SoferOnline - Capitol Noțiuni de mecanică chestionare auto DRPCIV 2021 categoria C, C1

Întrebări chestionare auto DRPCIV 2021 categoria C, C1
capitolul Noțiuni de mecanică

Întrebări pe capitole →

Alege categoria:

A
B
C
D
E
Redobândire
Atestate
    Taxi
    Inchiriere
    ADR cisterne
    ADR clasa 1
    ADR colete
    Agabaritice
    CPC marfa
    CPC persoane
    CPI marfa
    CPI persoane
    CPI scurt marfa
    CPI scurt persoane
    Consilieri siguranta - cls 1
    Consilieri siguranta - cls 2
    Consilieri siguranta - cls 3,4,5,6,8,9
    Consilieri siguranta - ONU 1202,1203,1223
    Instructor
    Manager taxi
    Manager transport marfa
    Manager transport persoane
    Profesori
    Vehicule avariate

Caută întrebare:


1241. Injectia de benzina monopunct se realizeaza in:

  • A. interiorul camerei de nivel constant a carburatorului
  • B. colectorul de admisie
  • C. poarta supapelor de evacuare.

1242. In timpul mersului, remarcati ca autovehiculul dvs. trage spre stanga. Care ar putea fi cauza?

  • A. pneuri uzate
  • B. presiune prea joasa in roata stanga din fata
  • C. presiune prea joasa in roata dreapta din fata.

1243. Care dintre urmatoarele cauze duce la manevrarea greoaie a directiei?

  • A. jocul prea mare intre pivot si fuzeta de directie
  • B. jocul prea mare la articulatii
  • C. deteriorarea, griparea sau ruginirea pivotilor fuzetelor.

1244. Avantajele functionarii motorului cu gaz petrolier lichefiat (GPL) sunt:

  • A. arderea amestecului carburant este mai completa, reducandu-se astfel poluarea
  • B. lubrifiantul de pe cilindri nu se spala, prelungindu-se astfel durata de folosire a uleiului
  • C. puterea motorului este mai mare cu aproximativ 8%.

1246. Organele principale care compun sistemul de transmisie sunt:

  • A. lantul de distributie, pinioanele distributiei, axa cu came si jantele
  • B. ambreiajul, cutia de viteze, arborii intermediari, diferentialul si planetarele
  • C. demarorul, arborele motor, cureaua de ventilator si fuliile.

1259. Cele mai frecvente pene ale motoarelor pe benzina sunt cauzate de:

  • A. instalatia de aprindere
  • B. instalatia de iluminare
  • C. sistemul de evacuare a gazelor arse.

1260. Frana de esapament indeplineste urmatoarele functii:

  • A. mentine temperatura de pornire a motorului si aeriseste toba
  • B. mentine motorul cald la ralanti si realizeaza frana de motor
  • C. ajuta la retinerea noxelor din gazele esapate.

1261. Uzura unei anvelope pe una dintre marginile benzii de rulare este cauzata de:

  • A. dereglarea geometriei directiei
  • B. presiunea scazuta in rotile directoare
  • C. jocul mare in rulmentii rotii respective.

1262. Instalatia de aprindere este formata din:

  • A. sursa de curent, bobina de inductie, ruptorul-distribuitor, fisele si bujiile
  • B. sursa de curent, lampile pentru farurile luminilor de drum si semnalizatoarele
  • C. conductorii electrici, intrerupatoarele si releele de comanda.

1267. Cele mai importante caracteristici ale bujiilor sunt:

  • A. grosimea izolatorului ceramic si culoarea acestuia
  • B. dimensiunea filetului si valoarea termica
  • C. termenul de garantie si constanta scanteii.

1268. Care dintre urmatoarele cauze determina incalzirea anormala a tamburilor sistemului de franare cu comanda hidraulica?

  • A. uzura exagerata a garniturilor de ferodou
  • B. distanta prea mare intre saboti si tamburi
  • C. arcul de readucere a sabotilor este slab sau rupt.

1272. Circuitul de inalta tensiune din cadrul instalatiei de aprindere prin scanteie cuprinde:

  • A. condensatorul, bobinajul rotorului demarorului si releul electroventilatorului
  • B. infasurarea secundara a bobinei de inductie, distribuitorul, rotorul, fisele si bujiile
  • C. conductorii electrici marcati cu izolatori de culoare rosie si sigurantele.

1273. Prin apasarea pedalei de frana, aerul sub presiune este trimis spre:

  • A. tamburii de frana
  • B. discurile de frana
  • C. cilindrii de frana si/sau etriere.

1274. Care dintre urmatoarele piese fac parte din mecanismul de distributie?

  • A. carburatorul
  • B. arborele cotit
  • C. arborele cu came.

1275. Care dintre urmatoarele cauze determina incalzirea anormala a tamburilor de franare?

  • A. ruperea arcului de readucere a sabotilor
  • B. distanta prea mare dintre saboti si tamburi
  • C. prezenta aerului in instalatia de franare.

1276. Unghiul de cadere prea mare la o roata duce la uzura uniforma a pneurilor:

  • A. pe marginea exterioara
  • B. pe marginea interioara
  • C. pe toata latimea.

1285. Ce parte componenta a transmisiei da posibilitatea rotilor motoare ale aceleiasi punti sa parcurga, in viraje, drumuri de lungimi diferite?

  • A. cutia de viteze
  • B. diferentialul
  • C. arborii planetari.

1286. Instalatia de alimentare cu energie electrica este alcatuita din:

  • A. conductori electrici, conectori, intrerupatoare si relee de comanda
  • B. bateria de acumulatori, generatorul de curent, conductori si relee cu diferite roluri
  • C. transformatorul, distribuitorul de tensiune si consumatorii electrici.

1287. Pentru a obtine o eficacitate sporita, incetinitorul electromagnetic trebuie utilizat:

  • A. in acelasi timp cu incetinitorul de pe esapament
  • B. in acelasi timp cu franarea de parcare
  • C. independent de frana de serviciu.

1288. In galeriile de admisie si evacuare, rateurile se produc ca urmare a:

  • A. supraturarii motorului
  • B. supraincalzirii motorului
  • C. jocului prea mic dintre culbutori si supape.

1290. Rateurile in galeriile de admisie si evacuare se produc din cauza:

  • A. motorului rece
  • B. jocului prea mic intre culbutori si supape
  • C. motorului prea cald.

1291. Exploziile cadentate in carburator sunt cauzate de:

  • A. supapele de evacuare defecte
  • B. supapele de admisie defecte
  • C. garnitura de chiulasa rupta intre doi cilindri.

1292. Fazele principale ale functionarii motorului cu ardere interna sunt, in ordine, urmatoarele:

  • A. admisia, destinderea, arderea, compresia si evacuarea
  • B. compresia, evacuarea, arderea, destinderea si admisia
  • C. admisia, compresia, arderea, destinderea si evacuarea.

1293. Arborele cu came este actionat de:

  • A. arborele cotit
  • B. diferential
  • C. ruptor-distribuitor.

1294. Uleiurile pentru motoarele cu aprindere prin compresie sunt simbolizate cu litera:

  • A. D
  • B. C
  • C. U.