Întrebări chestionare auto DRPCIV 2024 categoria C, C1
capitolul Noțiuni de mecanică

Întrebări pe capitole →

Alege categoria:

A
B
C
D
E
Redobândire
Atestate
    Taxi
    Inchiriere
    ADR cisterne
    ADR clasa 1
    ADR colete
    Agabaritice
    CPC marfa
    CPC persoane
    CPI marfa
    CPI persoane
    CPI scurt marfa
    CPI scurt persoane
    Consilieri siguranta - cls 1
    Consilieri siguranta - cls 2
    Consilieri siguranta - cls 3,4,5,6,8,9
    Consilieri siguranta - ONU 1202,1203,1223
    Instructor
    Manager taxi
    Manager transport marfa
    Manager transport persoane
    Profesori
    Vehicule avariate

Caută întrebare:


1241. Injecţia de benzină monopunct se realizează în:

  • A. interiorul camerei de nivel constant a carburatorului;
  • B. colectorul de admisie;
  • C. poarta supapelor de evacuare.

1242. În timpul mersului, remarcaţi că autovehiculul dvs. trage spre stânga. Care ar putea fi cauza?

  • A. pneuri uzate;
  • B. presiune prea joasă în roata stângă din faţă;
  • C. presiune prea joasă în roata dreaptă din faţă.

1243. Care dintre următoarele cauze duce la manevrarea greoaie a direcției?

  • A. jocul prea mare între pivot și fuzeta de direcție;
  • B. jocul prea mare la articulații;
  • C. deteriorarea, griparea sau ruginirea pivoților fuzetelor.

1244. Avantajele funcţionării motorului cu gaz petrolier lichefiat (GPL) sunt:

  • A. arderea amestecului carburant este mai completă, reducându-se astfel poluarea;
  • B. lubrifiantul de pe cilindri nu se spală, prelungindu-se astfel durata de folosire a uleiului;
  • C. puterea motorului este mai mare cu aproximativ 8%.

1246. Organele principale care compun sistemul de transmisie sunt:

  • A. lanțul de distribuție, pinioanele distribuției, axa cu came și jantele;
  • B. ambreiajul, cutia de viteze, arborii intermediari, diferențialul și planetarele;
  • C. demarorul, arborele motor, cureaua de ventilator și fuliile.

1259. Cele mai frecvente pene ale motoarelor pe benzină sunt cauzate de:

  • A. instalaţia de aprindere;
  • B. instalaţia de iluminare;
  • C. sistemul de evacuare a gazelor arse.

1260. Frâna de eşapament îndeplineşte următoarele funcţii:

  • A. menţine temperatura de pornire a motorului şi aeriseşte toba;
  • B. menţine motorul cald la ralanti şi realizează frâna de motor;
  • C. ajută la reţinerea noxelor din gazele eşapate.

1261. Uzura unei anvelope pe una dintre marginile benzii de rulare este cauzată de:

  • A. dereglarea geometriei direcţiei;
  • B. presiunea scăzută în roţile directoare;
  • C. jocul mare în rulmenţii roţii respective.

1262. Instalaţia de aprindere este formată din:

  • A. sursa de curent, bobina de inducţie, ruptorul-distribuitor, fişele şi bujiile;
  • B. sursa de curent, lămpile pentru farurile luminilor de drum şi semnalizatoarele;
  • C. conductorii electrici, întrerupătoarele şi releele de comandă.

1267. Cele mai importante caracteristici ale bujiilor sunt:

  • A. grosimea izolatorului ceramic şi culoarea acestuia;
  • B. dimensiunea filetului şi valoarea termică;
  • C. termenul de garanţie şi constanţa scânteii.

1268. Care dintre următoarele cauze determină încălzirea anormală a tamburilor sistemului de frânare cu comandă hidraulică?

  • A. uzura exagerată a garniturilor de ferodou;
  • B. distanţa prea mare între saboţi şi tamburi;
  • C. arcul de readucere a saboţilor este slab sau rupt.

1272. Circuitul de înaltă tensiune din cadrul instalaţiei de aprindere prin scânteie cuprinde:

  • A. condensatorul, bobinajul rotorului demarorului şi releul electroventilatorului;
  • B. înfăşurarea secundară a bobinei de inducţie, distribuitorul, rotorul, fişele şi bujiile;
  • C. conductorii electrici marcaţi cu izolatori de culoare roşie şi siguranţele.

1273. Prin apăsarea pedalei de frână, aerul sub presiune este trimis spre:

  • A. tamburii de frână;
  • B. discurile de frână;
  • C. cilindrii de frână și/sau etriere.

1274. Care dintre următoarele piese fac parte din mecanismul de distribuție?

  • A. carburatorul;
  • B. arborele cotit;
  • C. arborele cu came.

1275. Care dintre următoarele cauze determină încălzirea anormală a tamburilor de frânare?

  • A. ruperea arcului de readucere a saboţilor;
  • B. distanţa prea mare dintre saboţi şi tamburi;
  • C. prezenţa aerului în instalaţia de frânare.

1276. Unghiul de cădere prea mare la o roată duce la uzura uniformă a pneurilor:

  • A. pe marginea exterioară;
  • B. pe marginea interioară;
  • C. pe toată lăţimea.

1285. Ce parte componentă a transmisiei dă posibilitatea roților motoare ale aceleiași punți să parcurgă, în viraje, drumuri de lungimi diferite?

  • A. cutia de viteze;
  • B. diferențialul;
  • C. arborii planetari.

1286. Instalația de alimentare cu energie electrică este alcătuită din:

  • A. conductori electrici, conectori, întrerupătoare și relee de comandă;
  • B. bateria de acumulatori, generatorul de curent, conductori și relee cu diferite roluri;
  • C. transformatorul, distribuitorul de tensiune și consumatorii electrici.

1287. Pentru a obţine o eficacitate sporită, încetinitorul electromagnetic trebuie utilizat:

  • A. în acelaşi timp cu încetinitorul de pe eşapament;
  • B. în acelaşi timp cu frânarea de parcare;
  • C. independent de frâna de serviciu.

1288. În galeriile de admisie și evacuare, rateurile se produc ca urmare a:

  • A. supraturării motorului;
  • B. supraîncălzirii motorului;
  • C. jocului prea mic dintre culbutori și supape.

1290. Rateurile în galeriile de admisie și evacuare se produc din cauza:

  • A. motorului rece;
  • B. jocului prea mic între culbutori și supape;
  • C. motorului prea cald.

1291. Exploziile cadenţate în carburator sunt cauzate de:

  • A. supapele de evacuare defecte;
  • B. supapele de admisie defecte;
  • C. garnitura de chiulasă ruptă între doi cilindri.

1292. Fazele principale ale funcționării motorului cu ardere internă sunt, în ordine, următoarele:

  • A. admisia, destinderea, arderea, compresia și evacuarea;
  • B. compresia, evacuarea, arderea, destinderea și admisia;
  • C. admisia, compresia, arderea, destinderea și evacuarea.

1293. Arborele cu came este acționat de:

  • A. arborele cotit;
  • B. diferenȚial;
  • C. ruptor-distribuitor.

1294. Uleiurile pentru motoarele cu aprindere prin compresie sunt simbolizate cu litera:

  • A. D;
  • B. C;
  • C. U.