Întrebări chestionare atestate auto ARR 2024 categoria Conducatori Agabaritice

Întrebări pe capitole →

Alege categoria:

A
B
C
D
E
Redobândire
Atestate
    Taxi
    Inchiriere
    ADR cisterne
    ADR clasa 1
    ADR colete
    Agabaritice
    CPC marfa
    CPC persoane
    CPI marfa
    CPI persoane
    CPI scurt marfa
    CPI scurt persoane
    Consilieri siguranta - cls 1
    Consilieri siguranta - cls 2
    Consilieri siguranta - cls 3,4,5,6,8,9
    Consilieri siguranta - ONU 1202,1203,1223
    Instructor
    Manager taxi
    Manager transport marfa
    Manager transport persoane
    Profesori
    Vehicule avariate

Caută întrebare:


60252. Momentul motor transmis la rotile motrice:

  • A. este mai mare decat la arborele motorului, indiferent de treapta de viteza selectata
  • B. este mai mic decat la arborele motorului, datorita pierderilor din transmisie
  • C. poate fi egal cu cel de la arborele motorului, depinzand de treapta de viteza selectata
  • D. poate fi si mai mic si mai mare decat la arborele motorului, in functie de pozitia de apasare a pedalei de acceleratie.

60253. In care din treptele de viteza, dintre cele enumerate, se inregistreaza cea mai mare forta de tractiune la rotile motrice si implicit cel mai mare consum de combustibil?

  • A. priza directa
  • B. treapta II
  • C. treapta III
  • D. treapta IV.

60254. Turometrul indica turatia:

  • A. arborelui cardanic
  • B. arborelui de iesire din cutia de viteze
  • C. motorului
  • D. rotilor motrice.

60255. In intervalul de turatii economice, evidentiat pe cadranul turometrului prin marcaj de culoare verde, motorul functioneaza in zona de:

  • A. consum specific maxim
  • B. moment motor maxim
  • C. presiuni de injectie minime
  • D. putere maxima.

60256. Pentru a inregistra consumuri minime de combustibil, turatia motorului trebuie mentinuta in intervalul evidentiat pe cadranul turometrelor cu marcaj de culoare:

  • A. neagra
  • B. portocalie
  • C. rosie
  • D. verde.

60257. Cele mai mici consumuri specifice de combustibil se inregistreaza la deplasarea autovehiculului cu motorul functionand in intervalul de turatii:

  • A. apropiate de cele ralanti
  • B. evidentiat pe turometru cu marcaj de culoare portocalie
  • C. in care motorul dezvolta momentul maxim
  • D. in care motorul dezvolta puterea maxima.

60258. In conditiile in care indicatorul de turatie este in zona evidentiata pe cadranul turometrului cu marcaj de culoare rosie:

  • A. momentul motor dezvoltat este cel mai mare
  • B. scade semnificativ forta de tractiune
  • C. se inregistreaza cele mai scazute valori ale consumului specific de combustibil al motorului
  • D. uzura mecanica a motorului este cea mai mica.

60259. In conditiile in care indicatorul de turatie este in zona evidentiata pe cadranul turometrului cu marcaj de culoare rosie:

  • A. creste semnificativ consumul de combustibil pe 100 Km parcursi
  • B. momentul motor dezvoltat este cel mai mare
  • C. motorul functioneaza la turatii economice
  • D. se inregistreaza cele mai scazute valori ale consumului specific de combustibil al motorului.

60260. Exploatarea motorului in zona turatiilor joase, inferioare intervalului evidentiat prin marcaj de culoare verde:

  • A. conduce la cresterea consumului de combustibil pe 100 Km parcursi
  • B. conduce la economii de combustibil
  • C. protejeaza motorul la socurile provocate de accelerari si decelerari
  • D. protejeaza motorul la suprasolicitari mecanice si termice.

60261. Exploatarea motorului in zona turatiilor joase, inferioare intervalului evidentiat prin marcaj de culoare verde:

  • A. comporta riscul aparitiei socurilor mecanice in transmisie, in regimuri de exploatare tranzitorii (accelerare, decelerare)
  • B. conduce la economii de combustibil
  • C. protejeaza motorul la socurile provocate de accelerari si decelerari
  • D. protejeaza motorul la suprasolicitari mecanice si termice.

60262. Exploatarea carui tip de motor, dintre cele enumerate, impune folosirea de aditivi de tip AdBlue?

  • A. Euro 1
  • B. Euro 2
  • C. Euro 3
  • D. Euro 5.

60263. Cum se folosesc aditivii de tip AdBlue?

  • A. se adauga la lichidul de racire al motorului, respectandu-se proportiile de amestec prescrise de fabricant
  • B. se adauga la motorina din rezervor, la fiecare alimentare cu combustibil
  • C. se adauga la uleiul motor, la fiecare schimb, care se efectueaza cu periodicitatea prescrisa in manualul de exploatare al autovehiculului
  • D. se alimenteaza in rezervorul special cu care sunt prevazute autovehiculele la care se impune folosirea acestora.

60264. Unde se injecteaza substanta AdBlue, in scopul asigurarii reducerii emisiilor de noxe ale motoarelor?

  • A. in camerele de ardere
  • B. in galeria de admisie
  • C. in galeria de evacuare
  • D. in pompa de inalta presiune.

60265. Catalizatoarele cu care sunt prevazute motoarele de ultima generatie au rolul:

  • A. de a filtra particulele rezultate in urma arderii incomplete a combustibilului
  • B. de a imbunatati performantele de tractiune ale autovehiculului
  • C. de a reduce consumul de combustibil
  • D. de a reduce emisiile de noxe.

60266. La franarea de urgenta, blocarea rotilor conduce la:

  • A. marirea spatiului de franare daca se blocheaza rotile puntii spate
  • B. marirea spatiului de franare, indiferent de rotile care se blocheaza
  • C. reducerea spatiului de franare daca se blocheaza rotile puntii fata
  • D. reducerea spatiului de franare pana la oprirea autovehiculului.

60267. Blocarea rotilor puntii fata conduce la:

  • A. cresterea eficientei sistemului de franare
  • B. micsorarea uzurii pneurilor
  • C. pierderea controlului directiei
  • D. pierderea stabilitatii autovehiculului.

60268. Blocarea rotilor puntii spate conduce la:

  • A. cresterea eficientei sistemului de franare
  • B. micsorarea uzurii pneurilor
  • C. pierderea controlului directiei
  • D. pierderea stabilitatii autovehiculului.

60269. Eficacitatea dispozitivelor contra blocarii rotilor este mai mare:

  • A. pe drumuri cu aderenta mare
  • B. pe drumuri cu aderenta scazuta
  • C. pe drumuri cu declivitate pronuntata
  • D. pe drumuri cu imbracaminte din beton.

60270. Sistemul ABS permite:

  • A. blocarea diferentialului pentru evitarea patinarii rotii cu aderenta mai scazuta
  • B. blocarea rotilor in cazul franarilor de urgenta
  • C. cresterea aderentei la franare
  • D. evitarea blocarii rotilor si cresterea eficientei franarii.

60271. Dispozitivele de franare de incetinire se utilizeaza:

  • A. la coborarea pantelor lungi
  • B. la urcarea rampelor lungi
  • C. pentru incetinirea vitezei de rotatie a rotii care patineaza
  • D. pentru reducerea vitezei de rotatie a rotilor puntii spate.

60272. Echipamentele de siguranta cu care sunt dotate autovehiculele pot actiona asupra:

  • A. franei de stationare
  • B. mecanismului de directie
  • C. sistemului de alimentare a motorului
  • D. sistemului de rulare.

60273. Sistemele de siguranta antiblocare de tip ABS intervin asupra:

  • A. franei de stationare
  • B. sistemelor de franare de incetinire
  • C. sistemului de alimentare a motorului
  • D. sistemului de franare de serviciu.

60274. Daca martorul ABS se aprinde in timpul deplasarii la o franare brusca:

  • A. nu se va intampla nimic
  • B. rotile vor aluneca
  • C. se va bloca doar roata la care s-a defectat senzorul
  • D. vehiculul va intra in derapaj.

60275. Sistemul ASR este proiectat pentru:

  • A. asigurarea franarii pe pante lungi
  • B. asigurarea stabilitatii remorcii/semiremorcii
  • C. franarea rotilor motoare prin obturarea galeriei de evacuare
  • D. impiedicarea ruperii aderentei pneului cu solul la pornire de pe loc.

60276. Sistemul ESP (Electronic Stability Program) este proiectat pentru:

  • A. asigurarea franarii pe pante lungi
  • B. asigurarea stabilitatii vehiculului in cazul deraparii
  • C. pozitionarea globala a vehiculului
  • D. prevenirea blocarii rotilor la franare.