea de riscuri suplimentare pentru scurtarea duratei calatorie

b) consumul de alcool

c) cresterea capacitatilor de anticipare

d) scaderea timpului de reactie.

60356. Sanatatea si o vedere buna:

a) nu sunt suficiente pentru o conducere in siguranta

b) pot fi afectate de consumul de alcool sau droguri

c) sunt indispensabile unei conduceri in siguranta

d) toate variantele enumerate sunt corecte.

60357. Studiile efectuate evidentiaza ca la o alcoolemie de 0,3 ‰ :

a) debuteaza riscul producerii unui accident

b) riscul producerii unui accident este multiplicat de 10 ori

c) riscul producerii unui accident este multiplicat de 2 ori

d) riscul producerii unui accident este multiplicat de 35 ori.