Întrebări chestionare auto DRPCIV capitolul Noțiuni de mecanică categoria D

Întrebări pe capitole →



Caută o întrebare


1873. Aparitia unui zgomot ascutit in momentul apasarii pedalei de ambreiaj semnifica:

a) ferodourile sunt uzate;

b) arcul de revenire a pedalei de ambreiaj este uzat;

c) rulmentul de presiune este defect.

1874. Instalatia de aprindere este formata din:

a) sursa de curent, bobina de inductie, ruptorul-distribuitor, fisele si bujiile;

b) sursa de curent, lampile pentru farurile luminilor de drum si semnalizatoarele;

c) conductorii electrici, intrerupatoarele si releele de comanda.

1875. Care dintre cauzele de mai jos provoaca sulfatarea bateriei de acumulatori?

a) legaturile bateriei cu alternatorul sunt slabe;

b) nivelul scazut al electrolitului in baterie;

c) bornele bateriei sunt oxidate.

1879. Prin "raport de compresie" se intelege:

a) raportul dintre volumul tuturor cilindrilor si volumul pistoanelor;

b) raportul dintre volumul camerei de ardere si volumul cilindrului;

c) raportul dintre volumul cilindrului si volumul camerei de ardere.

1888. Incetinitorul electromagnetic genereaza, in timpul folosirii sale, un camp electromagnetic care franeaza:

a) arborele motorului;

b) rotile autovehiculului;

c) arborele de transmisie (cardanic).

1889. In ce pozitie a cheii de contact intra in functiune, pe timp de iarna, elementul de pornire?

a) deschis;

b) dezaburire;

c) preincalzire.

1890. Catalizatorul infundat al unui autovehicul poate duce la:

a) scaderea nivelului uleiului in baia de ulei a motorului;

b) scaderea puterii motorului;

c) scaderea nivelului lichidului de racire in vasul de expansiune al instalatiei de racire.

1891. Care dintre urmatoarele defectiuni ale instalatiei de alimentare a motorului cu aprindere prin comprimare se manifesta prin faptul ca motorul merge neregulat, "bate" si scoate mult fum?

a) desfacerea piulitelor conductelor de inalta presiune;

b) uzura injectoarelor;

c) ruperea arcului de reglare a presiunii de injectare.

1895. Slabirea sau ruperea arcurilor supapelor determina:

a) cresterea consumului de carburant si scaderea puterii motorului;

b) miscarea mai usoara a supapelor in ghidaje;

c) incalzirea peste masura a supapelor.

1902. Temperatura de intrare in functiune a termostatului este de:

a) 76-80 grade C;

b) 95-100 grade C;

c) 105-120 grade C.

1903. Care dintre urmatoarele cauze determina incalzirea anormala a tamburilor de franare?

a) ruperea arcului de readucere a sabotilor;

b) distanta prea mare dintre saboti si tamburi;

c) prezenta aerului in instalatia de franare.

1904. Care este rolul principal al supapei de refulare a elementului pompei de injectie?

a) sa impiedice picurarea motorinei din injector, la sfarsitul injectiei;

b) sa impiedice reintoarcerea in pompa de injectie a surplusului de motorina;

c) sa creasca presiunea motorinei la sfarsitul injectiei.

1915. Ce indica mersul neregulat al motorului la ralanti, cu rateuri in esapament si pornire dificila, in special iarna?

a) prezenta calaminei pe supapa de evacuare;

b) slabirea tampoanelor de fixare a motorului pe sasiu;

c) toba de esapament este perforata.

1916. Imposibilitatea realizarii efectului maxim al franarii poate avea originea in:

a) bruscarea comenzilor de catre conducatorul auto;

b) prezenta aerului in instalatia de franare;

c) folosirea unor pneuri mai late decat cele indicate de constructor.

1917. Arborele cu came este actionat de:

a) arborele cotit;

b) diferential;

c) ruptor-distribuitor.

1918. Unde se afla baia de ulei si care este rolul acesteia?

a) se afla in partea superioara a motorului si serveste la ungerea chiulasei;

b) se afla in partea inferioara a motorului si reprezinta depozitul de ulei al acestuia;

c) se afla langa vasul de expansiune si unge caseta de directie.