Întrebări chestionare auto DRPCIV capitolul Reguli generale categoria ADR cisterne

Întrebări pe capitole →


59361. Care sunt clasele de marfuri periculoase ce se pot transporta in cisterna fixa?

a) Toate in afara de clasele 4.1 si 7;

b) Aceleasi care pot fi transportate si in colete;

c) Toate in afara de clasa 1;

d) Toate cele continute in clasificarea ADR.

59362. Exista substante periculoase care nu pot fi transportate in cisterna?

a) Nu, deoarece cisternele sunt la fel de solide ca si coletele;

b) Da, anumite substante nu sunt admise deoarece acest mod sporeste pericolul prezentat de incarcatura;

c) Da, dar substantele care nu sunt admise in cisterna pot fi toate incarcate in container-cisterna, interdictia functionand la cantitati mai mari de 10.000 litri;

d) Depinde de volumul cisternei, interdictia functionand la cantitati mai mari de 10.000 litri.

59363. Substantele transportate in cisterna pot fi in stare de agregare:

a) Lichida, solida, gazoasa sau topita;

b) Lichida, gazoasa sau solida;

c) Numai lichida sau solida;

d) Exclusiv gazoasa.

59364. Un container-cisterna este:

a) Un element din echipamentul de transport fixat stabil (si definitiv) pe un sasiu rutier;

b) Un mijloc de transport care poate fi deplasat numai gol;

c) Este considerat ambalaj daca are volumul mai mic de 3.000 litri;

d) Un element din echipamentul de transport care contine un rezervor, conceput special pentru facilitarea transportului de marfuri fara divizarea incarcaturii, prevazut cu dispozitive care usureaza stivuirea si manipularea, avand o capacitate mai mare de 0,45 m3 (450 litri).

59365. Conform ADR, o cisterna demontabila este:

a) Un mijloc de transport asemanator cu un container-cisterna fixat in mod stabil pe un vehicul;

b) Un mijloc de transport echivalent cu o baterie de cisterne;

c) O cisterna mobila de pe care pot fi demontate toate echipamentele de functionare;

d) O cisterna avand o capacitate mai mare de 450 litri, care nu este cisterna fixa, cisterna mobila, container cisterna, sau cisterna care constituie elementele vehiculelor baterie sau ale CGEM.

59366. O cisterna fixa este:

a) O cisterna a carei capacitate este sub 1 m3, fixata in mod stabil pe un vehicul;

b) O cisterna fixata prin buloane de siguranta pe sasiul unui vehicul autoportant;

c) O cisterna cu o capacitate mai mare de 1000 litri fixata pe un vehicul (care devine astfel un vehicul cisterna) sau care face parte integranta din sasiul unui astfel de vehicul;

d) O cisterna colectoare apartinand expeditorului sau destinatarului.

59367. Un vehicul cisterna este:

a) Un vehicul construit pentru transportul lichidelor, gazelor, materialelor pulverulente sau granulate si care comporta una sau mai multe cisterne fixe. In plus fata de vehiculul propriu-zis sau elementele unui sistem de rulare, vehiculul cisterna cuprinde unul sau mai multe rezervoare, echipamentele si piesele de legatura la vehicul sau la sistemul de rulare;

b) Un vehicul construit pentru a transporta substante lichide, gazoase, pulverulente sau granulare in ambalaje mari;

c) Un vehicul construit pentru a transporta substante lichide, gazoase, pulverulente sau granulare in colete;

d) Un vehicul care transporta containere-cisterna.

59368. Ce se intelege prin vehicul baterie:

a) Un vehicul cu un ansamblu de mai multe containere mici pentru transportul in vrac;

b) Un vehicul care cuprinde: buteliile, tuburile, grupurile de cilindri sub presiune (cunoscute si sub denumirea de cadre de butelie) precum si cisternele cu o capacitate mai mare de 450 litri pentru gazele din clasa 2, legate intre ele printr-o conducta si fixate permanent la o unitate de transport;

c) Un vehicul cu un ansamblu de mai multe cisterne demontabile, montate definitiv pe unitatea de transport;

d) Un vehicul pe care se pot incarca mai multe ambalaje mari care contin marfuri periculoase.

59369. Elaborarea normelor privind omologarea suprastructurilor vehiculelor rutiere specializate pentru transportul marfurilor periculoase este de competenta:

a) Ministerul Transporturilor;

b) Ministerul Administratiei si Internelor;

c) Ministerul Economiei;

d) Autoritatile Administratiei Publice Locale.

59370. Certificatul de agreare pentru vehiculele purtatoare de cisterna (fixe sau demontabile), vehiculele baterie cu o capacitate mai mare de 1.000 litri si vehiculele care transporta containere-cisterna cu o capacitate mai mare de 3.000 litri se elibereaza de catre:

a) SC Iprochim SA;

b) Reprezentantele Regiei Autonome Registrul Auto Roman – RAR;

c) Intreprinderile in care au fost montat cisternele pe autovehicule, conform tipului omologat;

d) Regia Autonoma Registrul Auto Roman – RAR din Bucuresti.

59371. “Certificatul de agreare pentru vehicule care transporta anumite marfuri periculoase” se elibereaza numai pentru tipurile de vehicule nominalizate si definite in ADR:

a) Atat pentru trafic national cat si pentru trafic international;

b) Numai pentru trafic national;

c) Numai pentru trafic international;

d) Numai pentru traseele stabilite de autoritatea competenta.

59372. Pentru a putea fi mentinute in circulatie, vehiculele cisterna pentru care s-a eliberat certificate de agreare, vor fi supuse de catre detinatorii acestora unor:

a) Verificari periodice din partea constructorului;

b) Evaluarii privind comportamentul la drum alunecos;

c) Inspectii tehnice periodice la reprezentantele Registrului Auto Roman;

d) Verificari tehnice la service-uri autorizate.

59373. Un vehicul cisterna pentru transportul substantelor din clasa 3 trebuie echipat obligatoriu cu:

a) Un intrerupator al circuitului de la baterie cu o comanda simpla actionata din cabina soferului;

b) Un intrerupator al circuitelor electrice, cu dubla comanda (in cabina soferului si in exteriorul vehiculului) si o bara impotriva socurilor in partea din spate;

c) Baterie de nichel-cadmiu cu dispozitiv anti-scanteie;

d) Cu o bara impotriva socurilor in partea anterioara.

59374. Un vehicul cisterna cu masa totala maxima autorizata de peste 16 tone pentru transportul marfurilor periculoase trebuie sa fie echipat conform ADR cu:

a) Un sistem de franare de incetinire si un sistem de franare anti-blocare;

b) Limitator de viteza si sistem de franare anti-blocare;

c) Un dispozitiv de franare de incetinire si limitator de viteza;

d) Un dispozitiv de control al presiunii lichidului din sistemul de franare.

59375. Conform ADR si legislatiei nationale, un vehicul cu masa totala maxima autorizata de peste 16 tone care transporta un container-cisterna trebuie sa fie dotat cu:

a) Limitator de viteza si sistem de franare anti-blocare;

b) Un sistem de franare de incetinire, un sistem de franare anti-blocare si limitator de viteza;

c) Un sistem de stabilizare anti-patinare si limitator de viteza;

d) Un sistem de franare anti-blocare si un sistem de control al presiunii din pneuri.

59376. Conform ADR si legislatiei nationale, o remorca sau o semiremorca prevazute cu container cisterna (de peste 3.000 litri) cu o masa totala maxima autorizata de peste 10 tone trebuie sa fie echipata cu:

a) Un sistem anti-blocare ABS, un sistem de limitare a vitezei si cel putin 3 cale de stationare;

b) Un sistem ESP pentru controlul tractiunii si cel putin doua cale de stationare;

c) Limitator de viteza si sistem de franare anti-blocare;

d) Un dispozitiv de stabilizare a vitezei pe pante si un sistem anti-blocare ABS.