Întrebări chestionare auto DRPCIV capitolul Noțiuni de mecanică categoria D

Întrebări pe capitole →

Caută o întrebare


1755. Instalatia de pornire a motorului este alcatuita din:

a) demarorul, contactul de pornire cu cheie, conductoarele de legatura si bateria de acumulatori;

b) mecanismul biela-manivela, carburatorul si rezervorul de combustibil;

c) rotile motoare, puntile, ambreiajul si racul fixat pe arborele motor.

1756. Care este rolul bateriei de acumulatori?

a) transforma curentul de joasa tensiune in curent de inalta tensiune;

b) alimenteaza consumatorii cu energie electrica in raport de necesitati;

c) transforma energia chimica in energie mecanica.

1763. Arborele cu came antreneaza:

a) pompa de ulei;

b) ruptorul-distribuitor;

c) ventilatorul radiatorului.

1768. Circuitul de inalta tensiune din cadrul instalatiei de aprindere prin scanteie cuprinde:

a) condensatorul, bobinajul rotorului demarorului si releul electroventilatorului;

b) infasurarea secundara a bobinei de inductie, distribuitorul, rotorul, fisele si bujiile;

c) conductorii electrici marcati cu izolatori de culoare rosie si sigurantele.

1769. Fazele principale ale functionarii motorului cu ardere interna sunt, in ordine, urmatoarele:

a) admisia, destinderea, arderea, compresia si evacuarea;

b) compresia, evacuarea, arderea, destinderea si admisia;

c) admisia, compresia, arderea, destinderea si evacuarea.

1770. Motorul Diesel functionează optim la o temperatură de:

a) 75 grade C;

b) 80-90 grade C;

c) 100-120 grade C.

1771. Care dintre urmatoarele cauze provoaca manipularea greoaie a volanului, in situatia in care acesta este actionat rapid, la un sistem de directie cu servomecanism hidraulic?

a) pompa nu debiteaza ulei in cantitate suficienta;

b) existenta unor jocuri prea stranse in angrenaj;

c) dereglarea geometriei directiei.

1772. Care dintre cauzele de mai jos determina jocul mare la volan?

a) lubrifiantul articulatiilor este prea vascos;

b) jocul mare al fuzetei pe pivot;

c) lubrifiantul articulatiilor este prea fluid.

1778. Unde se formeaza amestecul carburant la motoarele cu aprindere prin compresie?

a) in galeria de admisie;

b) in cilindrii motorului;

c) in pompa de injectie.

1779. Surplusul de motorina de la injectoare este refulat:

a) in rezervor;

b) in pompa de injectie;

c) in pompa de alimentare.

1780. Pompa de inalta presiune din componenta sistemului de directie cu servomecanism hidraulic este antrenata de:

a) arborele cotit al motorului;

b) axul secundar al cutiei de viteze;

c) axa cu came.

1781. Care dintre urmatoarele defectiuni creeaza joc mare la volan?

a) pinionul nu are joc fata de cremaliera;

b) uzura pronuntata a angrenajelor din caseta de directie;

c) uzura pronuntata a capetelor de bara.

1795. Amestecul carburant foarte bogat provoaca rateuri in:

a) galeria de evacuare sau in toba de esapament;

b) galeria de admisie;

c) carburator sau in pompa de benzina.

1796. Ce cauze pot conduce la un consum exagerat de combustibil?

a) turatia la ralanti prea mare;

b) temperatura mediului ambiant;

c) lipsa filtrului de benzina.

1797. Care este avantajul pneurilor cu carcasa radiala?

a) au dimensiuni si greutati specifice mai mici decat cele cu carcasa diagonala;

b) durata de exploatare este mai mare cu 30-80% decat in cazul celor cu carcasa diagonala;

c) ofera posibilitatea exploatarii eficiente pe timp de vara.

1798. Care dintre urmatoarele defectiuni produc vibratii puternice in timpul deplasarii automobilului?

a) uzura pinioanelor cutiei de viteze;

b) ruperea transmisiei longitudinale;

c) dezechilibrarea arborilor cardanici.