Listă întrebări DRPCIV categoria B, B1, TrCapitolul Poziția în timpul mersului și semnalele conducătorilor de autovehicule

1002. Cum veți semnaliza faptul că vehiculul cu care circulați a rămas în pană pe partea carosabilă?

  • A. prin folosirea luminilor de poziție;
  • B. prin instalarea triunghiurilor reflectorizante și prin folosirea luminilor de avarie;
  • C. prin purtarea vestei reflectorizante.

Explicație

(1) Dacă un autovehicul sau o remorcă a rămas în pană pe partea carosabilă a drumului şi nu poate fi deplasat/deplasată în afara acesteia, conducătorul autovehiculului este obligat să pună în funcţiune luminile de avarie şi să instaleze triunghiurile reflectorizante. (1)Conducatorii de autovehicule, tramvaie si mopede sunt obligati sa foloseasca instalatiile de iluminare si/sau semnalizare a acestora, dupa cum urmeaza: a)luminile de pozitie sau de stationare pe timpul imobilizarii vehiculului pe partea carosabila în afara localitatilor, de la lasarea serii si pâna în zorii zilei, ziua când ploua torential, ninge abundent sau este ceata densa ori în alte conditii care reduc vizibilitatea pe drumul public;

Adaugă un Comentariu
Volta David25.01.2023, 13:14

Aplicație este foarte ajutătoare, dar unele răspunsuri nu coincid cu regulamentul... Specifica clar în explicații, ca da pe timp de noapte este aceasta obligație.

replyRăspunde
CATONA MARIA MADALINA11.07.2022, 12:31

Am inteles raspunsul B la aceasta intrebare. Nu inteleg, de ce e corect si raspunsul A?

replyRăspunde
Suciu Maria13.07.2022, 05:43

Art. 114 (1)Conducatorii de autovehicule, tramvaie si mopede sunt obligati sa foloseasca instalatiile de iluminare si/sau semnalizare a acestora, dupa cum urmeaza: a)luminile de pozitie sau de stationare pe timpul imobilizarii vehiculului pe partea carosabila în afara localitatilor, de la lasarea serii si pâna în zorii zilei, ziua când ploua torential, ninge abundent sau este ceata densa ori în alte conditii care reduc vizibilitatea pe drumul public

replyRăspunde
Anonymous20.11.2022, 21:41

regula asta se aplica DOAR: - in afara localitatilor - noaptea - ziua cand ploua torential, ninge sau e ceata densa, sau in alte conditii care reduc vizibilitatea. fara suparare dar varianta A nu isi are locul, pentru ca nu se specifica nici un fel de astfel de conditii in intrebare. facem presupuneri ca ai facut pana noaptea sau ziua pe ploaie/ninsoare/ceata? e stupid.

replyRăspunde
Anonymous30.03.2021, 20:00

Sper ca maine la examen nu v-oi primi intrebarea asta. :^

replyRăspunde
Anonymous26.03.2021, 18:16

la o problema tehnica a autovehicului bateria auto nu este reincarcata, asa ca trebuie deconectati toti consumatorii neesentiali- lumina de pozitii este neesentiala in acest caz

replyRăspunde
Anonymous02.11.2020, 09:17

în întrebare nu este menționat timpul (zi sau noapte) și nici condițiile meteo (vizibilitate redusă), iar în explicație se precizează că luminile de poziție se folosesc în condiții specifice

replyRăspunde
Maria Suciu02.11.2020, 19:27

In regulament, art. 156 este mentionat: Art. 156 (1) Daca un autovehicul sau o remorca a ramas in pana pe partea carosabila a drumului si nu pot fi deplasate in afara acesteia, conducatorul autovehiculului este obligat sa puna in functiune luminile de avarie si sa instaleze triunghiurile reflectorizante.

replyRăspunde
Anonymous20.11.2022, 21:41

exact, in regulament se specifica DOAR asta. asa ca DOAR varianta B ar trebui sa fie corecta.

replyRăspunde
OANA FLORINA IVAN07.09.2020, 18:56

daca sunt aprinse luminile de avarie si puse triunghiurile reflectorizante cum este nevoie in caz de pana, de ce mai trebuiesc aprinse si luminile de pozitie? Din explicatie se subintelege ca luminile de pozitie sunt aprinse in caz de oprire voluntara, in conditii de vizibilitate redusa (despre care nu e mentionat nimic in intrebare).

replyRăspunde
Maria Suciu02.11.2020, 19:28

Regulament Art. 156 (1) Daca un autovehicul sau o remorca a ramas in pana pe partea carosabila a drumului si nu pot fi deplasate in afara acesteia, conducatorul autovehiculului este obligat sa puna in functiune luminile de avarie si sa instaleze triunghiurile reflectorizante.

replyRăspunde
Anonymous20.11.2022, 21:42

pai si pozititiile? nu e specificat nimic in intrebare ca ai facut pana noaptea sau ziua pe ceata/ninsoare/ploaie torentiala etc. A e gresit.

replyRăspunde
BALOGH BOTOND22.12.2021, 07:53

Daaaa, si luminiile de pozitie de ce nu este specificat?

replyRăspunde
Anonymous03.02.2019, 16:55

Problema e ca nu ne expune condițiile meteo și nici timpul "ZIUA SAU NOAPTE"

replyRăspunde
Andrei Ciceu04.02.2019, 08:41

Acest lucru se înțelege de la sine, si anume ca semnalizare prin folosirea luminilor de poziţie este necesara in aceste conditii (dupa cum este specificat si in explicația de mai sus).

replyRăspunde
Anonymous20.11.2022, 21:44

Nu se intelege deloc de la sine, pentru ca in intrebare nu se specifica nici o conditie meteo sau timpul. Poate omul a facut pana ziua pe vreme frumoasa. nu este corect sa presupui conditii ce nu au fost specificate.

replyRăspunde
IMRE IOAN23.06.2018, 08:39

In explicatie nu se face referire la "prin folosirea luminilor de pozitie " ,ca se fie bun si raspunsul A !

replyRăspunde
Ciceu Andrei28.06.2018, 10:15

Art. 114 (1)Conducatorii de autovehicule, tramvaie si mopede sunt obligati sa foloseasca instalatiile de iluminare si/sau semnalizare a acestora, dupa cum urmeaza: a)luminile de pozitie sau de stationare pe timpul imobilizarii vehiculului pe partea carosabila în afara localitatilor, de la lasarea serii si pâna în zorii zilei, ziua când ploua torential, ninge abundent sau este ceata densa ori în alte conditii care reduc vizibilitatea pe drumul public;

replyRăspunde
Anonymous20.11.2022, 21:44

conditiile alea nu sunt specificate in intrebare!

replyRăspunde
CIOMAGA NICOLETA SABINA11.08.2021, 07:12

Exact,de la lăsarea serii și ...care reduc vizibilitatea.Si acest lucru nu este specificat,cum sa fie subînțeles când la 1 arată că doar avariile și triunghiurilor? Nu e logic și sunt multe astfel de inadvertențe fie la întrebări, fie la răspunsuri.Ar trebui reverificate și formularea întrebărilor și a răspunsurilor împreună cu cineva care cunoaște bine gramatica limbii romane.

replyRăspunde