Întrebări chestionare atestate auto ARR 2024 categoria CPC marfa
capitolul Reguli incarcare

Întrebări pe capitole →

Alege categoria:

A
B
C
D
E
Redobândire
Atestate
    Taxi
    Inchiriere
    ADR cisterne
    ADR clasa 1
    ADR colete
    Agabaritice
    CPC marfa
    CPC persoane
    CPI marfa
    CPI persoane
    CPI scurt marfa
    CPI scurt persoane
    Consilieri siguranta - cls 1
    Consilieri siguranta - cls 2
    Consilieri siguranta - cls 3,4,5,6,8,9
    Consilieri siguranta - ONU 1202,1203,1223
    Instructor
    Manager taxi
    Manager transport marfa
    Manager transport persoane
    Profesori
    Vehicule avariate

Caută întrebare:


60876. Obligaţia de a respecta regulile privind încărcarea, repartizarea încărcăturii, asigurarea şi fixarea mărfurilor transportate revine:

  • A. conducătorului auto
  • B. destinatarului
  • C. expeditorului
  • D. încărcătorului.

60877. Prin masă totală maximă autorizată se înţelege:

  • A. masa maximă a unui vehicul încărcat, declarată admisibilă în urma omologării de către autoritatea competentă
  • B. masa maximă admisă pentru drumurile de categoria E
  • C. masa proprie a vehiculului
  • D. masa sarcinii utile autorizate pentru transport.

60878. Repartizarea corectă a greutăţii pe osii este obligaţia:

  • A. conducătorului auto
  • B. destinatarului
  • C. expeditorului
  • D. încărcătorului.

60879. Arimarea mărfurilor este obligaţia:

  • A. conducătorului auto
  • B. consilierului de siguranţă
  • C. expeditorului
  • D. persoanei desemnate să conducă activitatea de transport rutier.

60880. La încărcarea mărfurilor conducătorul auto va lua măsuri pentru:

  • A. asigurarea securităţii mărfurilor
  • B. asigurarea unor spatii suficient de mari între pachete, colete, container, etc.
  • C. ca mărfurile să fie amplasate cât mai în faţă
  • D. ca mărfurile să fie amplasate cât mai în spate.

60881. Prin care din metodele enunţate mai jos se poate reduce timpul de staţionare la încărcare-descărcare?

  • A. eliminarea timpilor de mers în gol
  • B. mecanizarea operaţiunilor de încărcare-descărcare
  • C. sporirea vitezei de circulaţie
  • D. supra-încărcarea autovehiculelor.

60882. Gradul de încărcare şi modul de distribuire a încărcăturii autovehiculului influenţează în mod direct modificarea:

  • A. aderenţei dintre pneuri şi calea de rulare
  • B. condiţiilor de confort şi de siguranţă a deplasării
  • C. forţei de tracţiune la roţile motrice
  • D. poziţiei centrului de greutate al autovehiculului.

60883. Gradul de încărcare şi modul de distribuire a încărcăturii autovehiculului influenţează în mod direct modificarea:

  • A. acceleraţiei gravitaţionale
  • B. ecartamentului autovehiculului
  • C. presiunilor în pneuri
  • D. ţinutei de drum a autovehiculului.

60884. Gradul de încărcare al autovehiculului influenţează în mod direct şi determinant:

  • A. ampatamentul autovehiculului
  • B. confortul şi siguranţa deplasării
  • C. distanţa de frânare necesară opririi autovehiculului în condiţii de siguranţă
  • D. uşurinţa accesării comenzilor autovehiculului.

60885. Gradul de încărcare al autovehiculului influenţează în mod direct şi determinant:

  • A. categoria vehiculului
  • B. consumul de combustibil
  • C. funcţionarea retarderului
  • D. masele maxime autorizate pe axe.

60886. Gradul de încărcare al autovehiculului influenţează în mod direct şi determinant:

  • A. funcţionarea ABS-ului
  • B. inerţia autovehiculului
  • C. masa încărcată maxim admisă din punct de vedere tehnic
  • D. raportul putere/masă proprie exprimat în KW/kg.

60887. Ce trebuie să aveţi în vedere pentru a preveni riscurile atunci când încărcaţi vehiculul peste masa maximă admisă?

  • A. creşte ampatamentul autovehiculului
  • B. diminuează confortul conducătorului şi al pasagerilor
  • C. obturează vizibilitatea pentru ceilalţi participanţi la trafic
  • D. se modifică ţinuta de drum şi comportamentul autovehiculului în viraje.

60888. Ce trebuie să aveţi în vedere pentru a preveni riscurile atunci când încărcaţi vehiculul peste masa maximă admisă?

  • A. creşte distanţa de frânare
  • B. creşte ecartamentul autovehiculului
  • C. diminuează confortul conducătorului şi al pasagerilor
  • D. obturează vizibilitatea pentru ceilalţi participanţi la trafic.

60889. Ce riscuri comportă abordarea virajelor cu viteză excesivă?

  • A. în condiţiile în care conducătorul auto intervine cu promptitudine printr-o manevrare corespunzătoare a volanului, se pot elimina toate riscurile specifice abordării virajelor
  • B. riscuri determinate de acvaplanarea inevitabilă
  • C. riscuri determinate de blocarea diferenţialului
  • D. riscuri legate de răsturnarea vehiculului.

60890. La abordarea cărui sector de drum, dintre cele enumerate, apare riscul răsturnării?

  • A. palier
  • B. pantă
  • C. rampă
  • D. viraj.

60891. În curbă sau în viraj, forţa centrifugă tinde să:

  • A. alinieze vehiculul pe traiectorie circulară
  • B. deplaseze pasagerii şi marfa înspre exteriorul virajului
  • C. deplaseze pasagerii şi marfa înspre interiorul virajului
  • D. mărească viteza de deplasare a autovehiculului.

60892. Sistemul de fixare a încărcăturii trebuie să reziste la forţa corespunzătoare unei accelerări/decelerări a vehiculului spre faţă în valoare de:

  • A. accelerare de 0,5 x g (acceleraţie gravitaţională)
  • B. accelerare de 0,8 x g (acceleraţie gravitaţională)
  • C. decelerare de 0,5 x g (acceleraţie gravitaţională)
  • D. decelerare de 0,8 x g (acceleraţie gravitaţională).

60893. Sistemul de fixare a încărcăturii trebuie să reziste la forţa corespunzătoare unei accelerări/decelerări a vehiculului spre spate în valoare de:

  • A. accelerare de 0,5 x g (acceleraţie gravitaţională)
  • B. accelerare de 0,8 x g (acceleraţie gravitaţională)
  • C. decelerare de 0,5 x g (acceleraţie gravitaţională)
  • D. decelerare de 0,8 x g (acceleraţie gravitaţională).

60894. Sistemul de fixare a încărcăturii trebuie să reziste la forţa corespunzătoare unei accelerări/decelerări a vehiculului spre ambii pereţi laterali în valoare de:

  • A. accelerare de 0,5 x g (acceleraţie gravitaţională)
  • B. accelerare de 0,8 x g (acceleraţie gravitaţională)
  • C. decelerare de 0,5 x g (acceleraţie gravitaţională)
  • D. decelerare de 0,8 x g (acceleraţie gravitaţională).

60895. Înfăşurarea sau fixarea încărcăturii în vehicul trebuie făcută în conformitate cu dispoziţiile din:

  • A. instrucţiunile privind sistemele de fixare a încărcăturii în transportul rutier de mărfuri elaborate de I.S.C.T.R.
  • B. recomandările europene privind cele mai bune practici în domeniul fixării încărcăturii pentru transportul rutier
  • C. Regulamentul (CE) nr. 1072/2009 privind normele comune privind accesul la piaţa transportului rutier de mărfuri
  • D. Regulamentul Tehnic în Transportul Rutier R.N.T.R. 22 – privind sistemele de fixare a încărcăturii vehiculelor elaborat de R.A.R..

60896. Elementele de fixare a mărfii trebuie să respecte următoarea condiţie:

  • A. sunt adaptate pentru masa proprie a vehiculului respectiv
  • B. sunt adaptate pentru fixarea mărfii respective
  • C. sunt adaptate pentru fixarea suprastructurii vehiculului de şasiu
  • D. sunt adaptate pentru viteza comercială de circulaţie a vehiculului respectiv.

60897. Elementele de fixare a mărfii trebuie să respecte următoarea condiţie:

  • A. forţa exercitată asupra lor este mai mare decât sarcina nominală pentru care au fost construite
  • B. nu prezintă noduri sau elemente deteriorate
  • C. sunt adaptate pentru fixarea şasiului
  • D. sunt realizate din componente galvanizate pentru o bună rezistenţă la frecare.

60898. Elementele de fixare a mărfii trebuie să respecte următoarea condiţie:

  • A. sunt conforme cu prescripţiile tehnice elaborate de I.S.C.T.R.
  • B. sunt conforme cu specificaţiile tehnice privind construcţia vehiculelor rutiere de marfă
  • C. sunt conforme cu standardele europene şi/sau internaţionale în vigoare în domeniu
  • D. sunt conforme cu standardele şi normativele în vigoare elaborate de A.R.R..

60899. La repartizarea încărcăturii trebuie să aveţi în vedere:

  • A. masa proprie a vehiculului
  • B. masa şasiului
  • C. masele maxime admise pe axe
  • D. viteza comercială impusă pentru efectuarea cursei.

60900. La arimarea mărfurilor trebuie să aveţi în vedere:

  • A. evitarea alunecării dintre încărcătură şi partea carosabilă
  • B. evitarea alunecării încărcăturii în viraje
  • C. evitarea alunecării suprastructurii vehiculului
  • D. evitarea alunecării şasiului.