SoferOnline - Capitol Conducerea preventivă chestionare atestate auto ARR 2021 categoria Instructor auto

Întrebări chestionare atestate auto ARR 2021 categoria Instructor auto
capitolul Conducerea preventivă

Întrebări pe capitole →

Alege categoria:

A
B
C
D
E
Redobândire
Atestate
    Taxi
    Inchiriere
    ADR cisterne
    ADR clasa 1
    ADR colete
    Agabaritice
    CPC marfa
    CPC persoane
    CPI marfa
    CPI persoane
    CPI scurt marfa
    CPI scurt persoane
    Consilieri siguranta - cls 1
    Consilieri siguranta - cls 2
    Consilieri siguranta - cls 3,4,5,6,8,9
    Consilieri siguranta - ONU 1202,1203,1223
    Instructor
    Manager taxi
    Manager transport marfa
    Manager transport persoane
    Profesori
    Vehicule avariate

Caută întrebare:


64239. Urmeaza sa traversati o localitate rurala. Care sunt factorii de risc caracteristici de care trebuie sa tineti seama la adaptarea modului de deplasare?

  • A. pietonii care traverseaza pe trecerile pentru pietoni
  • B. carutele care circula regulamentar
  • C. carosabilul e posibil sa fie acoperit cu noroi, antrenat de tractoare si carutele care vin de pe drumuri laturalnice
  • D. lipsa trotuarelor.

64240. Pe intuneric si pe ploaie din sens opus se apropie de dvs. pe sosea vehicule cu faza mica. Ce trebuie sa aveti in vedere?

  • A. aprinzand faza mica puteti evita o eventuala orbire
  • B. puteti fi orbit din cauza refractiei luminii de pe carosabilul umed
  • C. utilizarea luminilor de avarie
  • D. ploaia reduce vizibilitatea.

64241. Cum trebuie sa procedeze intr-o curba lipsita de vizibilitate conducatorul unui autovehicul in fata caruia se deplaseaza o caruta?

  • A. claxoneaza si atentioneaza carutasul sa iasa in afara partii carosabile
  • B. continua deplasarea deoarece depasirea carutelor nu este interzisa in acest caz
  • C. reduce viteza si se deplaseaza in spatele carutei pana cand drumul ofera conditii bune de vizibilitate
  • D. opreste in afara partii carosabile.

64242. In vederea evitarii orbirii pe timp de noapte, la intalnirea altui vehicul care circula din sens opus cu luminile de drum, in conditiile rulajului pe un carosabil umed, privirea trebuie indreptata mai intai?

  • A. indiferent unde, dar in nici un caz privirea nu trebuie indreptata catre farurile celui care circula din sens opus
  • B. catre repere din partea dreapta a drumului, iar in adancime, la limita fascicolului luminos al farurilor autovehiculului care circula din sens opus
  • C. pot evita orbirea urmarind marcajul care separa sensurile de circulatie in zona de difuzie a fascicolului luminos al farurilor autovehiculului care circula din sens opus
  • D. catre inainte, concomitent cu utilizarea luminilor de drum pentru marirea vizibilitatii.

64243. Care sunt factorii care sporesc, gradul de risc in circulatia urbana?

  • A. cunoasterea traseului, intersectiile dirijate
  • B. valorile ridicate de trafic auto si pietonal, cu multiple intersectari ale fluxurilor acestora
  • C. existenta transportului in comun si a unor restrictii de circulatie
  • D. vehicule stationate pe trotuare care obliga pietonii sa circule pe carosabil.

64244. Care este principala cauza generatoare de accidente?

  • A. erorile umane
  • B. starea necorespunzatoare a partii carosabile
  • C. defectiunile tehnice ale autovehiculelor
  • D. conditiile meteorologice nefavorabile.

64245. Cum trebuie sa va comportati in cazul in care coliziunea cu un caine este inevitabila?

  • A. se franeaza, se tine bine volanul si se mentine directia de mers
  • B. se executa in orice caz o manevra de evitare
  • C. se accelereaza pentru a trece inaintea animalului
  • D. franare energica cu blocarea rotilor si incercare de evitare.

64246. Ce conduita trebuie sa adopte un conducator de autovehicul atunci cand se apropie de o intersectie cu circulatie nedirijata?

  • A. sa reduca viteza, dar numai daca schimba directia de deplasare la dreapta
  • B. sa conduca cu viteza redusa pentru a avea posibilitatea sa acorde prioritate de trecere celor care au acest drept
  • C. sa avertizeze pe ceilalti participanti la trafic, prin semnale sonore si luminoase ca s-a angajat in traversarea intersectiei si sa acorde prioritate de trecere tuturor vehiculelor
  • D. la intersectie sa se asigure mai intai din partea stanga si apoi din partea dreapta.

64247. Care este pericolul la care te poti astepta primavara sau toamna intr-o curba lipsita de vizibilitate si umbrita?

  • A. nici un pericol
  • B. existenta unei portiuni cu gheata
  • C. cunoscand zona, nu exista nici un pericol
  • D. posibilitatea de a trece de la un carosabil uscat la unul cu aderenta mai scazuta.

64248. In conditiile rularii pe un carosabil acoperit cu apa, acvaplanarea intervine:

  • A. datorita bruscarii volanului
  • B. ca o consecinta a supraancarcarii autovehiculului
  • C. favorizata de uzura pronuntata a anvelopelor
  • D. urmare neadaptarii vitezei de circulatie.

64249. Care din urmatoarele manifestari ale conducatorului auto sunt de natura sa va ingrijoreze, in ceea ce priveste capacitatea de prevedere?

  • A. intotdeauna, cu exceptia schimbarii treptelor de viteza, tine volanul cu ambele maini
  • B. ori de cate ori sesizeaza pericole potentiale in trafic elibereaza pedala de acceleratie, fiind pregatit sa franeze
  • C. in permanenta tine mana dreapta pe maneta schimbatorului de viteze
  • D. isi aprinde tigara in timpul mersului.

64250. Pentru a controla un derapaj, va trebui sa:

  • A. nu accelerati, nu franati, contrabracati rotile
  • B. franati progresiv autovehiculul
  • C. nu accelerati, franati progresiv si contrabracati rotile
  • D. rotiti volanul pana cand rotile directoare devin paralele cu axa longitudinala a autovehiculului.

64251. Ce intelegeti prin “vigilenta” ca element al conduitei preventive?

  • A. capacitatea conducatorului auto de a fi in permanenta atent si pregatit pentru a interveni cu promptitudine in cazul aparitiei unor obstacole sau altor situatii periculoase
  • B. capacitatea conducatorului auto de a fi in permanenta atent asupra aparaturii de bord si a functionarii autovehiculului
  • C. capacitatea conducatorului auto de a-si adapta stilul de conducere in functie de conditiile atmosferice
  • D. identificarea, avertizarea si atentionarea celorlalti participanti la trafic care comit greseli in conducere.

64252. Care este principala cauza generatoare de evenimente rutiere grave?

  • A. conducerea autovehiculelor cu viteza excesiva sau neadaptata
  • B. neacordarea prioritatii
  • C. defectiunile tehnice ale autovehiculelor
  • D. oboseala.

64253. Unde trebuie sa conduceti cu atentie la parcurgerea unui itinerariu pe care il cunoasteti?

  • A. numai pe portiunea de drum care strabate zone de munte, cu serpentine si viraje foarte stranse
  • B. pe intreg itinerarul
  • C. numai pe portiunile de drum si traseele devenite traditional periculoase prin configuratia si valorile de trafic
  • D. numai in localitatile rurale.

64254. Fenomenul de acvaplanare genereaza urmatoarele pericole:

  • A. pierderea controlului asupra franei
  • B. stropirea cu apa a parbrizului
  • C. pierderea controlului asupra directiei
  • D. cresterea aderentei.

64255. De ce este necesar sa se pastreze dupa o ploaie torentiala o distanta mai mare fata de vehiculele care circula in fata?

  • A. deoarece in caz contrar apa improscata imbunatateste vizibilitatea
  • B. deoarece distanta de oprire este mult mai mare
  • C. deoarece in caz contrar se observa baltile prea tarziu
  • D. deoarece este posibil ca temporar, eficienta sistemului de franare sa fie mult diminuata.

64256. Acvaplanarea - pierderea contactului dintre pneurile autovehiculului si suprafata carosabila a drumului in conditiile unor ploi intense - intervine:

  • A. pe timpul deplasarii cu viteze ridicate
  • B. pe timpul folosirii sistemului de franare
  • C. pe timpul unor viraje
  • D. la schimbarea directiei de mers.

64257. Cum va comportati in cazul in care un autobuz pentru scolari opreste si are aprinse semnalizatoarele de avarii?

  • A. trec pe langa autobuzul pentru scolari si ma bazez pe faptul ca acestia vor da atentie circulatiei
  • B. trec cu atentie marita
  • C. reduc viteza, si daca este necesar opresc pentru ai permite intrarea in trafic
  • D. pastrez o distanta laterala cat mai mare de autobuz.

64258. Ce se intelege prin exces de viteza?

  • A. viteza de la care incepe sa scada substantial stabilitatea autovehiculului
  • B. viteza ce depaseste limita legala pentru zona sau tronsonul respectiv de drum
  • C. viteza ce depaseste ritmul normal de deplasare a traficului
  • D. viteza care permite evitarea unor incidente in trafic.

64259. Ce masuri trebuie sa luati cand circulati cu autovehiculul pe o strada pavata cu piatra cubica, umezita de ploaie?

  • A. sa folositi numai frana de motor
  • B. sa circulati cat mai aproape de axul drumului - strazii pentru ca, in eventualitatea unui derapaj, sa nu loviti bordura
  • C. sa circulati cu viteza redusa
  • D. sa evitati bruscarea franei sau directiei.

64260. Doriti sa va angajati dintr-o coloana de vehicule parcate pe marginea partii carosabile in traficul fluent. In spatele dvs. parcheaza un autocamion cu remorca. Cum apreciati situatia?

  • A. normala la actualele valori ale traficului, iar vehiculele care vin din spate trebuie sa-mi acorde prioritate
  • B. iesirea pe carosabil nu este periculoasa, deoarece autocamionul cu remorca din spate va protejeaza
  • C. din cauza lipsei de vizibilitate vehiculele care vin din spate pot fi observate foarte tarziu
  • D. prezenta autocamionului face ca ceilalti participanti la trafic sa ma observe tarziu.

64261. Factorii care influenteaza distanta de franare sunt:

  • A. viteza de deplasare
  • B. masa autovehiculului
  • C. aderenta pneu-sol
  • D. uzura pneurilor.

64262. Un obstacol este previzibil atunci cand apare:

  • A. dupa scurgerea timpului de reactie
  • B. pe durata timpului de reactie
  • C. dincolo de distanta de oprire in siguranta
  • D. in afara campului vizual.

64263. Cum influenteaza viteza spatiul de oprire?

  • A. la dublarea vitezei spatiul de oprire se mareste de patru ori
  • B. la dublarea vitezei spatiul de oprire se mareste de doua ori
  • C. la dublarea vitezei spatiul de oprire nu isi modifica valorile, fiind determinat exclusiv de eficacitatea sistemului de franare
  • D. la dublarea vitezei spatiul de oprire se mareste de trei ori.