Întrebări chestionare atestate auto ARR 2025 categoria Conducatori Agabaritice
capitolul Reguli incarcare

Întrebări pe capitole →

Alege categoria:

A
B
C
D
E
Redobândire
Atestate
    Taxi
    Inchiriere
    ADR cisterne
    ADR clasa 1
    ADR colete
    Agabaritice
    CPC marfa
    CPC persoane
    CPI marfa
    CPI persoane
    CPI scurt marfa
    CPI scurt persoane
    Consilieri siguranta - cls 1
    Consilieri siguranta - cls 2
    Consilieri siguranta - cls 3,4,5,6,8,9
    Consilieri siguranta - ONU 1202,1203,1223
    Instructor
    Manager taxi
    Manager transport marfa
    Manager transport persoane
    Profesori
    Vehicule avariate

Caută întrebare:


60509. Obligația de a respectă regulile privind încărcarea, repartizarea încărcăturii, asigurarea și fixarea mărfurilor transportate revine:

  • A. conducătorului auto
  • B. destinatarului
  • C. expeditorului
  • D. încărcătorului

60510. Prin masă totală maximă autorizată se înțelege:

  • A. masă maximă a unui vehicul încărcat, declarată admisibilă în urmă omologării de către autoritatea competență
  • B. masa maximă admisă pentru drumurile de categoria E
  • C. masa proprie a vehiculului
  • D. masa sarcinii utile autorizate pentru transport

60511. Repartizarea corectă a greutății pe osii este obligația:

  • A. conducătorului auto
  • B. destinatarului
  • C. expeditorului
  • D. încărcătorului

60512. Arimarea mărfurilor este obligația:

  • A. conducătorului auto
  • B. consilierului de siguranță
  • C. expeditorului
  • D. persoanei desemnate să conducă activitatea de transport rutier

60513. La încărcarea mărfurilor conducătorul auto va lua măsuri pentru:

  • A. asigurarea securității mărfurilor
  • B. asigurarea unor spații suficient de mari între pachete, colete, container, etc
  • C. că mărfurile să fie amplasate cât mai în față
  • D. că mărfurile să fie amplasate cât mai în spate

60514. Prin care din metodele enunțate mai jos se poate reduce timpul de staționare la încărcare-descărcare:

  • A. eliminarea timpilor de mers în gol
  • B. mecanizarea operațiunilor de încărcare-descărcare
  • C. sporirea vitezei de circulație
  • D. supra-încărcarea autovehiculelor

60515. Gradul de încărcare și modul de distribuire a încărcăturii autovehiculului influențează în mod direct modificarea:

  • A. accelerației gravitaționale
  • B. ecartamentului autovehiculului
  • C. presiunilor în pneuri
  • D. ținutei de drum a autovehiculului

60516. Gradul de încărcare al autovehiculului influențează în mod direct și determinant:

  • A. ampatamentul autovehiculului
  • B. confortul și siguranță deplasării
  • C. distanță de frânare necesară opririi autovehiculului în condiții de siguranță
  • D. ușurința accesării comenzilor autovehiculului

60517. Gradul de încărcare al autovehiculului influențează în mod direct și determinant:

  • A. categoria vehiculului
  • B. consumul de combustibil
  • C. funcționarea retarderului
  • D. masele maxime autorizate pe axe

60518. Gradul de încărcare al autovehiculului influențează în mod direct și determinant:

  • A. funcționarea ABS-ului
  • B. inerția autovehiculului
  • C. masa încărcată maxim admisă din punct de vedere tehnic
  • D. raportul putere/masă proprie exprimat în KW/kg

60519. Ce trebuie să aveți în vedere pentru a preveni riscurile atunci când încărcați vehiculul peste masă maximă admisă?

  • A. crește ampatamentul autovehiculului
  • B. diminuează confortul conducătorului și al pasagerilor
  • C. obturează vizibilitatea pentru ceilalți participanți la trafic
  • D. se modifică ținuta de drum și comportamentul autovehiculului în viraje

60520. Ce trebuie să aveți în vedere pentru a preveni riscurile atunci când încărcați vehiculul peste masă maximă admisă

  • A. crește distanța de frânare
  • B. crește ecartamentul autovehiculului
  • C. diminuează confortul conducătorului și al pasagerilor
  • D. obturează vizibilitatea pentru ceilalți participanți la trafic

60521. Ce riscuri comportă abordarea virajelor cu viteză excesivă?

  • A. în condițiile în care conducătorul auto intervine cu promptitudine printr-o manevrare corespunzătoare a volanului, se pot elimina toate riscurile specifice abordării virajelor
  • B. riscuri determinate de acvaplanarea inevitabilă
  • C. riscuri determinate de blocarea diferențialului
  • D. riscuri legate de răsturnarea vehiculului

60522. La abordarea cărui sector de drum, dintre cele enumerate, apare riscul răsturnării?

  • A. palier
  • B. pantă
  • C. rampă
  • D. viraj

60523. Sistemul de fixare a încărcăturii trebuie să reziste la forță corespunzătoare unei accelerări/decelerari a vehiculului spre față în valoare de:

  • A. accelerare de 0,5 x g (accelerație gravitațională)
  • B. accelerare de 0,8 x g (accelerație gravitațională)
  • C. decelerare de 0,5 x g (accelerație gravitațională)
  • D. decelerare de 0,8 x g (accelerație gravitatională)

60524. Sistemul de fixare a încărcăturii trebuie să reziste la forță corespunzătoare unei accelerări/decelerări a vehiculului spre spate în valoare de:

  • A. accelerare de 0,5 x g (accelerație gravitațională)
  • B. accelerare de 0,8 x g (accelerație gravitațională)
  • C. decelerare de 0,5 x g (accelerație gravitațională)
  • D. decelerare de 0,8 x g (accelerație gravitațională)

60525. Sistemul de fixare a încărcăturii trebuie să reziste la forță corespunzătoare unei accelerări/decelerari a vehiculului spre ambii pereți laterali în valoare de:

  • A. accelerare de 0,5 x g (accelerație gravitațională)
  • B. accelerare de 0,8 x g (accelerație gravitațională)
  • C. decelerare de 0,5 x g (accelerație gravitațională)
  • D. decelerare de 0,8 x g (accelerație gravitațională)

60526. Înfășurarea sau fixarea încărcăturii în vehicul trebuie făcută în conformitate cu dispozițiile din:

  • A. instrucțiunile privind sistemele de fixare a încărcăturii în transportul rutier de mărfuri elaborate de I.S.C.T.R
  • B. recomandările europene privind cele mai bune practici în domeniul fixării încărcăturii pentru transportul rutier
  • C. Regulamentul (CE) nr. 1072/2009 privind normele comune privind accesul la piață transportului rutier de mărfuri
  • D. Regulamentul Tehnic în Transportul Rutier R.N.T.R. 22 – privind sistemele de fixare a încărcăturii vehiculelor elaborat de R.A.R

60527. Elementele de fixare a mărfii trebuie să respecte următoarea condiție:

  • A. sunt adaptate pentru masa proprie a vehiculului respectiv
  • B. sunt adaptate pentru fixarea mărfii respective
  • C. sunt adaptate pentru fixarea suprastructurii vehiculului de șasiu
  • D. sunt adaptate pentru viteza comercială de circulație a vehiculului respectiv

60528. Elementele de fixare a mărfii trebuie să respecte următoarea condiție:

  • A. forță exercitată asupra lor este mai mare decât sarcina nominală pentru care au fost construite
  • B. nu prezintă noduri sau elemente deteriorate
  • C. sunt adaptate pentru fixarea șasiului
  • D. sunt realizate din componente galvanizate pentru o bună rezistență la frecare

60529. Elementele de fixare a mărfii trebuie să respecte următoarea condiție:

  • A. sunt conforme cu prescripțiile tehnice elaborate de I.S.C.T.R
  • B. sunt conforme cu specificațiile tehnice privind construcția vehiculelor rutiere de marfă
  • C. sunt conforme cu standardele europene și/sau internaționale în vigoare în domeniu
  • D. sunt conforme cu standardele și normativele în vigoare elaborate de A.R.R

60530. La repartizarea încărcăturii trebuie să aveți în vedere:

  • A. masa proprie a vehiculului
  • B. masa șasiului
  • C. masele maxime admise pe axe
  • D. viteza comercială impusă pentru efectuarea cursei

60531. La arimarea mărfurilor trebuie să aveți în vedere:

  • A. evitarea alunecării dintre încărcătură și partea carosabilă
  • B. evitarea alunecării încărcăturii în viraje
  • C. evitarea alunecării suprastructurii vehiculului
  • D. evitarea alunecării șasiului

60532. La arimarea mărfurilor trebuie să aveți în vedere:

  • A. evitarea alunecării încărcăturii la frânare
  • B. forță exercitată asupra încărcăturii de rezistență la rulare
  • C. forță exercitată asupra încărcăturii să nu depășească valoarea de 100 N
  • D. masa proprie a vehiculului

60533. La arimarea mărfurilor trebuie să aveți în vedere:

  • A. accelerația maximă constructivă a vehiculului
  • B. evitarea alunecării încărcăturii la accelerare și la circulația în rampă/pantă
  • C. evitarea alunecării încărcăturii prin reducerea coeficientului de frecare
  • D. raza de virare a vehiculului