Întrebări chestionare auto DRPCIV capitolul Conducerea preventivă categoria Conducatori Agabaritice

Întrebări pe capitole →


60342. Cele mai multe accidente de circulatie au drept cauza:

a) conditiile meteorologice nefavorabile;

b) defectiunile tehnice;

c) erorilor umane;

d) infrastructura.

60343. Accidentele de circulatie in care un autovehicul intra in coliziune cu cel care circula in fata au drept cauza principala:

a) distanta de siguranta insuficienta;

b) neadaptarea vitezei;

c) neatentia;

d) pierderea aderentei.

60344. Suplimentar fata de costurile directe ale unui accident de circulatie, acesta conduce la costuri legate de:

a) imobilizarea vehiculului;

b) prejudicierea imaginii reprezentative a firmei;

c) timpul pierdut;

d) toate variantele enumerate consituie costuri suplimentare.

60345. Indicati care este pozitia corecta a mainilor pe volan prin analogie cu cadranul unui ceas?

a) in dreptul orelor 10 si 14;

b) in dreptul orelor 8 si 16;

c) in dreptul orelor 9 si 15;

d) in dreptul orelor 11 si 13.

60346. Care sunt riscurile legate de o pozitie gresita a mainilor pe volan ?

a) destabilizarea rotilor de directie;

b) diminuarea timpului de reactie;

c) o precizie slaba a traiectoriei autovehiculului;

d) scaderea raportului de transmitere al transmisiei directiei.

60347. O pozitia corecta la volan presupune efectuarea succesiva si in ordinea indicata a urmatoarelor reglaje:

a) reglarea centurii de siguranta, oglinzilor retrovizoare si a scaunului;

b) reglarea centurii de siguranta, scaunului si a oglinzilor retrovizoare;

c) reglarea scaunului, oglinzilor retrovizoare si a centurii de siguranta;

d) reglarea scaunului, spatarului, oglinzilor retrovizoare si a centurii de siguranta.

60348. O pozitie corecta la volan presupune:

a) conducatorul auto sa aseze intr-o pozitie care sa evite adormirea la volan chiar si in caz de oboseala;

b) conducatorul auto sa se aseze confortabil, capul sa fie sprijinit pe tetiera si sa aiba acces usor la comenzile autovehiculului;

c) conducatorul auto sa se plaseze cat mai aproape de volan pentru a avea acces usor la comenzile autovehiculului;

d) conducatorul auto trebuie sa se aseze si sa-si regleze oglinzile retrovizoare astfel incat sa elimine unghiurile moarte din spatele si de pe laturile autovehiculului.

60349. O pozitie incorecta la volan poate conduce la:

a) folosirea incorecta a culoarului de deplasare;

b) necorelarea vitezei de deplasare cu vizibilitatea;

c) percepere eronata a distantelor;

d) scaderea rezistentei la oboseala.

60350. O pozitie incorecta la volan poate conduce la:

a) scaderea concentrarii;

b) scaderea timpului de anticipare;

c) scaderea timpului de observare a potentialelor pericole;

d) scaderea timpului de reactie.

60351. Aprinderea unei tigari in timpul conducerii autovehiculului:

a) conduce la inlaturarea senzatiei de oboseala;

b) conduce la nereceptarea unor informatii si se poate produce un accident;

c) este o actiune care ajuta la cresterea concentrarii;

d) toate variantele de mai sus.

60352. Manevrarea necorespunzatoare a carei comenzi, dintre cele enumerate, poate amplifica miscarea de ruliu a autovehiculului (oscilatiile de inclinare a autovehiculului in jurul axei longitudinale)?

a) acceleratie;

b) ambreiaj;

c) schimbator de viteze;

d) volan.

60353. Oboseala poate fi cauzata de:

a) alimentatie inadecvata;

b) alimentatie insuficienta, prea grasa sau neechilibrata;

c) lipsa somnului;

d) toate cauzele enumerate pot provoca oboseala.

60354. Consumul de alcool poate avea ca efecte:

a) efecte sedative sau anularea inhibitiilor;

b) inlaturarea oboselii;

c) organizarea proceselor intelectuale;

d) revigorarea organismului.

60355. In timpul conducerii autovehiculului, oboseala poate avea ca efect:

a) asumarea de riscuri suplimentare pentru scurtarea duratei calatorie;

b) consumul de alcool;

c) cresterea capacitatilor de anticipare;

d) scaderea timpului de reactie.

60356. Sanatatea si o vedere buna:

a) nu sunt suficiente pentru o conducere in siguranta;

b) pot fi afectate de consumul de alcool sau droguri;

c) sunt indispensabile unei conduceri in siguranta;

d) toate variantele enumerate sunt corecte.

60357. Studiile efectuate evidentiaza ca la o alcoolemie de 0,3 ‰ :

a) debuteaza riscul producerii unui accident;

b) riscul producerii unui accident este multiplicat de 10 ori;

c) riscul producerii unui accident este multiplicat de 2 ori;

d) riscul producerii unui accident este multiplicat de 35 ori.