Întrebări chestionare auto DRPCIV capitolul Noțiuni de mecanică categoria B

Întrebări pe capitole →

Caută o întrebare


171. Perna de aer (AIRBAG-ul) asigură:

a) amortizarea rapidă a trepidaţiilor datorate denivelărilor existente pe drumul public;

b) protecţia suplimentară a persoanelor în cazul unui impact puternic al autovehiculului;

c) posibilitatea conducerii relaxate, cu capul sprijinit de aceasta.

188. Care dintre variantele de mai jos reprezintă calităţi ale unui ulei de motor?

a) culoarea;

b) vâscozitatea;

c) punctul de congelare.

194. Uzura pneurilor creşte foarte mult:

a) la demarări şi frânări intense, consecinţe ale unui stil agresiv de conducere;

b) atunci când se conduce preventiv-defensiv;

c) la circulaţia pe timp nefavorabil.

226. Utilizarea frânei de serviciu este semnalizată cu:

a) luminile de culoare portocalie;

b) luminile de avarie din faţă şi din spate;

c) luminile roşii din spate.

247. Ce deprindere greşită a conducătorului auto determină frecvent defectarea ambreiajului?

a) coborârea pantelor cu motorul oprit sau aducerea schimbătorului de viteze în punctul mort;

b) rularea cu jocuri mari la pedala de ambreiaj sau la mecanismul de direcţie;

c) aşteptarea la semafor având pedala de ambreiaj apăsată.

264. Ce factor influenţează cel mai mult durata de serviciu a pneurilor?

a) presiunea;

b) temperatura mediului ambiant;

c) starea tehnică a frânei.

336. Neeliberarea completă a frânei de staţionare determină:

a) zgomote în zona manetei frânei de mână;

b) un consum suplimentar de carburant;

c) încălzirea excesivă a butucilor roţilor din spate.

344. Cea mai frecventă defecţiune a instalaţiei de răcire a motorului este:

a) slăbirea sau ruperea curelei de antrenare a ventilatorului şi a pompei de apă;

b) înfundarea prizei de aer care alimentează ventilatorul;

c) patinarea ambreiajului.

355. Prezenţa calaminei pe suprafaţa bujiilor şi fumul albăstrui al eşapamentului indică:

a) mecanismul motor (grup piston-cilindru) este uzat;

b) rularea frecventă cu o viteză inferioară limitei legale;

c) folosirea unor bujii necorespunzătoare.

376. La folosirea pe termen lung a soluţiilor antigel, trebuie aplicate următoarele reguli:

a) se va urmări întotdeauna nivelul optim al lichidului din vasul de expansiune;

b) după cel mult 3 ani soluţia antigel va fi complet înlocuită, chiar dacă densitatea acesteia corespunde cerinţelor;

c) se va urmări culoarea lichidului din vasul de expansiune.

397. Cum puteţi folosi în condiţii optime capacitatea de frânare a motorului, atunci când coborâţi o pantă lungă şi înclinată?

a) schimbaţi într-o treaptă superioară;

b) schimbaţi la timp într-o treaptă inferioară;

c) după schimbarea vitezei, aduceţi imediat maneta în „punctul mort“.

403. Temperatura lichidului de răcire care asigură performanţa maximă şi uzura minimă a motorului este cuprinsă în intervalul:

a) 100-120 grade C;

b) 60-70 grade C;

c) 90-95 grade C.

442. La apariţia defecţiunilor tehnice ale mecanismului de direcţie se procedează astfel:

a) se apelează la cunoştinţe care au mai întâlnit astfel de situaţii;

b) se continuă deplasarea, întrucât defecţiunea se datorează stării drumului public;

c) se apelează numai la atelierele specializate, care au personal calificat.

455. Uzura prematură a pneurilor din faţă se datorează, în primul rând:

a) dereglării geometriei direcţiei;

b) circulaţiei frecvente cu viteză redusă;

c) fenomenul este specific autovehiculelor care au tracţiunea pe puntea din spate.

488. Când este indicat să verificaţi presiunea din anvelope?

a) întotdeauna la 300 km;

b) de regulă, înainte de a porni la drum;

c) numai pe timp de iarnă, când anvelopele sunt reci.

502. Cum trebuie să aveţi reglat sistemul de lumini pentru circulaţia pe timp de noapte?

a) astfel încât să vedeţi şi să fiţi văzut, fără a-i stânjeni pe ceilalţi participanţi la trafic;

b) să vedeţi cât mai bine în faţă, indiferent dacă sunt deranjaţi ceilalţi participanţi la trafic cu care vă întersectaţi;

c) să asiguraţi, cel puţin, funcţionarea farului din partea dreaptă.