Întrebări chestionare auto DRPCIV capitolul Noțiuni de mecanică categoria D, D1, TB, TV

Întrebări pe capitole →




1755. Instalatia de pornire a motorului este alcatuita din:

a) demarorul, contactul de pornire cu cheie, conductoarele de legatura si bateria de acumulatori

b) mecanismul biela-manivela, carburatorul si rezervorul de combustibil

c) rotile motoare, puntile, ambreiajul si racul fixat pe arborele motor.

1756. Care este rolul bateriei de acumulatori?

a) transforma curentul de joasa tensiune in curent de inalta tensiune

b) alimenteaza consumatorii cu energie electrica in raport de necesitati

c) transforma energia chimica in energie mecanica.

1763. Arborele cu came antreneaza:

a) pompa de ulei

b) ruptorul-distribuitor

c) ventilatorul radiatorului.

1768. Circuitul de inalta tensiune din cadrul instalatiei de aprindere prin scanteie cuprinde:

a) condensatorul, bobinajul rotorului demarorului si releul electroventilatorului

b) infasurarea secundara a bobinei de inductie, distribuitorul, rotorul, fisele si bujiile

c) conductorii electrici marcati cu izolatori de culoare rosie si sigurantele.

1769. Fazele principale ale functionarii motorului cu ardere interna sunt, in ordine, urmatoarele:

a) admisia, destinderea, arderea, compresia si evacuarea

b) compresia, evacuarea, arderea, destinderea si admisia

c) admisia, compresia, arderea, destinderea si evacuarea.

1770. Motorul Diesel functionează optim la o temperatură de:

a) 75 grade C

b) 80-90 grade C

c) 100-120 grade C.

1771. Care dintre urmatoarele cauze provoaca manipularea greoaie a volanului, in situatia in care acesta este actionat rapid, la un sistem de directie cu servomecanism hidraulic?

a) pompa nu debiteaza ulei in cantitate suficienta

b) existenta unor jocuri prea stranse in angrenaj

c) dereglarea geometriei directiei.

1772. Care dintre cauzele de mai jos determina jocul mare la volan?

a) lubrifiantul articulatiilor este prea vascos

b) jocul mare al fuzetei pe pivot

c) lubrifiantul articulatiilor este prea fluid.

1778. Unde se formeaza amestecul carburant la motoarele cu aprindere prin compresie?

a) in galeria de admisie

b) in cilindrii motorului

c) in pompa de injectie.

1779. Surplusul de motorina de la injectoare este refulat:

a) in rezervor

b) in pompa de injectie

c) in pompa de alimentare.

1780. Pompa de inalta presiune din componenta sistemului de directie cu servomecanism hidraulic este antrenata de:

a) arborele cotit al motorului

b) axul secundar al cutiei de viteze

c) axa cu came.

1781. Care dintre urmatoarele defectiuni creeaza joc mare la volan?

a) pinionul nu are joc fata de cremaliera

b) uzura pronuntata a angrenajelor din caseta de directie

c) uzura pronuntata a capetelor de bara.

1795. Amestecul carburant foarte bogat provoaca rateuri in:

a) galeria de evacuare sau in toba de esapament

b) galeria de admisie

c) carburator sau in pompa de benzina.

1796. Ce cauze pot conduce la un consum exagerat de combustibil?

a) turatia la ralanti prea mare

b) temperatura mediului ambiant

c) lipsa filtrului de benzina.

1797. Care este avantajul pneurilor cu carcasa radiala?

a) au dimensiuni si greutati specifice mai mici decat cele cu carcasa diagonala

b) durata de exploatare este mai mare cu 30-80% decat in cazul celor cu carcasa diagonala

c) ofera posibilitatea exploatarii eficiente pe timp de vara.

1798. Care dintre urmatoarele defectiuni produc vibratii puternice in timpul deplasarii automobilului?

a) uzura pinioanelor cutiei de viteze

b) ruperea transmisiei longitudinale

c) dezechilibrarea arborilor cardanici.