Întrebări chestionare atestate auto ARR 2025 categoria Profesori

Întrebări pe capitole →

Alege categoria:

A
B
C
D
E
Redobândire
Atestate
    Taxi
    Inchiriere
    ADR cisterne
    ADR clasa 1
    ADR colete
    Agabaritice
    CPC marfa
    CPC persoane
    CPI marfa
    CPI persoane
    CPI scurt marfa
    CPI scurt persoane
    Consilieri siguranta - cls 1
    Consilieri siguranta - cls 2
    Consilieri siguranta - cls 3,4,5,6,8,9
    Consilieri siguranta - ONU 1202,1203,1223
    Instructor
    Manager taxi
    Manager transport marfa
    Manager transport persoane
    Profesori
    Vehicule avariate

Caută întrebare:


65576. Exista vreo relatie intre viteza de deplasare a autovehiculului si perceptia vizuala a conducatorului auto?

  • A. nu
  • B. da, cresterea vitezei reduce campul de perceptie vizuala
  • C. da, numai in conditii de vizibilitate diminuata
  • D. da, atat viteza cat si perceptia, cresc proportional

65577. Ce se intelege prin camp de vedere (vizibilitate)?

  • A. vederea atintita in fata
  • B. vederea spatiului din stanga sau din dreapta drumului prin intoarcerea corpului
  • C. vederea periferica fara ca soferul sa intoarca capul
  • D. vederea centrata pe axul drumului

65578. Conducerea cu o viteza prea redusa poate constitui un pericol pentru circulatie?

  • A. nu
  • B. numai in pante cu declivitate mare
  • C. da, fiindca ii obliga pe ceilalti conducatori auto sa schimbe banda, sau sa se inscrie in depasiri riscante
  • D. da, numai pe drumul cu o singura banda pe sens

65579. Nepastrarea unei distante corespunzatoare in raport cu cel care ruleaza in fata sa, pe autostrada, conducatorul auto este considerat:

  • A. sigur pe volan
  • B. un pilot cu mare experienta
  • C. imprudent prin reducerea posibilitatii de manevrare pentru evitarea accidentelor
  • D. ca piloteaza in stil sportiv

65580. La cate secunde este evaluata distanta ce trebuie mentinuta intre 2 autovehicule care ruleaza cu pana la 60 km/h pe aceeasi banda de circulatie cu carosabil uscat?

  • A. 2 secunde
  • B. 3 secunde
  • C. 5 secunde
  • D. 4 secunde

65581. Distanta ce trebuie mentinuta intre 2 autovehicule, care ruleaza cu 60 km/h pe aceeasi banda de circulatie cu asfalt uscat, este evaluata la 2 secunde. Exista situatii in care aceasta valoare trebuie modificata?

  • A. nu
  • B. da, la o viteza de peste 60 km/h se mai adauga o secunda, iar daca vremea este nefavorabila, se mai adauga inca una
  • C. cifra ramane invariabila
  • D. numai la o viteza de peste 100 km/h

65582. A conduce la o distanta prea mica fata de vehiculul ce il precede, un conducator auto se inscrie in randurile celor care:

  • A. conduc preventiv
  • B. conduc detasat si odihnitor
  • C. isi asuma riscuri si ajung la destinatie foarte obositi
  • D. se bazeaza pe o experienta bogata in conducere

65583. In timpul conducerii, pe un drum cu marcaje, autovehiculul, a carui latime maxima nu trebuie sa depaseasca, in general, 2,55 m, va fi pozitionat:

  • A. cat mai pe centru benzii de circulatie
  • B. cat mai pe dreapta benzii de circulatie
  • C. cat mai pe stanga benzii de circulatie
  • D. cat mai aproape de axul drumului

65584. Reglarea corecta a scaunului soferului, a oglinzilor retrovizoare si a centurilor de siguranta sunt:

  • A. norme obligatorii, sanctionabile contraventional
  • B. masuri ce se iau in conformitate cu conduita preventiva
  • C. recomandari ce trebuie facute de administratorul public
  • D. recomandari ale autoritatii rutiere

65585. In cazul exploziei unui pneu din fata autovehiculului, conducatorul:

  • A. va frana brusc
  • B. va realiza o frana de motor, iar dupa incetinirea mersului va frana usor la oprire
  • C. va braca volanul in sensul invers al deplasarii autovehiculului
  • D. va lasa liber volanul

65586. Cate tipuri de derapare se cunosc?

  • A. la accelerare, in viraje si la franare
  • B. la urcarea in rampe cu inclinare mare
  • C. la coborarea pantelor abrupte
  • D. la schimbarea brusca a rapoartelor de viteza

65587. In timpul conducerii, pozitia corecta a mainilor pe volan, in raport cu cadranul circular al unui ceasornic, este:

  • A. mana stanga la ora 12 si cea dreapta la ora 15
  • B. mana stanga la ora 09 si cea dreapta la ora 15
  • C. mana stanga la ora 10 si cea dreapta la ora 14
  • D. mana stanga la ora 12 si cea dreapta la ora 14

65588. Cele mai multe accidente de circulatie au drept cauza:

  • A. defectiunile tehnice
  • B. infrastructura
  • C. conditiile meteorologice nefavorabile
  • D. erorilor umane

65589. Accidentele de circulatie in care un autovehicul intra in coliziune cu cel care circula in fata au drept cauza principala:

  • A. neatentia
  • B. pierderea aderentei
  • C. distanta de siguranta insuficienta
  • D. neadaptarea vitezei

65590. O pozitie corecta la volan presupune efectuarea succesiva si in ordinea indicata a urmatoarelor reglaje:

  • A. reglarea centurii de siguranta, oglinzilor retrovizoare si a scaunului
  • B. reglarea centurii de siguranta, scaunului si a oglinzilor retrovizoare
  • C. reglarea scaunului, spatarului, oglinzilor retrovizoare si a centurii de siguranta
  • D. reglarea scaunului, oglinzilor retrovizoare si a centurii de siguranta

65591. O pozitie incorecta la volan poate conduce la:

  • A. necorelarea vitezei de deplasare cu vizibilitatea
  • B. scaderea rezistentei la oboseala
  • C. folosirea incorecta a culoarului de deplasare
  • D. percepere eronata a distantelor

65592. O pozitie incorecta la volan poate conduce la:

  • A. scaderea concentrarii
  • B. scaderea timpului de reactie
  • C. scaderea timpului de anticipare
  • D. scaderea timpului de observare a potentialelor pericole

65593. Aprinderea unei tigari in timpul conducerii autovehiculului:

  • A. este o actiune care ajuta la cresterea concentrarii
  • B. conduce la nereceptarea unor informatii si se poate produce un accident
  • C. conduce la inlaturarea senzatiei de oboseala
  • D. toate variantele de mai sus

65594. La deplasarea in curba, deraparea spre alta banda se produce atunci cand:

  • A. forta de tractiune este superioara aderentei
  • B. forta centrifuga este superioara aderentei
  • C. forta de tractiune este inferioara aderentei
  • D. forta centrifuga este inferioara aderentei

65595. Autovehiculele si remorcile pot fi certificate din punct de vedere al autenticitatii de catre:

  • A. Autoritatea Rutiera Romana
  • B. Directia Politiei Rutiere
  • C. Registrul Auto Roman
  • D. Directia Regim Permise si Inmatricularea Vehiculelor

65596. Care este documentul care se elibereaza in urma omologarii unui autovehicul ?

  • A. autorizatia provizorie de circulatie
  • B. certificatul de inmatriculare al vehiculului
  • C. cartea de identitate a vehiculului
  • D. certificatul de omologare si autenticitate

65597. Ciclul de functionare al motorului cu ardere interna in patru timpi, se realizeaza in :

  • A. patru rotatii complete ale arborelui cotit
  • B. patru rotatii complete ale arborelui cu came
  • C. doua rotatii complete ale arborelui cotit
  • D. o rotatie completa a arborelui cotit

65598. Uzura anvelopei pe mijlocul benzii de rulare este o consecinta a rulajului:

  • A. cu viteza ridicata
  • B. cu viteza redusa
  • C. cu presiune mai mare decat cea recomandata
  • D. cu presiune mai mica decat cea recomandata

65599. La coborarea unei pante lungi se recomanda folosirea franei de motor intrucat:

  • A. realizeaza o economie apreciabila de combustibil
  • B. evita suprasolicitarea franei de serviciu care in anumite conditii devine ineficienta
  • C. micsoreaza uzura motorului
  • D. se evita supraincalzirea componentelor de frictiune ale franei de serviciu

65600. Care este rolul electromotorului?

  • A. antreneaza arborele cotit la pornirea motorului
  • B. antreneaza transmisia la pornirea motorului
  • C. antreneaza ventilatorul la pornirea motorului
  • D. cupleaza motorul cu acumulatorul autovehiculului