Întrebări chestionare auto DRPCIV categoria Conducatori Agabaritice

Întrebări pe capitole →



Caută o întrebare


60242. Care din componentele transmisiei, dintre cele enumerate, permit ca rotile aceleiasi punti motoare sa ruleze la turatii diferite?

a) ambreiajul;

b) arborii planetari;

c) cutia de viteze;

d) diferentialul.

60243. Care este rolul ambreiajului?

a) amplifica momentul motor transmis la rotile motrice;

b) distribuie momentul motor la rotile motrice;

c) permite ca rotile motrice sa ruleze cu turatii diferite;

d) permite intreruperea temporara a transmiterii fluxului de putere.

60244. Care este rolul cutiei de viteze?

a) distribuie momentul motor la rotile motrice;

b) permite compensarea variatiilor de pozitie relativa a componentelor transmisiei;

c) permite intreruperea transmiterii fluxului de putere de la motor la rotile motrice;

d) protejeaza transmisia de socuri si la suprasarcini.

60245. Care este rolul transmisiei cardanice?

a) amplifica momentul motor transmis la rotile motrice;

b) distribuie momentul motor la rotile motrice;

c) permite ca rotile motrice sa ruleze cu turatii diferite;

d) permite compensarea variatiilor de pozitie relativa a componentelor transmisiei.

60246. Care este rolul diferentialului?

a) distribuie momentul motor la rotile motrice;

b) permite cuplarea progresiva a motorului cu transmisia;

c) permite intreruperea transmiterii fluxului de putere;

d) protejeaza transmisia de socuri si la suprasarcini.

60247. Care este rolul diferentialului?

a) permite ca rotile motrice sa ruleze cu turatii diferite;

b) permite cuplarea progresiva a motorului cu transmisia;

c) permite intreruperea transmiterii fluxului de putere;

d) protejeaza transmisia de socuri si la suprasarcini.

60248. Prin indeplinirea carei proceduri, dintre cele enumerate, se pot diminua socurile provocate in transmisie la schimbarea treptelor de viteza?

a) ambreiere brusca, concomitent cu accelerarea progresiva;

b) ambreierea progresiva, concomitent cu accelerarea pana la turatia economica;

c) evitarea schimbarii treptelor de viteza, prin actionarea controlata a acceleratiei;

d) schimbarea cat mai rapida a treptei de viteza.

60249. Evitarea socurilor la ambreiere depinde de modul in care se actioneaza pedala de ambreiaj:

a) dupa realizarea cuplarii complete a ambreiajului si eliberarea pedalei;

b) in pozitiile de apasare intermediare, care corespund patinarii ambreiajului;

c) intre pozitiile ce corespund apasarii complete si cea de realizare a prizei de ambreiere;

d) pe tot parcursul cursei de eliberare a acesteia.

60250. Efectuarea carei operatiuni, dintre cele enumerate, reclama cel mai riguros control al actionarii pedalei de ambreiaj, in scopul evitarii socurilor in transmisie?

a) accelerarea;

b) nu exista diferente semnificative intre exigentele de operare specifice diferitelor situatii;

c) pornirea de pe loc;

d) schimbarea in treapta superioara de viteza.

60251. Care sunt riscurile mentinerii continue a piciorului pe pedala de ambreiaj?

a) nu exista riscuri;

b) pericolul de derapaj;

c) supraincalzirea retarderului;

d) uzura prematura a rulmentului de presiune al ambreiajului.

60252. Momentul motor transmis la rotile motrice:

a) este mai mare decat la arborele motorului, indiferent de treapta de viteza selectata;

b) este mai mic decat la arborele motorului, datorita pierderilor din transmisie;

c) poate fi egal cu cel de la arborele motorului, depinzand de treapta de viteza selectata;

d) poate fi si mai mic si mai mare decat la arborele motorului, in functie de pozitia de apasare a pedalei de acceleratie.

60253. In care din treptele de viteza, dintre cele enumerate, se inregistreaza cea mai mare forta de tractiune la rotile motrice si implicit cel mai mare consum de combustibil?

a) priza directa;

b) treapta II;

c) treapta III;

d) treapta IV.

60254. Turometrul indica turatia:

a) arborelui cardanic;

b) arborelui de iesire din cutia de viteze;

c) motorului;

d) rotilor motrice.

60255. In intervalul de turatii economice, evidentiat pe cadranul turometrului prin marcaj de culoare verde, motorul functioneaza in zona de:

a) consum specific maxim;

b) moment motor maxim;

c) presiuni de injectie minime;

d) putere maxima.

60256. Pentru a inregistra consumuri minime de combustibil, turatia motorului trebuie mentinuta in intervalul evidentiat pe cadranul turometrelor cu marcaj de culoare:

a) neagra;

b) portocalie;

c) rosie;

d) verde.