Întrebări chestionare atestate auto ARR 2025 categoria Instructor auto
capitolul Noțiuni de mecanică
Întrebări pe capitole →Alege categoria:
A
B
C
D
E
Redobândire
Atestate
Taxi
Inchiriere
ADR cisterne
ADR clasa 1
ADR colete
Agabaritice
CPC marfa
CPC persoane
CPI marfa
CPI persoane
CPI scurt marfa
CPI scurt persoane
Consilieri siguranta - cls 1
Consilieri siguranta - cls 2
Consilieri siguranta - cls 3,4,5,6,8,9
Consilieri siguranta - ONU 1202,1203,1223
Instructor
Manager taxi
Manager transport marfa
Manager transport persoane
Profesori
Vehicule avariate
Caută întrebare:
64326. Autovehiculele si remorcile pot fi certificate din punct de vedere al autenticitatii de catre:
- A. Autoritatea Rutiera Romana
- B. Directia Politiei Rutiere
- C. Registrul Auto Roman
- D. Directia Regim Permise si Inmatricularea Vehiculelor
64327. Care este documentul care se elibereaza in urma omologarii unui autovehicul ?
- A. autorizatia provizorie de circulatie
- B. certificatul de inmatriculare al vehiculului
- C. cartea de identitate a vehiculului
- D. certificatul de omologare si autenticitate
64328. Ciclul de functionare al motorului cu ardere interna in patru timpi, se realizeaza in :
- A. patru rotatii complete ale arborelui cotit
- B. patru rotatii complete ale arborelui cu came
- C. doua rotatii complete ale arborelui cotit
- D. o rotatie completa a arborelui cotit
64329. Uzura anvelopei pe mijlocul benzii de rulare este o consecinta a rulajului:
- A. cu viteza ridicata
- B. cu viteza redusa
- C. cu presiune mai mare decat cea recomandata
- D. cu presiune mai mica decat cea recomandata
64330. La coborarea unei pante lungi se recomanda folosirea franei de motor intrucat:
- A. realizeaza o economie apreciabila de combustibil
- B. evita suprasolicitarea franei de serviciu care in anumite conditii devine ineficienta
- C. micsoreaza uzura motorului
- D. se evita supraincalzirea componentelor de frictiune ale franei de serviciu
64331. Care este rolul electromotorului?
- A. antreneaza arborele cotit la pornirea motorului
- B. antreneaza transmisia la pornirea motorului
- C. antreneaza ventilatorul la pornirea motorului
- D. cupleaza motorul cu acumulatorul autovehiculului
64332. Care din urmatoarele defectiuni creeaza joc mare la volan?
- A. uzura pronuntata a pneurilor rotilor din fata
- B. uzura pronuntata a angrenajelor din caseta de directie
- C. uzura pronuntata a suspensiei autovehiculului
- D. uzura componentelor cuplajului axului volanului
64333. Care este rolul termostatului?
- A. mentine temperatura lichidului de racire in limitele optime
- B. inchide si deschide circuitul lichidului catre instalatia de climatizare, la anumite temperaturi
- C. realizeaza scaderea temperaturii lichidului de racire pe timp de vara
- D. realizeaza cresterea temperaturii lichidului de racire pe timp de iarna
64334. Uzura pronuntata a marginilor benzii de rulare se datoreaza:
- A. rularii cu presiune mai mica decat cea recomandata
- B. rularii cu presiune mai mare decat cea recomandata
- C. conducerii cu viteza mare
- D. unghi de convergenta dereglat
64335. Care este rolul bateriei de acumulatori?
- A. transforma curentul de joasa tensiune in curent de inalta tensiune
- B. alimenteaza consumatorii de energie electrica in raport de necesitati
- C. produce curent electric necesar alimentarii consumatorilor
- D. transforma curentul alternativ furnizat de alternator in curent continuu
64336. Care dintre unghiurile directiei face ca, dupa virare, rotile directoare sa revina in pozitia initiala?
- A. unghiul de convergenta
- B. unghiul de cadere
- C. unghiul de fuga
- D. unghiul de revenire
64337. Care este rolul mecanismului de distributie?
- A. asigura patrunderea amestecului carburant in cilindri si evacuarea gazelor arse
- B. asigura distribuirea curentului electric de inalta tensiune la bujii
- C. permite rotilor de la aceiasi punte sa se roteasca cu viteze diferite pe drumurile cu denivelari sau cand acestea au raze de rulare diferite
- D. asigura distributia optima a fuxului de putere la axele autovehiculului, functie de aderenta si incarcarea pe fiecare axa
64338. Care din urmatoarele cauze determina descarcarea bateriei de acumulatori?
- A. defectarea ruptor-distribuitorului
- B. desfacerea legaturilor
- C. folosirea excesiva a electromotorului
- D. defectarea alternatorului
64339. Care este rolul alternatorului:
- A. asigura pornirea motorului
- B. este sursa de energie pentru consumatori in timpul functionarii motorului si de incarcare a bateriei de acumulatori
- C. este sursa de energie pentru electromotor
- D. asigura distributia alternativa a scanteilor la cilindrii motorului
64340. Inspectia tehnica periodica a autovehiculelor destinate instruirii practice se efectueaza :
- A. la cel mult 6 luni de la ultima inspectie tehnica periodica
- B. la cel mult un an de la ultima inspectie tehnica periodica
- C. la cel mult 18 luni de la ultima inspectie tehnica periodica
- D. la cel mult 2 ani de la ultima inspectie tehnica periodica
64341. Unghiul de cadere al rotilor:
- A. impiedica tendinta rotilor de a oscila
- B. de a micsora tendinta de deschidere a rotilor
- C. de a mentine rotile directoare in pozitie stabila de mers rectiliniu al automobilului
- D. micsoreaza momentul necesar bracarii rotilor, deci asigura o manevrare mai usoara a automobilului
64342. Precizati care dintre cauzele urmatoare conduc la incalzirea peste normal a pneurilor:
- A. rularea cu viteze ridicate, mai mari decat cele prevazute prin indicele de viteza al anvelopei
- B. utilizarea excesiva a franei de motor
- C. rularea cu presiune mai mica in pneuri decat cea recomandata
- D. supraincarcarea anvelopei cu depasirea indicelui de sarcina al anvelopei
64343. Care poate fi indiciul exterior al uzurii pronuntate a setului motor?
- A. fum de esapament alb
- B. fum de esapament albastru
- C. fum de esapament negru
- D. aparitia de rateuri in evacuare
64344. Uzura neuniforma a benzii de rulare in plan transversal poate fi cauzata de:
- A. bruscarea frecventa a directiei
- B. reglarea necorespunzatoare a unghiurilor de fuga
- C. reglarea necorespunzatoare a convergentei rotilor
- D. stilul de conducere agresiv al conducatorului auto
64345. La deplasarea in treptele inferioare ale cutiei de viteze, momentul transmis la rotile motoare este:
- A. mai mic decat momentul motor
- B. mai mare decat momentul motor
- C. egal cu momentul motor
- D. in functie de pozitia clapetei de acceleratie, poate fi mai mic sau mai mare decat momentul motor
64346. Turatia maxima de functionare a unui motor cu aprindere prin comprimare echipat cu regulator-limitator de turatie este:
- A. egala cu turatia corespunzatoare puterii maxime realizate de motor
- B. egala cu turatia corespunzatoare momentului maxim realizat de motor
- C. mai mica decat turatia corespunzatoare puterii maxime realizate de motor
- D. mai mare decat turatia corespunzatoare puterii maxime realizate de motor
64347. Care este rolul regulator-limitatorului de turatie la motoarele cu aprindere prin comprimare ?
- A. limiteaza solicitarile mecanice si termice ale motorului
- B. permite cresterea momentului motor la urcarea rampelor
- C. permite cresterea puterii motorului la demarare
- D. micsoreaza consumul de combustibil prin limitarea vitezei maxime a autovehiculului
64348. Schimbatorul de viteze permite:
- A. modificarea fortei de tractiune in functie de variatia rezistentelor la inaintare
- B. cuplarea progresiva a motorului cu transmisia
- C. mersul inapoi al autovehiculului inversand sensul de rotatie al motorului
- D. utilizarea motorului la o turatia mai mica decat turatia de mers in gol
64349. Daca in timpul conducerii aveti nevoie de o rezerva de putere mare se recomanda:
- A. sa se utilizeze treapta cea mai rapida a schimbatorului de viteze
- B. sa se ruleze in treapta de priza directa
- C. sa se actioneze sistemul intarder
- D. sa se sa se utilizeze treptele inferioare ale schimbatorului de viteze
64350. Care dintre subansamblele enumerate sunt elemente componente ale transmisiei autovehiculelor?
- A. suspensia
- B. cutia de viteze
- C. mecanismul de directie
- D. ambreiajul