Întrebări chestionare atestate auto ARR 2024 categoria ADR clasa 1

Întrebări pe capitole →

Alege categoria:

A
B
C
D
E
Redobândire
Atestate
    Taxi
    Inchiriere
    ADR cisterne
    ADR clasa 1
    ADR colete
    Agabaritice
    CPC marfa
    CPC persoane
    CPI marfa
    CPI persoane
    CPI scurt marfa
    CPI scurt persoane
    Consilieri siguranta - cls 1
    Consilieri siguranta - cls 2
    Consilieri siguranta - cls 3,4,5,6,8,9
    Consilieri siguranta - ONU 1202,1203,1223
    Instructor
    Manager taxi
    Manager transport marfa
    Manager transport persoane
    Profesori
    Vehicule avariate

Caută întrebare:


59687. Incarcarea, transportul, descarcarea, depozitarea si distrugerea materiilor explozive in timpul noptii:

  • A. Nu sunt interzise
  • B. Sunt interzise
  • C. Se poate efectua pana la ora 24
  • D. Se poate efectua dupa ora 24.

59688. Incarcarea in comun in acelasi vehicul sau container a unei substante periculoase din clasa 1 cu marfuri periculoase din alte clase:

  • A. In general este interzisa, cu unele exceptii prevazute in tabelului cu incarcarea in comun din sectiunea 7.5.2 din ADR
  • B. Este in general permisa, mai putin cu cele comburante din clasa 5.1
  • C. Se poate face cu luarea unor masuri de supraveghere suplimentare
  • D. Este permisa cu conditia ambalarii separate a marfurilor.

59689. Exista limitari ale cantitatilor de marfuri periculoase din clasa 1 la transportul rutier?

  • A. Da, aceste limitari se refera la cantitatea de marfuri periculoase pe unitatea de transport si depinde de numarul diviziunii marfii si tipul de vehicul agreat pentru clasa 1
  • B. Nu, deoarece transporturile sunt supravegheate si insotite de agenti autorizati
  • C. Da, sa nu se depaseasca sarcina utila a unitatii de transport si sa se utilizeze ambalaje ADR
  • D. Nu, deoarece oricum, marfurile periculoase din clasa 1 se transporta in cantitati mici si nu se pune aceasta problema.

59690. Incarcarea in comun in acelasi vehicul sau container a unei substante periculoase din clasa 1 cu produsele alimentare, alte obiecte de consum si alimentele pentru animale:

  • A. Este permisa, aceasta limitare este valabila numai pentru clasa 6.1
  • B. Nu este permisa, deoarece grasimile pot intra in contact cu substantele sau obiectele si produsele explozive
  • C. Este permisa, cu exceptia marfurilor care au risc secundar toxicitatea si este obligatorie montarea pe colete si vehicul a etichetei 6.1
  • D. Nu este permisa incarcarea in comun a marfurilor din clasa 1 cu nici un fel de alte marfuri.

59691. Conform ADR, clasa 1 este o clasa numita limitativa; ce substante explozive pot fi transportate?

  • A. Numai substantele si obiectele care au o denumire comerciala
  • B. Numai cele utilizate in sectorul civil (explozibili pentru mine, santiere)
  • C. Numai cele care au autorizatia de transport data de expeditor
  • D. Numai cele enumerate in ADR, inclusiv cele inserate in rubrica N.S.A (nespecificat in alta parte).

59692. Cum pot fi transportate substantele si obiectele explozive?

  • A. Cand sunt in stare lichida, numai in cisterne mici
  • B. De obicei, in colete, eventual in lazi de lemn, precum si in recipiente mari de vrac-RMV (IBC)
  • C. Inclusiv in vrac, daca prezinta un pericol minor
  • D. In colete si in vrac.

59693. Unitatile de transport definite in ADR si autorizate pentru transportul de substante si obiecte explozive sunt:

  • A. Unitatile de transport tip I, III si IV
  • B. Unitatile de transport tip EX/II si EX/III
  • C. Unitatile de transport tip I, II si A
  • D. Unitatile de transport de tip A, IV si E1.

59694. Unitatile de transport tip EX/II:

  • A. Sunt cele acoperite cu prelate impermeabile, cu teava de esapament plasata in fata peretelui anterior al furgonului si rasucita in sus
  • B. Sunt cele care, in general, pot transporta cele mai mari cantitati de substante explozive
  • C. Vehiculele trebuie sa fie inchise sau acoperite cu o prelata. Prelata trebuie sa fie rezistenta la sfasiere si realizata dintr-un material impermeabil si greu inflamabil. Prelata trebuie intinsa astfel incat sa acopere suprafata de incarcare pe toate laturile. Toate deschiderile compartimentului pentru incarcatura al vehiculelor inchise trebuie sa fie prevazute cu usi sau panouri ajustate, care pot fi zavorate. Compartimentul conducatorului auto trebuie sa fie separat de compartimentul pentru incarcatura printr-un perete fara interstitii
  • D. Trebuie sa fie echipate cu comanda interioara si exterioara a intrerupatorului instalatiei electrice, prevazuta cu cabluri din material plastic.

59695. Unitatile de transport tip EX/III:

  • A. Pot avea motorul alimentat cu benzina, iar cel de-al doilea rezervor de carburant sa fie plasat pe peretele din spate al cabinei
  • B. Trebuie sa fie inchise. Compartimentul conducatorului auto trebuie sa fie separat de compartimentul pentru incarcatura printr-un perete fara interstitii. Suprafata de incarcare nu trebuie sa prezinte interstitii. Pot fi instalate puncte de ancorare pentru retinerea incarcaturii. Toate imbinarile trebuie sa fie etanse. Toate deschiderile trebuie sa poata fi zavorate. Acestea trebuie sa fie astfel construite si plasate incat sa se suprapuna la imbinari
  • C. Sunt cele care, in general, pot transporta cele mai mari cantitati de substante explozive
  • D. Trebuie sa aiba carcasa bateriei de acumulatori complet deschisa, pentru a permite ventilatia.

59696. Unitatile de transport tip EX/III:

  • A. Pot avea motorul alimentat cu benzina, iar cel de al doilea rezervor de carburant sa fie plasat pe peretele din spate al cabinei
  • B. Sunt unitatile de transport ale caror caroserie trebuie sa fie realizata din materiale rezistente la caldura si la flacara, cu o grosime minima de 10 mm
  • C. Sunt cele care, in general, pot transporta cele mai mari cantitati de substante explozive
  • D. Trebuie sa aiba carcasa bateriei de acumulatori complet deschisa, pentru a permite ventilatia.

59697. Unitatile de transport tip EX/III:

  • A. Este suficient sa aiba aceleasi caracteristici ca si unitatile de tip II
  • B. Pot fi acoperite cu prelata impermeabila greu inflamabila
  • C. Sunt cele care, in general, pot transporta cantitati mari de substante explozive
  • D. Sunt cele care, in general, pot transporta numai cantitati reduse de substante explozive.

59698. Vehiculele de tip EX/III, incarcate cu substante explozive din clasa 1, trebuie sa fie echipate:

  • A. Cu un sistem de blocare simultana a tuturor rotilor
  • B. Daca au masa maxima mai mare de 16 t, cu un dispozitiv de franare anti-blocare a rotilor (ABS) si un sistem de franare de incetinire
  • C. Daca au masa maxima mai mare de 12 t, cu un reductor al emisiei de aer din circuitul de frana
  • D. Cu imbracaminte metalica in interiorul compartimentului incarcaturi.

59699. Vehiculele de tip EX/III, incarcate cu substante explozive din clasa 1, trebuie sa fie echipate:

  • A. Cu un motor alimentat cu benzina
  • B. Cu baterie nichel – cadmiu, antiscanteie
  • C. Cu un disjunctor al bateriei cu tripla comanda
  • D. Cu cablajele electrice izolate si protejate adecvat.

59700. Vehiculele de tip EX/III, incarcate cu substante explozive din clasa 1, trebuie sa fie echipate:

  • A. Cu o cabina construita din materiale greu inflamabile
  • B. Cu un sistem de antiblocare a rotilor, care micsoreaza viteza
  • C. Cu un motor alimentat cu benzina
  • D. Cu bare de protectie impotriva socurilor in fata si in spate.

59701. Vehiculele de tip EX/III, incarcate cu substante explozive din clasa 1, trebuie sa fie echipate:

  • A. Cu un sistem de antiblocare a rotilor, care micsoreaza viteza
  • B. Cu un dispozitiv de franare de incetinire, daca au masa maxima mai mare de 16 tone
  • C. Cu un motor alimentat cu benzina
  • D. Cu bare de protectie impotriva socurilor in fata si in spate.

59702. Vehiculele de tip EX/III (remorci sau semiremorci), incarcate cu substante explozive din clasa 1, trebuie sa fie echipate:

  • A. Cu un dispozitiv de limitare a vitezei la maximum 85 km/h
  • B. Cu un rezervor cu apa de 50 l, pentru stingerea incendiilor
  • C. Cu un dispozitiv de franare antiblocare a rotilor, daca au masa maxima mai mare de 10 tone
  • D. Cu un dispozitiv de franare de incetinire, indiferent de capacitate.

59703. Unitatile de transport care transporta substante si obiecte explozive care beneficiaza de exceptii partiale:

  • A. Nu au obligatia de a fi dotate cu echipamente de siguranta ADR
  • B. Trebuie sa fie dotate cu echipamente pentru protectia conducatorului auto
  • C. Trebuie sa fie dotate cu echipamente pentru protectia mediului
  • D. Trebuie sa aiba semnalizarea ADR cu panouri si etichete de pericol.

59704. Unitatile de transport care transporta substante si obiecte explozive care beneficiaza de exceptii partiale:

  • A. Trebuie sa fie dotate cu echipamente pentru protectia conducatorului auto
  • B. Trebuie sa fie dotate cu echipamente pentru protectia mediului
  • C. Nu trebuie sa aiba semnalizarea ADR cu placi portocalii si placi-etichete de pericol
  • D. Trebuie sa aiba semnalizarea ADR cu panouri si etichete de pericol.

59705. Conform ADR un vehicul cu masa maxima mai mare de 16 t, port – container cu substante din clasa 1, trebuie sa fie echipat:

  • A. Cu un reductor al emisiei de energie electrica in caz de supraintensitate
  • B. Cu un sistem de franare antiblocare a rotilor (ABS)
  • C. Cu un stabilizator de viteza care utilizeaza franele de serviciu si de ajutor
  • D. Cu un sistem ASTR impotriva alunecarii pe gheata.

59706. Conform ADR, o remorca sau o semiremorca de masa maxima peste 10 t, prevazuta pentru transportul de containere incarcate cu substante din clasa 1, trebuie sa fie echipata:

  • A. Cu un stabilizator de viteza care utilizeaza franele de serviciu si de ajutor
  • B. Cu o instalatie electrica cu cablajele electrice izolate si protejate adecvat
  • C. Cu un sistem ASTNR pentru blocarea rotilor in timpul franarii
  • D. Cu un sistem antiblocare (ABS) pentru limitarea vitezei.

59707. Conform ADR, un container care contine colete din clasa 1:

  • A. Nu trebuie sa corespunda caracteristicilor de constructie impuse pentru compartimentele de incarcare ale unitatilor de transport de tipul EX/II sau EX/III, deoarece este oricum mai solid ca acestea
  • B. Trebuie sa aiba acelasi caracteristici de constructie impuse pentru compartimentul de incarcare ale unitatilor de transport de tipul EX/II sau EX/III, in functie de substanta transportata
  • C. Nu trebuie sa aiba acelasi caracteristici de constructie impuse pentru compartimentul de incarcare ale unitatilor de transport de tipul EX/II sau EX/III, deoarece aceste caracteristici se refera numai la vehicule
  • D. Trebuie sa aiba caracteristicile de constructie impuse pentru compartimentul de incarcare ale unitatilor de transport de tipul I, deoarece ele ofera o protectie suplimentara.

59708. Cu ce echipamente diverse ADR trebuie sa fie prevazute unitatile de transport pentru clasa 1?

  • A. Cu cele care asigura semnalizarea locului evenimentului, protectia conducatorului auto si a mediului inconjurator
  • B. Cu matura, lopata si echipamente pentru protectia mediului
  • C. Cu prelate pentru gurile de canal si material absorbant corespunzator
  • D. Numai cu echipamente pentru protectia mediului.

59709. Cum trebuie semnalizate si placardate vehiculele cu prelata si vehiculele furgon care transporta marfuri din clasa 1?

  • A. Numai cu etichete de pericol, cate una pe fiecare latura si una posterior
  • B. Cu panouri portocalii cu numere de identificare, anterior si posterior, iar pe laturi si posterior cu etichetele referitoare la coletele transportate
  • C. Cu panouri portocalii fara numere, anterior si posterior, iar pe laturi si posterior cu placi etichete corespunzatoare etichetelor de pe coletele transportate
  • D. Cu panouri portocalii cu numere de identificare pe laturi si cate unul fara numere anterior si posterior.

59710. Cum trebuie semnalizata si placardata o unitate de transport formata dintr-un camion cu un container incarcat cu colete din clasa 1?

  • A. Cu panouri portocalii cu numere de identificare ale substantei mai periculoase, anterior si posterior pe vehicul si cu etichetele referitoare la marfurile transportate, aplicate pe cele patru laturi ale containerului
  • B. Prin aplicarea pe cele 2 laturi ale vehiculului a etichetelor referitoare la substantele explozive cele mai periculoase si cu 3 panouri fara numere (una pe fiecare latura si una posterior)
  • C. Cu panouri portocalii fara numere de identificare, anterior si posterior pe vehicul si cu etichetele referitoare la marfurile transportate, aplicate pe laturile vehiculului
  • D. Cu panouri portocalii fara numere, anterior si posterior, iar pe laturi si posterior cu placi etichete corespunzatoare etichetelor de pe coletele transportate.

59711. Cum trebuie semnalizat si placardat un vehicul furgon care circula complet incarcat cu substante din clasa 1?

  • A. Cu doua panouri portocalii neutre, anterior si posterior si cu etichetele adecvate, pe cele doua laturi si in spate
  • B. Prin indicarea pe panourile de pericol a numarului de identificare a substantei transportate
  • C. Nu este nevoie nici de panouri, nici de etichete, care au fost deja aplicate pe colete
  • D. Cu panouri portocalii fara numere, anterior si posterior, iar pe laturi si posterior cu placi etichete corespunzatoare etichetelor de pe coletele transportate.