Întrebări chestionare atestate auto ARR 2025 categoria CPI marfa
Întrebări pe capitole →Alege categoria:
A
B
C
D
E
Redobândire
Atestate
Taxi
Inchiriere
ADR cisterne
ADR clasa 1
ADR colete
Agabaritice
CPC marfa
CPC persoane
CPI marfa
CPI persoane
CPI scurt marfa
CPI scurt persoane
Consilieri siguranta - cls 1
Consilieri siguranta - cls 2
Consilieri siguranta - cls 3,4,5,6,8,9
Consilieri siguranta - ONU 1202,1203,1223
Instructor
Manager taxi
Manager transport marfa
Manager transport persoane
Profesori
Vehicule avariate
Caută întrebare:
61542. Ce trebuie să facă un conducător auto care a condus 9 ore într-o zi şi intenţionează să mai conducă 1 oră:
- A. conducătorul auto trebuie să ia o pauză de minim 45 minute şi să mai conducă 1 oră, dacă în săptămâna respectivă a mai extins cel mult o dată timpul zilnic de conducere la 10 ore
- B. conducătorul auto trebuie să ia un repaus zilnic de minim 9 ore, înainte de reluarea lucrului
- C. conform prevederilor legale, acest lucru nu este posibil
- D. poate să conducă în continuare dacă în săptămâna respectivă a mai extins doar de două ori timpul zilnic de conducere la 10 ore
61543. Conform Regulamentului Parlamentului European şi al Consiliului (CE) nr. 561/2006, în cazul conducerii autovehiculului în echipaj de 2 conducători auto, timpul zilnic de odihnă este de:
- A. minim 8 ore în 24 de ore
- B. minim 8 ore în 30 de ore
- C. minim 9 ore în 24 de ore
- D. minim 9 ore în 30 de ore
61544. Conducătorul auto poate să se abată de la prevederile în vigoare privind stabilirea perioadelor de conducere şi a perioadelor de odihnă?
- A. da
- B. da, dacă este necesar pentru a asigura securitatea pasagerilor, vehiculului sau încărcăturii acestuia
- C. da, la orice solicitare a persoanelor transportate
- D. nu
61545. În săptămâna curentă aveţi 3 zile în care perioada de odihnă a fost de 9 ore. Câte ore de odihnă trebuie să luaţi în compensare şi în ce perioadă de timp conform Regulamentului 561/2006?
- A. 6 ore până la sfârşitul celei de a doua săptămâni
- B. 6 ore până la sfârşitul celei de treia săptămâni
- C. 6 ore până la sfârşitul săptămânii următoare
- D. nu se compensează
61546. Perioada zilnică de odihnă se poate lua în 2 sau 3 perioade separate?
- A. da
- B. da, cu condiţia ca una dintre ele să fie de cel puţin 8 ore
- C. da, cu condiţia ca una dintre ele să fie de cel puţin 9 ore
- D. nu
61547. Ce obligaţii are conducătorul auto în cazul defectării aparatului tahograf?
- A. nu are nici o obligaţie, până la terminarea cursei
- B. să anunţe persoana desemnată
- C. să consemneze pe spatele diagramei diferitele perioade de activitate
- D. să continue cursa numai după repararea aparatului tahograf
61548. Are voie să plece în cursă conducătorul auto cu tahograful defect sau desigilat?
- A. da, cu condiţia să anunţe înainte de plecare operatorul de transport
- B. da, cu condiţia să consemneze pe spatele diagramei diferitele perioade de activitate
- C. da, până la prima staţie service
- D. nu
61549. La examinarea înregistrărilor de viteză de pe o diagrama tahograf se constată că sunt multe ascuţite în sus şi în jos foarte apropriate între ele. Acest lucru indică:
- A. limitarea şi reducerea vitezei de către aparatul tahograf
- B. o conducere neeconomică
- C. o conducere pe autostradă
- D. utilizare necorespunzătoare a aparatului tahograf
61550. Cardul conducătorului auto are o perioadă maximă de valabilitate de:
- A. cinci ani
- B. doi ani
- C. trei ani
- D. un an
61551. Obligaţia de a respecta regulile privind încărcarea, repartizarea încărcăturii, asigurarea şi fixarea mărfurilor transportate revine:
- A. conducătorului auto
- B. destinatarului
- C. expeditorului
- D. încărcătorului
61552. Prin masă totală maximă autorizată se înţelege:
- A. masa maximă a unui vehicul încărcat, declarată admisibilă în urma omologării de către autoritatea competentă
- B. masa maximă admisă pentru drumurile de categoria E
- C. masa proprie a vehiculului
- D. masa sarcinii utile autorizate pentru transport
61553. Repartizarea corectă a greutăţii pe osii este obligaţia:
- A. conducătorului auto
- B. destinatarului
- C. expeditorului
- D. încărcătorului
61554. Arimarea mărfurilor este obligaţia:
- A. conducătorului auto
- B. consilierului de siguranţă
- C. expeditorului
- D. persoanei desemnate să conducă activitatea de transport rutier
61555. La încărcarea mărfurilor conducătorul auto va lua măsuri pentru:
- A. asigurarea securităţii mărfurilor
- B. asigurarea unor spatii suficient de mari între pachete, colete, container, etc
- C. ca mărfurile să fie amplasate cât mai în faţă
- D. ca mărfurile să fie amplasate cât mai în spate
61556. Prin care din metodele enunţate mai jos se poate reduce timpul de staţionare la încărcare-descărcare?
- A. eliminarea timpilor de mers în gol
- B. mecanizarea operaţiunilor de încărcare-descărcare
- C. sporirea vitezei de circulaţie
- D. supra-încărcarea autovehiculelor
61557. Gradul de încărcare şi modul de distribuire a încărcăturii autovehiculului influenţează în mod direct modificarea:
- A. aderenţei dintre pneuri şi calea de rulare
- B. condiţiilor de confort şi de siguranţă a deplasării
- C. forţei de tracţiune la roţile motrice
- D. poziţiei centrului de greutate al autovehiculului
61558. Gradul de încărcare şi modul de distribuire a încărcăturii autovehiculului influenţează în mod direct modificarea:
- A. acceleraţiei gravitaţionale
- B. ecartamentului autovehiculului
- C. presiunilor în pneuri
- D. ţinutei de drum a autovehiculului
61559. Gradul de încărcare al autovehiculului influenţează în mod direct şi determinant:
- A. ampatamentul autovehiculului
- B. confortul şi siguranţa deplasării
- C. distanţa de frânare necesară opririi autovehiculului în condiţii de siguranţă
- D. uşurinţa accesării comenzilor autovehiculului
61560. Gradul de încărcare al autovehiculului influenţează în mod direct şi determinant:
- A. categoria vehiculului
- B. consumul de combustibil
- C. funcţionarea retarderului
- D. masele maxime autorizate pe axe
61561. Gradul de încărcare al autovehiculului influenţează în mod direct şi determinant:
- A. funcţionarea ABS-ului
- B. inerţia autovehiculului
- C. masa încărcată maxim admisă din punct de vedere tehnic
- D. raportul putere/masă proprie exprimat în KW/kg
61562. Ce trebuie să aveţi în vedere pentru a preveni riscurile atunci când încărcaţi vehiculul peste masa maximă admisă?
- A. creşte ampatamentul autovehiculului
- B. diminuează confortul conducătorului şi al pasagerilor
- C. obturează vizibilitatea pentru ceilalţi participanţi la trafic
- D. se modifică ţinuta de drum şi comportamentul autovehiculului în viraje
61563. Ce trebuie să aveţi în vedere pentru a preveni riscurile atunci când încărcaţi vehiculul peste masa maximă admisă?
- A. creşte distanţa de frânare
- B. creşte ecartamentul autovehiculului
- C. diminuează confortul conducătorului şi al pasagerilor
- D. obturează vizibilitatea pentru ceilalţi participanţi la trafic
61564. Ce riscuri comportă abordarea virajelor cu viteză excesivă?
- A. în condiţiile în care conducătorul auto intervine cu promptitudine printr-o manevrare corespunzătoare a volanului, se pot elimina toate riscurile specifice abordării virajelor
- B. riscuri determinate de acvaplanarea inevitabilă
- C. riscuri determinate de blocarea diferenţialului
- D. riscuri legate de răsturnarea vehiculului
61565. La abordarea cărui sector de drum, dintre cele enumerate, apare riscul răsturnării?
- A. palier
- B. pantă
- C. rampă
- D. viraj
61566. În curbă sau în viraj, forţa centrifugă tinde să:
- A. alinieze vehiculul pe traiectorie circulară
- B. deplaseze pasagerii şi marfa înspre exteriorul virajului
- C. deplaseze pasagerii şi marfa înspre interiorul virajului
- D. mărească viteza de deplasare a autovehiculului


