Întrebări chestionare auto DRPCIV 2025 categoria B, B1, Tr
capitolul Noțiuni de mecanică
Întrebări pe capitole →Alege categoria:
A
B
C
D
E
Redobândire
Atestate
Taxi
Inchiriere
ADR cisterne
ADR clasa 1
ADR colete
Agabaritice
CPC marfa
CPC persoane
CPI marfa
CPI persoane
CPI scurt marfa
CPI scurt persoane
Consilieri siguranta - cls 1
Consilieri siguranta - cls 2
Consilieri siguranta - cls 3,4,5,6,8,9
Consilieri siguranta - ONU 1202,1203,1223
Instructor
Manager taxi
Manager transport marfa
Manager transport persoane
Profesori
Vehicule avariate
Caută întrebare:
5. Care dintre următoarele defecțiuni poate determina blocarea roților în timpul mersului?
- A. griparea rulmenților
- B. tamburul de frânare ovalizat
- C. saboți uzați peste limita admisă
7. Dacă autoturismul pe care îl conduceți simțiți că trage constant într-o anumită parte, vă puteți gândi la următoarele cauze:
- A. o geometrie (aliniere) defectuoasă a roților
- B. pasagerii din vehicul sunt inegal distribuiți pe o singură parte
- C. circularea cu o viteză prea mică
171. Perna de aer (AIRBAG-ul) asigură:
- A. amortizarea rapidă a trepidaţiilor datorate denivelărilor existente pe drumul public;
- B. protecţia suplimentară a persoanelor în cazul unui impact puternic al autovehiculului;
- C. posibilitatea conducerii relaxate, cu capul sprijinit de aceasta.
188. Care dintre variantele de mai jos reprezintă calităţi ale unui ulei de motor?
- A. culoarea;
- B. vâscozitatea;
- C. punctul de congelare.
194. Uzura pneurilor creşte foarte mult:
- A. la demarări şi frânări intense, consecinţe ale unui stil agresiv de conducere
- B. atunci când se conduce preventiv-defensiv
- C. la circulaţia pe timp nefavorabil
226. Utilizarea frânei de serviciu este semnalizată cu:
- A. luminile de culoare portocalie;
- B. luminile de avarie din față și din spate;
- C. luminile roșii din spate.
247. Ce deprindere greşită a conducătorului auto determină frecvent defectarea ambreiajului?
- A. coborârea pantelor cu motorul oprit sau aducerea schimbătorului de viteze în punctul mort
- B. rularea cu jocuri mari la pedala de ambreiaj sau la mecanismul de direcţie
- C. aşteptarea la semafor având pedala de ambreiaj apăsată
264. Ce factor influenţează cel mai mult durata de serviciu a pneurilor?
- A. presiunea
- B. temperatura mediului ambiant
- C. starea tehnică a frânei
336. Neeliberarea completă a frânei de staţionare determină:
- A. zgomote în zona manetei frânei de mână
- B. un consum suplimentar de carburant
- C. încălzirea excesivă a butucilor roţilor din spate
344. Cea mai frecventă defecţiune a instalaţiei de răcire a motorului este:
- A. slăbirea sau ruperea curelei de antrenare a ventilatorului şi a pompei de apă
- B. înfundarea prizei de aer care alimentează ventilatorul
- C. patinarea ambreiajului
355. Prezenţa calaminei pe suprafaţa bujiilor şi fumul albăstrui al eşapamentului indică:
- A. mecanismul motor (grup piston-cilindru) este uzat
- B. rularea frecventă cu o viteză inferioară limitei legale
- C. folosirea unor bujii necorespunzătoare
376. La folosirea pe termen lung a soluţiilor antigel, trebuie aplicate următoarele reguli:
- A. se va urmări întotdeauna nivelul optim al lichidului din vasul de expansiune
- B. după cel mult 3 ani soluţia antigel va fi complet înlocuită, chiar dacă densitatea acesteia corespunde cerinţelor
- C. se va urmări culoarea lichidului din vasul de expansiune
397. Cum puteţi folosi în condiţii optime capacitatea de frânare a motorului, atunci când coborâţi o pantă lungă şi înclinată?
- A. schimbaţi într-o treaptă superioară
- B. schimbaţi la timp într-o treaptă inferioară
- C. după schimbarea vitezei, aduceţi imediat maneta în „punctul mort“
403. Temperatura lichidului de răcire care asigură performanţa maximă şi uzura minimă a motorului este cuprinsă în intervalul:
- A. 100-120 grade C;
- B. 60-70 grade C;
- C. 90-95 grade C.
442. La apariţia defecţiunilor tehnice ale mecanismului de direcţie se procedează astfel:
- A. se apelează la cunoştinţe care au mai întâlnit astfel de situaţii
- B. se continuă deplasarea, întrucât defecţiunea se datorează stării drumului public
- C. se apelează numai la atelierele specializate, care au personal calificat
455. Uzura prematură a pneurilor din faţă se datorează, în primul rând:
- A. dereglării geometriei direcţiei
- B. circulaţiei frecvente cu viteză redusă
- C. fenomenul este specific autovehiculelor care au tracţiunea pe puntea din spate
488. Când este indicat să verificați presiunea din anvelope?
- A. întotdeauna la 300 km
- B. de regulă, înainte de a porni la drum
- C. numai pe timp de iarnă, când anvelopele sunt reci
502. Cum trebuie să aveți reglat sistemul de lumini pentru circulația pe timp de noapte?
- A. astfel încât să vedeți și să fiți văzut, fără a-i stânjeni pe ceilalți participanți la trafic
- B. să vedeți cât mai bine în față, indiferent dacă sunt deranjați ceilalți participanți la trafic cu care vă întersectați
- C. să asigurați, cel puțin, funcționarea farului din partea dreaptă
505. Dacă efortul depus pentru acţionarea volanului este mai mare decât în mod obişnuit, trebuie să verificăm, în primul rând:
- A. starea de prindere a volanului pe axul său
- B. presiunea în pneurile punţii din spate
- C. presiunea în pneurile punţii din faţă
518. Circulaţia frecventă cu termostatul defect şi, implicit, cu o temperatură a lichidului de răcire sub 60 grade C conduce la:
- A. creşterea consumului de combustibil
- B. imposibilitatea încălzirii habitaclului
- C. blocarea pompei de apă
531. Care este rolul uleiului pentru motor?
- A. asigură demontarea mai uşoară a pieselor motorului
- B. reduce uzura motorului, prin crearea unui film rezistent de lubrifiant între suprafeţele pieselor aflate în mişcare
- C. protejează motorul faţă de pătrunderea amestecului carburant în baia de ulei
615. Schimbarea uleiului şi a elementului filtrant se face:
- A. conform periodicităţii stabilite de constructor
- B. din 5 în 5 ani
- C. din 3 în 3 ani
628. Criteriul de alegere a benzinei pentru motoarele cu aprindere prin scânteie îl constituie:
- A. culoarea şi consistenţa
- B. cifra octanică (CO)
- C. cifra cetanică (CC)
661. Aprinderea luminii „martor“ de la bord, care semnalizează funcţionarea generatorului de curent, poate indica:
- A. griparea rotorului pompei de apă
- B. ruperea curelei de antrenare a pompei de apă, a ventilatorului şi a alternatorului
- C. scurgeri de electrolit din acumulatori
683. Ce vă indică, de regulă, faptul că bateria de acumulatori este descărcată?
- A. la aprinderea farurilor, intensitatea luminoasă a acestora scade progresiv
- B. acţionând claxonul, acesta emite un sunet slab, întrerupt
- C. demontând bateria, constatăm că aceasta este mai uşoară decât de obicei