Întrebări chestionare auto DRPCIV 2024 categoria B, B1, Tr
capitolul Noțiuni de mecanică

Întrebări pe capitole →

Alege categoria:

A
B
C
D
E
Redobândire
Atestate
    Taxi
    Inchiriere
    ADR cisterne
    ADR clasa 1
    ADR colete
    Agabaritice
    CPC marfa
    CPC persoane
    CPI marfa
    CPI persoane
    CPI scurt marfa
    CPI scurt persoane
    Consilieri siguranta - cls 1
    Consilieri siguranta - cls 2
    Consilieri siguranta - cls 3,4,5,6,8,9
    Consilieri siguranta - ONU 1202,1203,1223
    Instructor
    Manager taxi
    Manager transport marfa
    Manager transport persoane
    Profesori
    Vehicule avariate

Caută întrebare:


171. Perna de aer (AIRBAG-ul) asigură:

  • A. amortizarea rapidă a trepidaţiilor datorate denivelărilor existente pe drumul public;
  • B. protecţia suplimentară a persoanelor în cazul unui impact puternic al autovehiculului;
  • C. posibilitatea conducerii relaxate, cu capul sprijinit de aceasta.

188. Care dintre variantele de mai jos reprezintă calităţi ale unui ulei de motor?

  • A. culoarea;
  • B. vâscozitatea;
  • C. punctul de congelare.

194. Uzura pneurilor creşte foarte mult:

  • A. la demarări şi frânări intense, consecinţe ale unui stil agresiv de conducere;
  • B. atunci când se conduce preventiv-defensiv;
  • C. la circulaţia pe timp nefavorabil.

226. Utilizarea frânei de serviciu este semnalizată cu:

  • A. luminile de culoare portocalie;
  • B. luminile de avarie din față și din spate;
  • C. luminile roșii din spate.

247. Ce deprindere greşită a conducătorului auto determină frecvent defectarea ambreiajului?

  • A. coborârea pantelor cu motorul oprit sau aducerea schimbătorului de viteze în punctul mort;
  • B. rularea cu jocuri mari la pedala de ambreiaj sau la mecanismul de direcţie;
  • C. aşteptarea la semafor având pedala de ambreiaj apăsată.

264. Ce factor influenţează cel mai mult durata de serviciu a pneurilor?

  • A. presiunea;
  • B. temperatura mediului ambiant;
  • C. starea tehnică a frânei.

336. Neeliberarea completă a frânei de staţionare determină:

  • A. zgomote în zona manetei frânei de mână;
  • B. un consum suplimentar de carburant;
  • C. încălzirea excesivă a butucilor roţilor din spate.

344. Cea mai frecventă defecţiune a instalaţiei de răcire a motorului este:

  • A. slăbirea sau ruperea curelei de antrenare a ventilatorului şi a pompei de apă;
  • B. înfundarea prizei de aer care alimentează ventilatorul;
  • C. patinarea ambreiajului.

355. Prezenţa calaminei pe suprafaţa bujiilor şi fumul albăstrui al eşapamentului indică:

  • A. mecanismul motor (grup piston-cilindru) este uzat;
  • B. rularea frecventă cu o viteză inferioară limitei legale;
  • C. folosirea unor bujii necorespunzătoare.

376. La folosirea pe termen lung a soluţiilor antigel, trebuie aplicate următoarele reguli:

  • A. se va urmări întotdeauna nivelul optim al lichidului din vasul de expansiune;
  • B. după cel mult 3 ani soluţia antigel va fi complet înlocuită, chiar dacă densitatea acesteia corespunde cerinţelor;
  • C. se va urmări culoarea lichidului din vasul de expansiune.

397. Cum puteţi folosi în condiţii optime capacitatea de frânare a motorului, atunci când coborâţi o pantă lungă şi înclinată?

  • A. schimbaţi într-o treaptă superioară;
  • B. schimbaţi la timp într-o treaptă inferioară;
  • C. după schimbarea vitezei, aduceţi imediat maneta în „punctul mort“.

403. Temperatura lichidului de răcire care asigură performanţa maximă şi uzura minimă a motorului este cuprinsă în intervalul:

  • A. 100-120 grade C;
  • B. 60-70 grade C;
  • C. 90-95 grade C.

442. La apariţia defecţiunilor tehnice ale mecanismului de direcţie se procedează astfel:

  • A. se apelează la cunoştinţe care au mai întâlnit astfel de situaţii;
  • B. se continuă deplasarea, întrucât defecţiunea se datorează stării drumului public;
  • C. se apelează numai la atelierele specializate, care au personal calificat.

455. Uzura prematură a pneurilor din faţă se datorează, în primul rând:

  • A. dereglării geometriei direcţiei;
  • B. circulaţiei frecvente cu viteză redusă;
  • C. fenomenul este specific autovehiculelor care au tracţiunea pe puntea din spate.

488. Când este indicat să verificați presiunea din anvelope?

  • A. întotdeauna la 300 km;
  • B. de regulă, înainte de a porni la drum;
  • C. numai pe timp de iarnă, când anvelopele sunt reci.

502. Cum trebuie să aveți reglat sistemul de lumini pentru circulația pe timp de noapte?

  • A. astfel încât să vedeți și să fiți văzut, fără a-i stânjeni pe ceilalți participanți la trafic;
  • B. să vedeți cât mai bine în față, indiferent dacă sunt deranjați ceilalți participanți la trafic cu care vă întersectați;
  • C. să asigurați, cel puțin, funcționarea farului din partea dreaptă.

505. Dacă efortul depus pentru acţionarea volanului este mai mare decât în mod obişnuit, trebuie să verificăm, în primul rând:

  • A. starea de prindere a volanului pe axul său;
  • B. presiunea în pneurile punţii din spate;
  • C. presiunea în pneurile punţii din faţă.

518. Circulaţia frecventă cu termostatul defect şi, implicit, cu o temperatură a lichidului de răcire sub 60 grade C conduce la:

  • A. creşterea consumului de combustibil;
  • B. imposibilitatea încălzirii habitaclului;
  • C. blocarea pompei de apă.

531. Care este rolul uleiului pentru motor?

  • A. asigură demontarea mai uşoară a pieselor motorului;
  • B. reduce uzura motorului, prin crearea unui film rezistent de lubrifiant între suprafeţele pieselor aflate în mişcare;
  • C. protejează motorul faţă de pătrunderea amestecului carburant în baia de ulei.

615. Schimbarea uleiului şi a elementului filtrant se face:

  • A. conform periodicităţii stabilite de constructor;
  • B. din 5 în 5 ani;
  • C. din 3 în 3 ani.

628. Criteriul de alegere a benzinei pentru motoarele cu aprindere prin scânteie îl constituie:

  • A. culoarea şi consistenţa;
  • B. cifra octanică (CO);
  • C. cifra cetanică (CC).

661. Aprinderea luminii „martor“ de la bord, care semnalizează funcţionarea generatorului de curent, poate indica:

  • A. griparea rotorului pompei de apă;
  • B. ruperea curelei de antrenare a pompei de apă, a ventilatorului şi a alternatorului;
  • C. scurgeri de electrolit din acumulatori.

683. Ce vă indică, de regulă, faptul că bateria de acumulatori este descărcată?

  • A. la aprinderea farurilor, intensitatea luminoasă a acestora scade progresiv;
  • B. acţionând claxonul, acesta emite un sunet slab, întrerupt;
  • C. demontând bateria, constatăm că aceasta este mai uşoară decât de obicei.

687. Când măsuraţi presiunea din pneuri?

  • A. înaintea plecării în cursă, când pneurile sunt reci;
  • B. după parcurgerea a cel puţin 400-500 km, când pneurile sunt calde;
  • C. doar atunci când observăm că autovehiculul este înclinat într-o parte.

705. Care sunt factorii care fac ca motorul Diesel al unui autoturism să emită fum excesiv?

  • A. lipsa combustibilului;
  • B. buşonul rezervorului închis la maximum;
  • C. defecţiuni la instalaţia de injecţie.