Întrebări chestionare atestate auto ARR 2025 categoria Conducatori Agabaritice
Întrebări pe capitole →Alege categoria:
A
B
C
D
E
Redobândire
Atestate
Taxi
Inchiriere
ADR cisterne
ADR clasa 1
ADR colete
Agabaritice
CPC marfa
CPC persoane
CPI marfa
CPI persoane
CPI scurt marfa
CPI scurt persoane
Consilieri siguranta - cls 1
Consilieri siguranta - cls 2
Consilieri siguranta - cls 3,4,5,6,8,9
Consilieri siguranta - ONU 1202,1203,1223
Instructor
Manager taxi
Manager transport marfa
Manager transport persoane
Profesori
Vehicule avariate
Caută întrebare:
60227. La deplasarea în treptele inferioare ale cutiei de viteze, momentul transmis la roțile motoare este:
- A. Egal cu momentul motor
- B. în funcție de poziția clapetei de accelerație, poate fi mai mic sau mai mare decât momentul motor
- C. mai mare decât momentul motor
- D. mai mic decât momentul motor
60228. Turația maximă de funcționare a unui motor cu aprindere prin comprimare echipat cu regulator-limitator de turație este:
- A. egală cu turația corespunzătoare momentului maxim realizat de motor
- B. egală cu turația corespunzătoare puterii maxime realizate de motor
- C. mai mare decât turația corespunzătoare puterii maxime realizate de motor
- D. mai mică decât turația corespunzătoare puterii maxime realizate de motor
60229. Care este rolul limitatorului de turație la motoarele cu aprindere prin comprimare ?
- A. limitează solicitările mecanice și termice ale motorului
- B. micșorează consumul de combustibil prin limitarea vitezei maxime a autovehiculului
- C. permite creșterea momentului motor la urcarea rampelor
- D. permite creșterea puterii motorului la demarare
60230. Schimbătorul de viteze permite:
- A. cuplarea progresivă a motorului cu transmisia
- B. mersul înapoi al autovehiculului inversând sensul de rotație al motorului
- C. modificarea forței de tracțiune în funcție de variația rezistențelor la înaintare
- D. utilizarea motorului la o turație mai mică decât turația de mers în gol
60231. De ce se recomandă la vehiculele cu motoare supraalimentate, ca la oprire să se lase motorul să funcționeze câteva minute în gol:
- A. pentru a asigura o răcire lentă a motorului
- B. pentru a asigura o răcire lentă a turbosuflantei
- C. pentru a asigura ungerea suflantei
- D. pentru revenirea uleiului în baie
60232. Care dintre subansamblele enumerate sunt elemente componente ale transmisiei autovehiculelor?
- A. ambreiajul
- B. mecanismul de direcție
- C. sistemul de frânare
- D. suspensia
60233. Care dintre subansamblele enumerate sunt elemente componente ale transmisiei autovehiculelor?
- A. cutia de viteze
- B. mecanismul de direcție
- C. sistemul de frânare
- D. suspensia
60234. Care dintre subansamblele enumerate sunt elemente componente ale transmisiei autovehiculelor?
- A. diferențialul
- B. mecanismul de direcție
- C. sistemul de frânare
- D. suspensia
60235. Care este rolul transmisiei?
- A. asigură alimentarea motorului cu amestec carburant
- B. asigură transmiterea fluxului de putere, de la motor la roțile motrice
- C. dezvoltă puterea necesară propulsării autovehiculelor
- D. transformă energia chimică a combustibililor în energie mecanică
60236. Care este rolul transmisiei?
- A. amplifică/multiplică momentul motor transmis la roțile motrice
- B. asigură alimentarea motorului cu amestec carburant
- C. dezvoltă puterea necesară propulsării autovehiculelor
- D. transformă energia chimică a combustibililor în energie mecanică
60237. Care din componentele transmisiei enumerate mai jos multiplică momentul motor transmis la roțile motrice?
- A. ambreiajul
- B. arborii planetari
- C. cutia de viteze
- D. transmisia cardanică
60238. Care din componentele transmisiei enumerate mai jos multiplică momentul motor transmis la roțile motrice?
- A. arborii planetari
- B. diferențialul
- C. transmisia cardanică
- D. transmisia principală
60239. Care din componentele transmisiei, dintre cele enumerate, permit întreruperea fluxului de putere transmis de la motor la roțile motrice?
- A. ambreiajul
- B. diferențialul
- C. transmisia cardanică
- D. transmisia principală
60240. Care din componentele transmisiei, dintre cele enumerate, permit întreruperea fluxului de putere transmis de la motor la roțile motrice?
- A. arborii planetari
- B. cutia de viteze
- C. diferențialul
- D. transmisia principală
60241. Care din componentele transmisiei, dintre cele enumerate, protejează transmisia de șocuri și la suprasarcini?
- A. ambreiajul
- B. cutia de viteze
- C. transmisia cardanică
- D. transmisia principală
60242. Care din componentele transmisiei, dintre cele enumerate, permit întreruperea fluxului de putere transmis de la motor la roțile motrice?
- A. ambreiajul
- B. arborii planetari
- C. cutia de viteze
- D. diferențialul
60243. Care este rolul ambreiajului?
- A. amplifică momentul motor transmis la roțile motrice
- B. distribuie momentul motor la roțile motrice
- C. permite ca roțile motrice să ruleze cu turații diferite
- D. permite întreruperea temporară a transmiterii fluxului de putere
60244. Care este rolul cutiei de viteze?
- A. distribuie momentul motor la roțile motrice
- B. permite compensarea variațiilor de poziție relativă a componentelor transmisiei
- C. permite întreruperea transmiterii fluxului de putere de la motor la roțile motrice
- D. protejează transmisia de șocuri și la suprasarcini
60245. Care este rolul transmisiei cardanice?
- A. amplifică momentul motor transmis la roțile motrice
- B. distribuie momentul motor la roțile motrice
- C. permite ca roțile motrice să ruleze cu turații diferite
- D. permite compensarea variațiilor de poziție relativă a componentelor transmisiei
60246. Care este rolul diferențialului?
- A. distribuie momentul motor la roțile motrice
- B. permite cuplarea progresivă a motorului cu transmisia
- C. permite întreruperea transmiterii fluxului de putere
- D. protejează transmisia de șocuri și la suprasarcini
60247. Care este rolul diferențialului?
- A. permite ca roțile motrice să ruleze cu turații diferite
- B. permite cuplarea progresivă a motorului cu transmisia
- C. permite întreruperea transmiterii fluxului de putere
- D. protejează transmisia de șocuri și la suprasarcini
60248. Prin îndeplinirea cărei proceduri, dintre cele enumerate, se pot diminua șocurile provocate în transmisie la schimbarea treptelor de viteză?
- A. ambreiere bruscă, concomitent cu accelerarea progresivă
- B. ambreierea progresivă, concomitent cu accelerarea până la turația economică
- C. evitarea schimbării treptelor de viteză, prin acționarea controlată a accelerației
- D. schimbarea cât mai rapidă a treptei de viteză
60249. Evitarea șocurilor la ambreiere depinde de modul în care se acționează pedala de ambreiaj:
- A. după realizarea cuplării complete a ambreiajului și eliberarea pedalei
- B. în pozițiile de apăsare intermediare, care corespund patinării ambreiajului
- C. între pozițiile ce corespund apăsării complete și cea de realizare a prizei de ambreiere
- D. pe tot parcursul cursei de eliberare a acesteia
60250. Efectuarea cărei operațiuni, dintre cele enumerate, reclamă cel mai riguros control al actionarii pedalei de ambreiaj, în scopul evitării șocurilor în transmisie?
- A. accelerarea
- B. nu există diferențe semnificative între exigentele de operare specifice diferitelor situații
- C. pornirea de pe loc
- D. schimbarea în treapta superioară de viteză
60251. Care sunt riscurile menținerii continue a piciorului pe pedala de ambreiaj?
- A. nu există riscuri
- B. pericolul de derapaj
- C. supraîncălzirea retarderului
- D. uzura prematură a rulmentului de presiune al ambreiajului


