Întrebări chestionare atestate auto ARR 2024 categoria ADR colete
capitolul Reguli generale
Întrebări pe capitole →Alege categoria:
A
B
C
D
E
Redobândire
Atestate
Taxi
Inchiriere
ADR cisterne
ADR clasa 1
ADR colete
Agabaritice
CPC marfa
CPC persoane
CPI marfa
CPI persoane
CPI scurt marfa
CPI scurt persoane
Consilieri siguranta - cls 1
Consilieri siguranta - cls 2
Consilieri siguranta - cls 3,4,5,6,8,9
Consilieri siguranta - ONU 1202,1203,1223
Instructor
Manager taxi
Manager transport marfa
Manager transport persoane
Profesori
Vehicule avariate
Caută întrebare:
59736. Ce este acordul ADR?
- A. Acordul European referitor la transportul rutier de produse alimentare perisabile
- B. Acordul European referitor la transportul rutier international de marfuri periculoase
- C. Acordul International privind transportul maritim de marfuri periculoase
- D. Acordul International privind transportul feroviar de marfuri periculoase
59737. Anexele tehnice A si B ale ADR contin:
- A. Prescriptiile referitoare la circulatia rutiera a vehiculelor si la semnalizarea acestora pentru circulatie rutiera
- B. Prescriptiile referitoare la constructia navelor utilizate pentru imbarcarea vehiculelor si a containerelor-cisterna
- C. Criteriile de clasificare a marfurilor periculoase, prescriptiile generale de exploatare a vehiculelor si de confectionare a ambalajelor si cisternelor
- D. Dispozitiile pentru certificarea garantiei de calitate de catre unitatile de transport
59738. De regula, prescriptiile continute in ADR se aplica:
- A. Transporturilor internationale efectuate intre tarile semnatare
- B. Exclusiv pe teritoriul tarilor membre ale Comunitatii Europene
- C. Transporturilor cu tarile din Africa de Nord
- D. Numai transporturilor pe teritoriul national
59739. In care tari este in vigoare acordul ADR?
- A. Numai in tarile Comunitatii Europene
- B. In lumea intreaga
- C. Numai in tarile cu iesire la Marea Mediterana
- D. In toate cele 43 de tari semnatare ale acordului
59740. Reglementarile conditiilor de efectuare a transporturilor rutiere de marfuri periculoase in conditii de siguranta a transportului si de protectie a mediului este de competenta:
- A. Ministerului de Interne
- B. Ministerului Industriei si Comertului
- C. Comandamentul Protectiei Civile din Ministerul de Interne
- D. Ministerul Transporturilor si Infrastructurii
59741. Reglementarea conditiilor de omologare, agreare si inspectie tehnica periodica a vehiculelor rutiere utilizate pentru transportul anumitor categorii de marfuri periculoase este de competenta:
- A. Automobil Club Roman – ACR
- B. Directia Politiei Rutiere din Ministerul de Interne
- C. Ministerul Transporturilor
- D. Regia Autonoma Registrul Auto Roman – RAR
59742. Acordarea certificatelor de pregatire profesionala pentru conducatorii auto de vehicule rutiere si pentru consilierii de siguranta in transportul marfurilor periculoase se face de catre:
- A. Ministerul Educatiei si Invatamantului
- B. Ministerul Transporturilor si Infrastructurii
- C. Comisia Nationala pentru Controlul Activitatilor Nucleare
- D. Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta
59743. Stabilirea traseelor interzise accesului transportului de marfuri periculoase cu indicarea rutelor ocolitoare sau alternative si a modului de semnalizare a acestora se face de catre:
- A. Ministerul Transporturilor impreuna cu Ministerul Internelor si Reformei Administrative si, dupa caz, cu autoritatile administratiei publice locale
- B. Ministerul Mediului si Dezvoltarii Durabile si, dupa caz, Comisia Nationala pentru Controlul Activitatilor Nucleare
- C. Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta
- D. Comandamentul Protectiei Civile in conformitate cu cerintele standardului ISO 9002/1995
59744. Reglementarea conditiilor de efectuare a transporturilor rutiere de materiale radioactive si acordarea certificatelor profesionale pentru conducatorii auto de vehicule si consilierii de siguranta in transportul rutier de materiale radioactive este de competenta:
- A. Ministerul Mediului si Dezvoltarii Durabile
- B. Ministerul Transporturilor
- C. Comisia Nationala pentru Controlul Activitatilor Nucleare
- D. Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta
59745. Cercetarea evenimentelor produse la transportul marfurilor periculoase, precum si stabilirea si aplicarea masurilor ce se impun in cazul accidentelor si evenimentelor grave, cu efect asupra mediului, survenite in timpul transportului de marfuri periculoase este de competenta:
- A. Comandamentului Protectiei Civile, Corpului Pompierilor Militari si Directiei Politiei Rutiere
- B. Ministerului de Interne si Reformei Administrative, Ministerului Apararii Nationale si Ministerului Economiei si Finantelor
- C. Ministerului Transporturilor, Ministerului Internelor si Reformei Administrative impreuna cu Ministerul Mediului si Dezvoltarii Durabile
- D. Autoritatilor administratiei publice locale
59746. Reglementarea conditiilor de realizare si de omologare a ambalajelor si recipientelor, inclusiv a suprastructurilor vehiculelor rutiere specializate pentru transporturile marfurilor periculoase se face de catre:
- A. Ministerul Transporturilor
- B. Ministerul Internelor si Reformei Administrative
- C. Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta
- D. Ministerul Economiei si Finantelor
59747. Avizarea fiselor de siguranta, pentru substantele sau grupele de substante prevazute de ADR sunt de competenta:
- A. Ministerului Transporturilor
- B. Ministerul Internelor si Reformei Administrative
- C. Intreprinderilor care ambaleaza, eticheteaza si expediaza cu mijloace de transport rutier de marfuri periculoase
- D. SC IPROCHIM SA, desemnata de Ministerul Economiei si Finantelor
59748. Interventia operativa in caz de accident sau de iminenta a producerii unui eveniment in timpul transportului rutier al marfurilor periculoase este de competenta:
- A. Ministerului Administratiei si Internelor
- B. Ministerului Transporturilor
- C. Autoritatilor administratiei publice locale
- D. Ministerul Economiei si Finantelor
59749. Stabilirea si semnalizarea corespunzatoare a locurilor de parcare destinate vehiculelor ce executa transportul marfurilor periculoase este de competenta:
- A. Ministerul Internelor si Reformei Administrative
- B. Ministerului Transporturilor
- C. Administratorilor de drumuri
- D. Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta
59750. Elaborarea unor programe de alarmare si de interventie in cazul evenimentelor survenite in timpul transportului de marfuri periculoase intra in competenta:
- A. Ministerul Internelor si Reformei Administrative
- B. Autoritatilor administratiei publice locale impreuna cu Inspectoratele Judetene pentru Situatii de Urgenta
- C. Ministerului Transporturilor
- D. Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta
59751. Planurile de alarmare si interventie in caz de poluare accidentala a mediului in timpul transporturilor marfurilor periculoase se elaboreaza de:
- A. Ministerul Transporturilor impreuna cu Ministerul Internelor si Reformei Administrative
- B. Ministerul Internelor si Reformei Administrative impreuna cu Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta
- C. Ministerul Mediului si Dezvoltarii Durabile impreuna cu Ministerul Transporturilor si cu Ministerul Internelor si Reformei Administrative
- D. Autoritatilor administratiei publice locale impreuna cu Inspectoratele Judetene pentru Situatii de Urgenta
59752. Ce se intelege prin marfa periculoasa?
- A. Numai substantele lichide foarte usoare, dar cu volum mare, nu si cele solide sau gazoase
- B. Numai marfurile care au o densitate ridicata in stare solida
- C. Numai marfurile usoare, dar cu volum mare
- D. Acele substante si obiecte al caror transport rutier este interzis sau este autorizat numai in anumite imprejurari, potrivit Anexelor A si B la ADR
59753. Ce este o marfa periculoasa?
- A. Acele substante si obiecte al caror transport rutier este interzis sau este autorizat numai in anumite imprejurari, potrivit Anexelor A si B la ADR
- B. Un bloc de marmura de dimensiuni exceptionale
- C. Un obiect cu masa foarte mare
- D. Un obiect cu dimensiuni foarte mari
59754. In conformitate cu acordul ADR, se poate considera o marfa periculoasa:
- A. Un generator electric in functiune
- B. Un lichid inflamabil, o substanta toxica sau coroziva
- C. Orice substanta chimica
- D. Un animal salbatic sau un sarpe veninos
59755. In conformitate cu acordul ADR, ce se intelege prin incarcare completa?
- A. O incarcatura de marfuri periculoase cu care se umple complet volumul util al vehiculului
- B. Grupul de mai multe incarcaturi cu care se umple complet compartimentul de incarcare al vehiculului
- C. O incarcatura de marfuri periculoase pentru mai multi destinatari, echivalenta cu sarcina utila a vehiculului
- D. O incarcatura de marfuri periculoase de la un singur expeditor, cu utilizarea exclusiva a unui singur vehicul sau container
59756. Ce reprezinta clasele de pericol ADR?
- A. Repartizarea diferitelor categorii de materiale transportate
- B. Enumerarea capitolelor din conventia ADR
- C. Clasificarea substantelor si obiectelor periculoase
- D. O clasificare a diferitelor categorii de materiale transportate
59757. Clasele de pericol ale ADR:
- A. Indica mijloacele de transport utilizate pentru marfurile periculoase
- B. Sunt stabilite pe criterii diferite in fiecare tara si variaza de la un stat la altul
- C. Reprezinta o clasificare a diferitelor tipuri de vehicule
- D. Clasifica substantele, in functie de tipul de pericol, in clase care prezinta acelasi pericol principal
59758. Cate clase de pericol exista conform ADR?
- A. 8
- B. 9
- C. 14
- D. 13
59759. Marfurile din ce clase de pericol se preteaza la transportul in colete?
- A. Toate clasele
- B. Numai clasele 1, 2 si 7
- C. Toate, in afara de clasa 6.2
- D. Toate, in afara de clasa 1
59760. Conform ADR, marfurile periculoase pot fi transportate:
- A. Aerian
- B. Rutier
- C. Oricum
- D. Maritim