Întrebări chestionare atestate auto ARR 2025 categoria CPI scurt marfa
Întrebări pe capitole →Alege categoria:
A
B
C
D
E
Redobândire
Atestate
Taxi
Inchiriere
ADR cisterne
ADR clasa 1
ADR colete
Agabaritice
CPC marfa
CPC persoane
CPI marfa
CPI persoane
CPI scurt marfa
CPI scurt persoane
Consilieri siguranta - cls 1
Consilieri siguranta - cls 2
Consilieri siguranta - cls 3,4,5,6,8,9
Consilieri siguranta - ONU 1202,1203,1223
Instructor
Manager taxi
Manager transport marfa
Manager transport persoane
Profesori
Vehicule avariate
Caută întrebare:
62242. Sistemul de fixare a încărcăturii trebuie să reziste la forţa corespunzătoare unei accelerări/decelerări a vehiculului spre faţă în valoare de:
- A. accelerare de 0,5 x g (acceleraţie gravitaţională)
- B. accelerare de 0,8 x g (acceleraţie gravitaţională)
- C. decelerare de 0,5 x g (acceleraţie gravitaţională)
- D. decelerare de 0,8 x g (acceleraţie gravitaţională)
62243. Sistemul de fixare a încărcăturii trebuie să reziste la forţa corespunzătoare unei accelerări/decelerări a vehiculului spre spate în valoare de:
- A. accelerare de 0,5 x g (acceleraţie gravitaţională)
- B. accelerare de 0,8 x g (acceleraţie gravitaţională)
- C. decelerare de 0,5 x g (acceleraţie gravitaţională)
- D. decelerare de 0,8 x g (acceleraţie gravitaţională)
62244. Sistemul de fixare a încărcăturii trebuie să reziste la forţa corespunzătoare unei accelerări/decelerări a vehiculului spre ambii pereţi laterali în valoare de:
- A. accelerare de 0,5 x g (acceleraţie gravitaţională)
- B. accelerare de 0,8 x g (acceleraţie gravitaţională)
- C. decelerare de 0,5 x g (acceleraţie gravitaţională)
- D. decelerare de 0,8 x g (acceleraţie gravitaţională)
62245. Înfăşurarea sau fixarea încărcăturii în vehicul trebuie făcută în conformitate cu dispoziţiile din:
- A. instrucţiunile privind sistemele de fixare a încărcăturii în transportul rutier de mărfuri elaborate de I.S.C.T.R
- B. recomandările europene privind cele mai bune practici în domeniul fixării încărcăturii pentru transportul rutier
- C. Regulamentul (CE) nr. 1072/2009 privind normele comune privind accesul la piaţa transportului rutier de mărfuri
- D. Regulamentul Tehnic în Transportul Rutier R.N.T.R. 22 – privind sistemele de fixare a încărcăturii vehiculelor elaborat de R.A.R
62246. Elementele de fixare a mărfii trebuie să respecte următoarea condiţie:
- A. sunt adaptate pentru masa proprie a vehiculului respectiv
- B. sunt adaptate pentru fixarea mărfii respective
- C. sunt adaptate pentru fixarea suprastructurii vehiculului de şasiu
- D. sunt adaptate pentru viteza comercială de circulaţie a vehiculului respectiv
62247. Elementele de fixare a mărfii trebuie să respecte următoarea condiţie:
- A. forţa exercitată asupra lor este mai mare decât sarcina nominală pentru care au fost construite
- B. nu prezintă noduri sau elemente deteriorate
- C. sunt adaptate pentru fixarea şasiului
- D. sunt realizate din componente galvanizate pentru o bună rezistenţă la frecare
62248. Elementele de fixare a mărfii trebuie să respecte următoarea condiţie:
- A. sunt conforme cu prescripţiile tehnice elaborate de I.S.C.T.R
- B. sunt conforme cu specificaţiile tehnice privind construcţia vehiculelor rutiere de marfă
- C. sunt conforme cu standardele europene şi/sau internaţionale în vigoare în domeniu
- D. sunt conforme cu standardele şi normativele în vigoare elaborate de A.R.R
62249. La repartizarea încărcăturii trebuie să aveţi în vedere:
- A. masa proprie a vehiculului
- B. masa şasiului
- C. masele maxime admise pe axe
- D. viteza comercială impusă pentru efectuarea cursei
62250. La arimarea mărfurilor trebuie să aveţi în vedere:
- A. evitarea alunecării dintre încărcătură şi partea carosabilă
- B. evitarea alunecării încărcăturii în viraje
- C. evitarea alunecării suprastructurii vehiculului
- D. evitarea alunecării şasiului
62251. La arimarea mărfurilor trebuie să aveţi în vedere:
- A. evitarea alunecării încărcăturii la frânare
- B. forţa exercitată asupra încărcăturii de rezistenţa la rulare
- C. forţa exercitată asupra încărcăturii să nu depăşească valoarea de 100 N
- D. masa proprie a vehiculului
62252. La arimarea mărfurilor trebuie să aveţi în vedere:
- A. acceleraţia maximă constructivă a vehiculului
- B. evitarea alunecării încărcăturii la accelerare şi la circulaţia în rampă/pantă
- C. evitarea alunecării încărcăturii prin reducerea coeficientului de frecare
- D. raza de virare a vehiculului
62253. La arimarea directă elastică, unghiul dintre chingă şi platformă trebuie să fie:
- A. sub 45 de grade
- B. sub 60 de grade
- C. sub 75 de grade
- D. sub 90 de grade
62254. Eficienţa maximă a metodei de arimare prin frecare se obţine dacă unghiul de pretensionare a chingilor este de:
- A. 30 de grade
- B. 60 de grade
- C. 75 de grade
- D. 90 de grade
62255. Numărul de chingi care trebuie utilizate la metoda de arimare prin frecare depinde de:
- A. masa încărcăturii
- B. masa nesuspendată a vehiculului
- C. masa suspendată a vehiculului
- D. volumul încărcăturii
62256. Numărul de chingi utilizate la metoda de arimare prin frecare depinde de:
- A. forţa de tensionare standardizată a chingilor utilizate
- B. forţa motrice la circulaţia în rampă/pantă şi în viraje
- C. masa proprie a vehiculului
- D. masa totală maximă autorizată a vehiculului
62257. Numărul de chingi utilizate la metoda de arimare prin frecare depinde de:
- A. punctele de prindere ale şasiului
- B. unghiul de pretensionare a chingilor
- C. volumul caroseriei
- D. volumul încărcăturii
62258. Numărul de chingi utilizate la metoda de arimare prin frecare depinde de:
- A. coeficientul de frecare dinamic între platforma de încărcare şi încărcătură
- B. coeficientul de frecare dinamic la accelerare/decelerare şi în viraje
- C. coeficientul de uzură al chingilor şi clasa din care fac parte acestea
- D. coeficientul dinamic de frecare al chingilor
62259. O încărcătură cu masa de 1 kg are o greutate de aprox.:
- A. 1 daN
- B. 10 daN
- C. 100 daN
- D. 1000 daN
62260. Pentru evitarea folosirii unui număr excesiv de chingi la arimarea încărcăturii se pot lua următoarele măsuri:
- A. calarea/blocarea încărcăturii
- B. reducerea coeficientului dinamic de frecare
- C. reducerea masei proprii a vehiculului
- D. utilizarea inerţiei dată de masa încărcăturii
62261. Pentru evitarea folosirii unui număr excesiv de chingi la arimarea încărcăturii se pot lua următoarele măsuri:
- A. creşterea coeficientului dinamic de frecare dintre încărcătură şi pereţii laterali
- B. creşterea masei încărcăturii prin utilizarea contragreutăţilor
- C. micşorarea acceleraţiei gravitaţionale
- D. utilizarea covoarelor antiderapante
62262. Pentru evitarea folosirii unui număr excesiv de chingi la arimarea încărcăturii se pot lua următoarele măsuri:
- A. anticiparea situaţiilor ce pot deveni periculoase
- B. aplicarea de metode combinate de arimare
- C. evitarea frânărilor puternice
- D. utilizarea metodelor combinate de frânare
62263. Care dintre următoarele colete prezintă un risc mai mare de răsturnare?
- A. a căror bază de aşezare pe direcţia de răsturnare este mai mare decât înălţimea
- B. a căror înălţime este mai mare decât baza de aşezare pe direcţia de răsturnare
- C. a căror înălţime este mai mare decât înălţimea centrului de greutate
- D. a căror înălţime este mai mică decât a peretelui lateral al semiremorcii
62264. Fixarea din imagine este o arimare:

- A. directă elastică
- B. directă în buclă
- C. directă pe diagonală
- D. prin frecare

62265. Fixarea cu laţ din imagine este o arimare:

- A. directă elastică
- B. directă în buclă
- C. directă pe diagonală
- D. prin frecare

62266. În mod suplimentar faţă de arimarea cu laţ, încărcătura din imaginea alăturată este fixată prin:

- A. blocare
- B. cabestan
- C. lanţ cu dispozitiv de pretensionare
- D. troliu



