Întrebări chestionare atestate auto ARR 2024 categoria CPC marfa

Întrebări pe capitole →

Alege categoria:

A
B
C
D
E
Redobândire
Atestate
    Taxi
    Inchiriere
    ADR cisterne
    ADR clasa 1
    ADR colete
    Agabaritice
    CPC marfa
    CPC persoane
    CPI marfa
    CPI persoane
    CPI scurt marfa
    CPI scurt persoane
    Consilieri siguranta - cls 1
    Consilieri siguranta - cls 2
    Consilieri siguranta - cls 3,4,5,6,8,9
    Consilieri siguranta - ONU 1202,1203,1223
    Instructor
    Manager taxi
    Manager transport marfa
    Manager transport persoane
    Profesori
    Vehicule avariate

Caută întrebare:


60617. Momentul motor transmis la roţile motrice:

  • A. este mai mare decât la arborele motorului, indiferent de treapta de viteză selectată
  • B. este mai mic decât la arborele motorului, datorită pierderilor din transmisie
  • C. poate fi egal cu cel de la arborele motorului, depinzând de treapta de viteză selectată
  • D. poate fi şi mai mic şi mai mare decât la arborele motorului, în funcţie de poziţia de apăsare a pedalei de acceleraţie.

60618. În care din treptele de viteză, dintre cele enumerate, se înregistrează cea mai mare fortă de tracţiune la roţile motrice şi implicit cel mai mare consum de combustibil?

  • A. priza directă
  • B. treapta II
  • C. treapta III
  • D. treapta IV.

60619. Turometrul indică turaţia:

  • A. arborelui cardanic
  • B. arborelui de ieşire din cutia de viteze
  • C. motorului
  • D. roţilor motrice.

60620. În intervalul de turaţii economice, evidenţiat pe cadranul turometrului prin marcaj de culoare verde, motorul funcţionează în zona de:

  • A. consum specific maxim
  • B. moment motor maxim
  • C. presiuni de injecţie minime
  • D. putere maximă.

60621. Pentru a înregistra consumuri minime de combustibil, turaţia motorului trebuie menţinută în intervalul evidenţiat pe cadranul turometrelor cu marcaj de culoare:

  • A. neagră
  • B. portocalie
  • C. roşie
  • D. verde.

60622. Cele mai mici consumuri specifice de combustibil se înregistrează la deplasarea autovehiculului cu motorul funcţionând în intervalul de turaţii:

  • A. apropiate de cele ralanti
  • B. evidenţiat pe turometru cu marcaj de culoare portocalie
  • C. în care motorul dezvoltă momentul maxim
  • D. în care motorul dezvoltă puterea maximă.

60623. În condiţiile în care indicatorul de turaţie este în zona evidenţiată pe cadranul turometrului cu marcaj de culoare roşie:

  • A. momentul motor dezvoltat este cel mai mare
  • B. scade semnificativ forţa de tracţiune
  • C. se înregistrează cele mai scăzute valori ale consumului specific de combustibil al motorului
  • D. uzura mecanică a motorului este cea mai mică.

60624. În condiţiile în care indicatorul de turaţtie este în zona evidenţiată pe cadranul turometrului cu marcaj de culoare roşie:

  • A. creşte semnificativ consumul de combustibil pe 100 km parcurşi
  • B. momentul motor dezvoltat este cel mai mare
  • C. motorul funcţionează la turaţii economice
  • D. se înregistrează cele mai scăzute valori ale consumului specific de combustibil al motorului.

60625. Exploatarea motorului în zona turaţiilor joase, inferioare intervalului evidenţiat prin marcaj de culoare verde:

  • A. conduce la creşterea consumului de combustibil pe 100 km parcurşi
  • B. conduce la economii de combustibil
  • C. protejează motorul la şocurile provocate de accelerări şi decelerări
  • D. protejează motorul la suprasolicitări mecanice şi termice.

60626. Exploatarea motorului în zona turaţiilor joase, inferioare intervalului evidenţiat prin marcaj de culoare verde:

  • A. comportă riscul apariţiei şocurilor mecanice în transmisie, în regimuri de exploatare tranzitorii (accelerare, decelerare)
  • B. conduce la economii de combustibil
  • C. protejează motorul la şocurile provocate de accelerări şi decelerări
  • D. protejează motorul la suprasolicitări mecanice şi termice.

60627. Exploatarea cărui tip de motor, dintre cele enumerate, impune folosirea de aditivi de tip AdBlue?

  • A. Euro 1
  • B. Euro 2
  • C. Euro 3
  • D. Euro 5.

60628. Cum se folosesc aditivii de tip AdBlue?

  • A. se adaugă la lichidul de răcire al motorului, respectându-se proporţiile de amestec prescrise de fabricant
  • B. se adaugă la motorina din rezervor, la fiecare alimentare cu combustibil
  • C. se adaugă la uleiul motor, la fiecare schimb, care se efectuează cu periodicitatea prescrisă în manualul de exploatare al autovehiculului
  • D. se alimentează în rezervorul special cu care sunt prevăzute autovehiculele la care se impune folosirea acestora.

60629. Unde se injectează substanţa AdBlue, în scopul asigurării reducerii emisiilor de noxe ale motoarelor?

  • A. în camerele de ardere
  • B. în galeria de admisie
  • C. în galeria de evacuare
  • D. în pompa de înalta presiune.

60630. Catalizatoarele cu care sunt prevăzute motoarele de ultimă generaţie au rolul:

  • A. de a filtra particulele rezultate în urma arderii incomplete a combustibilului
  • B. de a îmbunatăţati performanţele de tracţiune ale autovehiculului
  • C. de a reduce consumul de combustibil
  • D. de a reduce emisiile de noxe.

60631. La frânarea de urgenţă, blocarea roţilor conduce la:

  • A. mărirea spaţiului de frânare dacă se blochează roţile punţii spate
  • B. mărirea spaţiului de frânare, indiferent de roţile care se blochează
  • C. reducerea spaţiului de frânare dacă se blochează roţile punţii faţă
  • D. reducerea spaţiului de frânare până la oprirea autovehiculului.

60632. Blocarea roţilor punţii faţă conduce la:

  • A. creşterea eficienţei sistemului de frânare
  • B. micşorarea uzurii pneurilor
  • C. pierderea controlului direcţiei
  • D. pierderea stabilităţii autovehiculului.

60633. Blocarea roţilor punţii spate conduce la:

  • A. creşterea eficienţei sistemului de frânare
  • B. micşorarea uzurii pneurilor
  • C. pierderea controlului direcţiei
  • D. pierderea stabilităţii autovehiculului.

60634. Eficacitatea dispozitivelor contra blocării roţilor este mai mare:

  • A. pe drumuri cu aderenţă mare
  • B. pe drumuri cu aderenţă scăzută
  • C. pe drumuri cu declivitate pronunţată
  • D. pe drumuri cu îmbrăcăminte din beton.

60635. Sistemul ABS permite:

  • A. blocarea diferenţialului pentru evitarea patinării roţii cu aderenţă mai scăzută
  • B. blocarea roţilor în cazul frânărilor de urgenţă
  • C. creşterea aderenţei la frânare
  • D. evitarea blocării roţilor şi creşterea eficienţei frânării.

60636. Dispozitivele de frânare de încetinire se utilizează:

  • A. la coborârea pantelor lungi
  • B. la urcarea rampelor lungi
  • C. pentru încetinirea vitezei de rotaţie a roţii care patinează
  • D. pentru reducerea vitezei de rotaţie a roţilor punţii spate.

60637. Echipamentele de siguranţă cu care sunt dotate autovehiculele pot acţiona asupra:

  • A. frânei de staţionare
  • B. mecanismului de direcţie
  • C. sistemului de alimentare a motorului
  • D. sistemului de rulare.

60638. Sistemele de siguranţă antiblocare de tip ABS intervin asupra:

  • A. frânei de staţionare
  • B. sistemelor de frânare de încetinire
  • C. sistemului de alimentare a motorului
  • D. sistemului de frânare de serviciu.

60639. Dacă martorul ABS se aprinde în timpul deplasării la o frânare bruscă:

  • A. nu se va întâmpla nimic
  • B. roţile vor aluneca
  • C. se va bloca doar roata la care s-a defectat senzorul
  • D. vehiculul va intra în derapaj.

60640. Sistemul ASR este proiectat pentru:

  • A. asigurarea frânării pe pante lungi
  • B. asigurarea stabilităţii remorcii/semiremorcii
  • C. frânarea roţilor motoare prin obturarea galeriei de evacuare
  • D. împiedicarea ruperii aderenţei pneului cu solul la pornire de pe loc.

60641. Sistemul ESP (Electronic Stability Program) este proiectat pentru:

  • A. asigurarea frânării pe pante lungi
  • B. asigurarea stabilităţii vehiculului în cazul derapării
  • C. poziţionarea globală a vehiculului
  • D. prevenirea blocării roţilor la frânare.