Întrebări chestionare auto DRPCIV 2024 categoria D, D1, TB, TV
capitolul Noțiuni de mecanică

Întrebări pe capitole →

Alege categoria:

A
B
C
D
E
Redobândire
Atestate
    Taxi
    Inchiriere
    ADR cisterne
    ADR clasa 1
    ADR colete
    Agabaritice
    CPC marfa
    CPC persoane
    CPI marfa
    CPI persoane
    CPI scurt marfa
    CPI scurt persoane
    Consilieri siguranta - cls 1
    Consilieri siguranta - cls 2
    Consilieri siguranta - cls 3,4,5,6,8,9
    Consilieri siguranta - ONU 1202,1203,1223
    Instructor
    Manager taxi
    Manager transport marfa
    Manager transport persoane
    Profesori
    Vehicule avariate

Caută întrebare:


1755. Instalaţia de pornire a motorului este alcătuită din:

  • A. demarorul, contactul de pornire cu cheie, conductoarele de legătură şi bateria de acumulatori
  • B. mecanismul bielă-manivelă, carburatorul şi rezervorul de combustibil
  • C. roţile motoare, punţile, ambreiajul şi racul fixat pe arborele motor

1756. Care este rolul bateriei de acumulatori?

  • A. transformă curentul de joasă tensiune în curent de înaltă tensiune
  • B. alimentează consumatorii cu energie electrică în raport de necesităţi
  • C. transformă energia chimică în energie mecanică

1763. Arborele cu came antrenează:

  • A. pompa de ulei
  • B. ruptorul-distribuitor
  • C. ventilatorul radiatorului

1768. Circuitul de înaltă tensiune din cadrul instalaţiei de aprindere prin scânteie cuprinde:

  • A. condensatorul, bobinajul rotorului demarorului şi releul electroventilatorului
  • B. înfăşurarea secundară a bobinei de inducţie, distribuitorul, rotorul, fişele şi bujiile
  • C. conductorii electrici marcaţi cu izolatori de culoare roşie şi siguranţele

1769. Fazele principale ale funcţionării motorului cu ardere internă sunt, în ordine, următoarele:

  • A. admisia, destinderea, arderea, compresia şi evacuarea
  • B. compresia, evacuarea, arderea, destinderea şi admisia
  • C. admisia, compresia, arderea, destinderea şi evacuarea

1770. Motorul Diesel funcȚioneazã optim la o temperaturã de:

  • A. 75 grade C
  • B. 80-90 grade C
  • C. 100-120 grade C

1771. Care dintre următoarele cauze provoacă manipularea greoaie a volanului, în situaţia în care acesta este acţionat rapid, la un sistem de direcţie cu servomecanism hidraulic?

  • A. pompa nu debitează ulei în cantitate suficientă
  • B. existenţa unor jocuri prea strânse în angrenaj
  • C. dereglarea geometriei direcţiei

1772. Care dintre cauzele de mai jos determină jocul mare la volan?

  • A. lubrifiantul articulaţiilor este prea vâscos
  • B. jocul mare al fuzetei pe pivot
  • C. lubrifiantul articulaţiilor este prea fluid

1778. Unde se formează amestecul carburant la motoarele cu aprindere prin compresie?

  • A. în galeria de admisie
  • B. în cilindrii motorului
  • C. în pompa de injecţie

1779. Surplusul de motorină de la injectoare este refulat:

  • A. în rezervor
  • B. în pompa de injecţie
  • C. în pompa de alimentare

1780. Pompa de înaltă presiune din componenţa sistemului de direcţie cu servomecanism hidraulic este antrenată de:

  • A. arborele cotit al motorului
  • B. axul secundar al cutiei de viteze
  • C. axa cu came

1781. Care dintre următoarele defecţiuni creează joc mare la volan?

  • A. pinionul nu are joc faţă de cremalieră
  • B. uzura pronunţată a angrenajelor din caseta de direcţie
  • C. uzura pronunţată a capetelor de bară

1795. Amestecul carburant foarte bogat provoacă rateuri în:

  • A. galeria de evacuare sau în toba de eşapament
  • B. galeria de admisie
  • C. carburator sau în pompa de benzină

1796. Ce cauze pot conduce la un consum exagerat de combustibil?

  • A. turaţia la ralanti prea mare
  • B. temperatura mediului ambiant
  • C. lipsa filtrului de benzină

1797. Care este avantajul pneurilor cu carcasă radială?

  • A. au dimensiuni şi greutăţi specifice mai mici decât cele cu carcasă diagonală
  • B. durata de exploatare este mai mare cu 30-80% decât în cazul celor cu carcasă diagonală
  • C. oferă posibilitatea exploatării eficiente pe timp de vară

1798. Care dintre următoarele defecţiuni produc vibraţii puternice în timpul deplasării automobilului?

  • A. uzura pinioanelor cutiei de viteze
  • B. ruperea transmisiei longitudinale
  • C. dezechilibrarea arborilor cardanici

1802. Zgomotul metalic ascuţit uniform, la accelerarea bruscă a motorului, se poate datora:

  • A. ruperii bolţului pistonului
  • B. decalibrării clapetei de acceleraţie
  • C. defecţiunilor la pompa de injecţie

1813. Intenţionaţi să remorcaţi un autoturism cu servodirecţie rămas în pană de motor. Ce trebuie să aveţi în vedere?

  • A. blocaţi direcţia
  • B. manevrarea volanului autoturismului tractat solicită un efort fizic mai mare, de aceea veţi efectua tractarea cu atenţie
  • C. nu aveţi voie să-l remorcaţi în această situaţie

1815. Ce se înţelege prin „valoarea termică“ a bujiei?

  • A. timpul în secunde, până când bujia ajunge la temperatura de autocurăţare a electrozilor
  • B. capacitatea bujiei de a lucra mai bine la temperaturi înalte
  • C. însuşirea bujiei de a conecta şi deconecta funcţionarea termostatului

1816. Încetinitorul (retarderul) de pe eşapament permite utilizarea motorului ca pe un compresor, întrerupând:

  • A. frânarea de securitate
  • B. frânarea de serviciu
  • C. injecţia de carburant, obturând şi ieşirea gazelor de eşapament

1817. Care dintre următoarele cauze determină scăderea presiunii uleiului?

  • A. îmbâcsirea sorbului pompei de ulei
  • B. funcţionarea motorului la turaţii mici
  • C. montarea incorectă a filtrului de ulei

1818. Care este rolul alternatorului de curent?

  • A. alimentează consumatorii electrici, când motorul este oprit
  • B. asigură încărcarea bateriei de acumulatori şi alimentează cu energie electrică consumatorii
  • C. alimentează cu energie electrică farurile

1824. Furca de debreiere acţionează pe:

  • A. discul de ambreiaj
  • B. rulmentul de presiune
  • C. placa de presiune

1836. Care dintre cauzele enumerate mai jos provoacă la viraj şocuri în volanul unui sistem de direcţie cu servomecanism hidraulic?

  • A. pătrunderea aerului în instalaţia hidraulică
  • B. gresajul defectuos al articulaţiilor
  • C. geometria roţilor dereglată

1837. În timpul mersului, autovehiculul tinde să devieze spre dreapta. Care este cauza?

  • A. jocurile din articulaţii depăşesc limitele admise
  • B. presiunea în pneul din dreapta faţă este prea mică
  • C. presiunea în pneul din stânga faţă este prea mică