Întrebări chestionare auto DRPCIV 2024 categoria C, C1
capitolul Noțiuni de mecanică
Întrebări pe capitole →Alege categoria:
A
B
C
D
E
Redobândire
Atestate
Taxi
Inchiriere
ADR cisterne
ADR clasa 1
ADR colete
Agabaritice
CPC marfa
CPC persoane
CPI marfa
CPI persoane
CPI scurt marfa
CPI scurt persoane
Consilieri siguranta - cls 1
Consilieri siguranta - cls 2
Consilieri siguranta - cls 3,4,5,6,8,9
Consilieri siguranta - ONU 1202,1203,1223
Instructor
Manager taxi
Manager transport marfa
Manager transport persoane
Profesori
Vehicule avariate
Caută întrebare:
1241. Injecţia de benzină monopunct se realizează în:
- A. interiorul camerei de nivel constant a carburatorului;
- B. colectorul de admisie;
- C. poarta supapelor de evacuare.
1242. În timpul mersului, remarcaţi că autovehiculul dvs. trage spre stânga. Care ar putea fi cauza?
- A. pneuri uzate;
- B. presiune prea joasă în roata stângă din faţă;
- C. presiune prea joasă în roata dreaptă din faţă.
1243. Care dintre următoarele cauze duce la manevrarea greoaie a direcției?
- A. jocul prea mare între pivot și fuzeta de direcție;
- B. jocul prea mare la articulații;
- C. deteriorarea, griparea sau ruginirea pivoților fuzetelor.
1244. Avantajele funcţionării motorului cu gaz petrolier lichefiat (GPL) sunt:
- A. arderea amestecului carburant este mai completă, reducându-se astfel poluarea;
- B. lubrifiantul de pe cilindri nu se spală, prelungindu-se astfel durata de folosire a uleiului;
- C. puterea motorului este mai mare cu aproximativ 8%.
1246. Organele principale care compun sistemul de transmisie sunt:
- A. lanțul de distribuție, pinioanele distribuției, axa cu came și jantele;
- B. ambreiajul, cutia de viteze, arborii intermediari, diferențialul și planetarele;
- C. demarorul, arborele motor, cureaua de ventilator și fuliile.
1259. Cele mai frecvente pene ale motoarelor pe benzină sunt cauzate de:
- A. instalaţia de aprindere;
- B. instalaţia de iluminare;
- C. sistemul de evacuare a gazelor arse.
1260. Frâna de eşapament îndeplineşte următoarele funcţii:
- A. menţine temperatura de pornire a motorului şi aeriseşte toba;
- B. menţine motorul cald la ralanti şi realizează frâna de motor;
- C. ajută la reţinerea noxelor din gazele eşapate.
1261. Uzura unei anvelope pe una dintre marginile benzii de rulare este cauzată de:
- A. dereglarea geometriei direcţiei;
- B. presiunea scăzută în roţile directoare;
- C. jocul mare în rulmenţii roţii respective.
1262. Instalaţia de aprindere este formată din:
- A. sursa de curent, bobina de inducţie, ruptorul-distribuitor, fişele şi bujiile;
- B. sursa de curent, lămpile pentru farurile luminilor de drum şi semnalizatoarele;
- C. conductorii electrici, întrerupătoarele şi releele de comandă.
1267. Cele mai importante caracteristici ale bujiilor sunt:
- A. grosimea izolatorului ceramic şi culoarea acestuia;
- B. dimensiunea filetului şi valoarea termică;
- C. termenul de garanţie şi constanţa scânteii.
1268. Care dintre următoarele cauze determină încălzirea anormală a tamburilor sistemului de frânare cu comandă hidraulică?
- A. uzura exagerată a garniturilor de ferodou;
- B. distanţa prea mare între saboţi şi tamburi;
- C. arcul de readucere a saboţilor este slab sau rupt.
1272. Circuitul de înaltă tensiune din cadrul instalaţiei de aprindere prin scânteie cuprinde:
- A. condensatorul, bobinajul rotorului demarorului şi releul electroventilatorului;
- B. înfăşurarea secundară a bobinei de inducţie, distribuitorul, rotorul, fişele şi bujiile;
- C. conductorii electrici marcaţi cu izolatori de culoare roşie şi siguranţele.
1273. Prin apăsarea pedalei de frână, aerul sub presiune este trimis spre:
- A. tamburii de frână;
- B. discurile de frână;
- C. cilindrii de frână și/sau etriere.
1274. Care dintre următoarele piese fac parte din mecanismul de distribuție?
- A. carburatorul;
- B. arborele cotit;
- C. arborele cu came.
1275. Care dintre următoarele cauze determină încălzirea anormală a tamburilor de frânare?
- A. ruperea arcului de readucere a saboţilor;
- B. distanţa prea mare dintre saboţi şi tamburi;
- C. prezenţa aerului în instalaţia de frânare.
1276. Unghiul de cădere prea mare la o roată duce la uzura uniformă a pneurilor:
- A. pe marginea exterioară;
- B. pe marginea interioară;
- C. pe toată lăţimea.
1285. Ce parte componentă a transmisiei dă posibilitatea roților motoare ale aceleiași punți să parcurgă, în viraje, drumuri de lungimi diferite?
- A. cutia de viteze;
- B. diferențialul;
- C. arborii planetari.
1286. Instalația de alimentare cu energie electrică este alcătuită din:
- A. conductori electrici, conectori, întrerupătoare și relee de comandă;
- B. bateria de acumulatori, generatorul de curent, conductori și relee cu diferite roluri;
- C. transformatorul, distribuitorul de tensiune și consumatorii electrici.
1287. Pentru a obţine o eficacitate sporită, încetinitorul electromagnetic trebuie utilizat:
- A. în acelaşi timp cu încetinitorul de pe eşapament;
- B. în acelaşi timp cu frânarea de parcare;
- C. independent de frâna de serviciu.
1288. În galeriile de admisie și evacuare, rateurile se produc ca urmare a:
- A. supraturării motorului;
- B. supraîncălzirii motorului;
- C. jocului prea mic dintre culbutori și supape.
1290. Rateurile în galeriile de admisie și evacuare se produc din cauza:
- A. motorului rece;
- B. jocului prea mic între culbutori și supape;
- C. motorului prea cald.
1291. Exploziile cadenţate în carburator sunt cauzate de:
- A. supapele de evacuare defecte;
- B. supapele de admisie defecte;
- C. garnitura de chiulasă ruptă între doi cilindri.
1292. Fazele principale ale funcționării motorului cu ardere internă sunt, în ordine, următoarele:
- A. admisia, destinderea, arderea, compresia și evacuarea;
- B. compresia, evacuarea, arderea, destinderea și admisia;
- C. admisia, compresia, arderea, destinderea și evacuarea.
1293. Arborele cu came este acționat de:
- A. arborele cotit;
- B. diferenȚial;
- C. ruptor-distribuitor.
1294. Uleiurile pentru motoarele cu aprindere prin compresie sunt simbolizate cu litera:
- A. D;
- B. C;
- C. U.