Întrebări chestionare atestate auto ARR 2025 categoria CPI marfa

Întrebări pe capitole →

Alege categoria:

A
B
C
D
E
Redobândire
Atestate
    Taxi
    Inchiriere
    ADR cisterne
    ADR clasa 1
    ADR colete
    Agabaritice
    CPC marfa
    CPC persoane
    CPI marfa
    CPI persoane
    CPI scurt marfa
    CPI scurt persoane
    Consilieri siguranta - cls 1
    Consilieri siguranta - cls 2
    Consilieri siguranta - cls 3,4,5,6,8,9
    Consilieri siguranta - ONU 1202,1203,1223
    Instructor
    Manager taxi
    Manager transport marfa
    Manager transport persoane
    Profesori
    Vehicule avariate

Caută întrebare:


61542. Ce trebuie să facă un conducător auto care a condus 9 ore într-o zi şi intenţionează să mai conducă 1 oră:

  • A. conducătorul auto trebuie să ia o pauză de minim 45 minute şi să mai conducă 1 oră, dacă în săptămâna respectivă a mai extins cel mult o dată timpul zilnic de conducere la 10 ore
  • B. conducătorul auto trebuie să ia un repaus zilnic de minim 9 ore, înainte de reluarea lucrului
  • C. conform prevederilor legale, acest lucru nu este posibil
  • D. poate să conducă în continuare dacă în săptămâna respectivă a mai extins doar de două ori timpul zilnic de conducere la 10 ore

61543. Conform Regulamentului Parlamentului European şi al Consiliului (CE) nr. 561/2006, în cazul conducerii autovehiculului în echipaj de 2 conducători auto, timpul zilnic de odihnă este de:

  • A. minim 8 ore în 24 de ore
  • B. minim 8 ore în 30 de ore
  • C. minim 9 ore în 24 de ore
  • D. minim 9 ore în 30 de ore

61544. Conducătorul auto poate să se abată de la prevederile în vigoare privind stabilirea perioadelor de conducere şi a perioadelor de odihnă?

  • A. da
  • B. da, dacă este necesar pentru a asigura securitatea pasagerilor, vehiculului sau încărcăturii acestuia
  • C. da, la orice solicitare a persoanelor transportate
  • D. nu

61545. În săptămâna curentă aveţi 3 zile în care perioada de odihnă a fost de 9 ore. Câte ore de odihnă trebuie să luaţi în compensare şi în ce perioadă de timp conform Regulamentului 561/2006?

  • A. 6 ore până la sfârşitul celei de a doua săptămâni
  • B. 6 ore până la sfârşitul celei de treia săptămâni
  • C. 6 ore până la sfârşitul săptămânii următoare
  • D. nu se compensează

61546. Perioada zilnică de odihnă se poate lua în 2 sau 3 perioade separate?

  • A. da
  • B. da, cu condiţia ca una dintre ele să fie de cel puţin 8 ore
  • C. da, cu condiţia ca una dintre ele să fie de cel puţin 9 ore
  • D. nu

61547. Ce obligaţii are conducătorul auto în cazul defectării aparatului tahograf?

  • A. nu are nici o obligaţie, până la terminarea cursei
  • B. să anunţe persoana desemnată
  • C. să consemneze pe spatele diagramei diferitele perioade de activitate
  • D. să continue cursa numai după repararea aparatului tahograf

61548. Are voie să plece în cursă conducătorul auto cu tahograful defect sau desigilat?

  • A. da, cu condiţia să anunţe înainte de plecare operatorul de transport
  • B. da, cu condiţia să consemneze pe spatele diagramei diferitele perioade de activitate
  • C. da, până la prima staţie service
  • D. nu

61549. La examinarea înregistrărilor de viteză de pe o diagrama tahograf se constată că sunt multe ascuţite în sus şi în jos foarte apropriate între ele. Acest lucru indică:

  • A. limitarea şi reducerea vitezei de către aparatul tahograf
  • B. o conducere neeconomică
  • C. o conducere pe autostradă
  • D. utilizare necorespunzătoare a aparatului tahograf

61550. Cardul conducătorului auto are o perioadă maximă de valabilitate de:

  • A. cinci ani
  • B. doi ani
  • C. trei ani
  • D. un an

61551. Obligaţia de a respecta regulile privind încărcarea, repartizarea încărcăturii, asigurarea şi fixarea mărfurilor transportate revine:

  • A. conducătorului auto
  • B. destinatarului
  • C. expeditorului
  • D. încărcătorului

61552. Prin masă totală maximă autorizată se înţelege:

  • A. masa maximă a unui vehicul încărcat, declarată admisibilă în urma omologării de către autoritatea competentă
  • B. masa maximă admisă pentru drumurile de categoria E
  • C. masa proprie a vehiculului
  • D. masa sarcinii utile autorizate pentru transport

61553. Repartizarea corectă a greutăţii pe osii este obligaţia:

  • A. conducătorului auto
  • B. destinatarului
  • C. expeditorului
  • D. încărcătorului

61554. Arimarea mărfurilor este obligaţia:

  • A. conducătorului auto
  • B. consilierului de siguranţă
  • C. expeditorului
  • D. persoanei desemnate să conducă activitatea de transport rutier

61555. La încărcarea mărfurilor conducătorul auto va lua măsuri pentru:

  • A. asigurarea securităţii mărfurilor
  • B. asigurarea unor spatii suficient de mari între pachete, colete, container, etc
  • C. ca mărfurile să fie amplasate cât mai în faţă
  • D. ca mărfurile să fie amplasate cât mai în spate

61556. Prin care din metodele enunţate mai jos se poate reduce timpul de staţionare la încărcare-descărcare?

  • A. eliminarea timpilor de mers în gol
  • B. mecanizarea operaţiunilor de încărcare-descărcare
  • C. sporirea vitezei de circulaţie
  • D. supra-încărcarea autovehiculelor

61557. Gradul de încărcare şi modul de distribuire a încărcăturii autovehiculului influenţează în mod direct modificarea:

  • A. aderenţei dintre pneuri şi calea de rulare
  • B. condiţiilor de confort şi de siguranţă a deplasării
  • C. forţei de tracţiune la roţile motrice
  • D. poziţiei centrului de greutate al autovehiculului

61558. Gradul de încărcare şi modul de distribuire a încărcăturii autovehiculului influenţează în mod direct modificarea:

  • A. acceleraţiei gravitaţionale
  • B. ecartamentului autovehiculului
  • C. presiunilor în pneuri
  • D. ţinutei de drum a autovehiculului

61559. Gradul de încărcare al autovehiculului influenţează în mod direct şi determinant:

  • A. ampatamentul autovehiculului
  • B. confortul şi siguranţa deplasării
  • C. distanţa de frânare necesară opririi autovehiculului în condiţii de siguranţă
  • D. uşurinţa accesării comenzilor autovehiculului

61560. Gradul de încărcare al autovehiculului influenţează în mod direct şi determinant:

  • A. categoria vehiculului
  • B. consumul de combustibil
  • C. funcţionarea retarderului
  • D. masele maxime autorizate pe axe

61561. Gradul de încărcare al autovehiculului influenţează în mod direct şi determinant:

  • A. funcţionarea ABS-ului
  • B. inerţia autovehiculului
  • C. masa încărcată maxim admisă din punct de vedere tehnic
  • D. raportul putere/masă proprie exprimat în KW/kg

61562. Ce trebuie să aveţi în vedere pentru a preveni riscurile atunci când încărcaţi vehiculul peste masa maximă admisă?

  • A. creşte ampatamentul autovehiculului
  • B. diminuează confortul conducătorului şi al pasagerilor
  • C. obturează vizibilitatea pentru ceilalţi participanţi la trafic
  • D. se modifică ţinuta de drum şi comportamentul autovehiculului în viraje

61563. Ce trebuie să aveţi în vedere pentru a preveni riscurile atunci când încărcaţi vehiculul peste masa maximă admisă?

  • A. creşte distanţa de frânare
  • B. creşte ecartamentul autovehiculului
  • C. diminuează confortul conducătorului şi al pasagerilor
  • D. obturează vizibilitatea pentru ceilalţi participanţi la trafic

61564. Ce riscuri comportă abordarea virajelor cu viteză excesivă?

  • A. în condiţiile în care conducătorul auto intervine cu promptitudine printr-o manevrare corespunzătoare a volanului, se pot elimina toate riscurile specifice abordării virajelor
  • B. riscuri determinate de acvaplanarea inevitabilă
  • C. riscuri determinate de blocarea diferenţialului
  • D. riscuri legate de răsturnarea vehiculului

61565. La abordarea cărui sector de drum, dintre cele enumerate, apare riscul răsturnării?

  • A. palier
  • B. pantă
  • C. rampă
  • D. viraj

61566. În curbă sau în viraj, forţa centrifugă tinde să:

  • A. alinieze vehiculul pe traiectorie circulară
  • B. deplaseze pasagerii şi marfa înspre exteriorul virajului
  • C. deplaseze pasagerii şi marfa înspre interiorul virajului
  • D. mărească viteza de deplasare a autovehiculului