Întrebări chestionare atestate auto ARR 2025 categoria CPI scurt marfa

Întrebări pe capitole →

Alege categoria:

A
B
C
D
E
Redobândire
Atestate
    Taxi
    Inchiriere
    ADR cisterne
    ADR clasa 1
    ADR colete
    Agabaritice
    CPC marfa
    CPC persoane
    CPI marfa
    CPI persoane
    CPI scurt marfa
    CPI scurt persoane
    Consilieri siguranta - cls 1
    Consilieri siguranta - cls 2
    Consilieri siguranta - cls 3,4,5,6,8,9
    Consilieri siguranta - ONU 1202,1203,1223
    Instructor
    Manager taxi
    Manager transport marfa
    Manager transport persoane
    Profesori
    Vehicule avariate

Caută întrebare:


62242. Sistemul de fixare a încărcăturii trebuie să reziste la forţa corespunzătoare unei accelerări/decelerări a vehiculului spre faţă în valoare de:

  • A. accelerare de 0,5 x g (acceleraţie gravitaţională)
  • B. accelerare de 0,8 x g (acceleraţie gravitaţională)
  • C. decelerare de 0,5 x g (acceleraţie gravitaţională)
  • D. decelerare de 0,8 x g (acceleraţie gravitaţională)

62243. Sistemul de fixare a încărcăturii trebuie să reziste la forţa corespunzătoare unei accelerări/decelerări a vehiculului spre spate în valoare de:

  • A. accelerare de 0,5 x g (acceleraţie gravitaţională)
  • B. accelerare de 0,8 x g (acceleraţie gravitaţională)
  • C. decelerare de 0,5 x g (acceleraţie gravitaţională)
  • D. decelerare de 0,8 x g (acceleraţie gravitaţională)

62244. Sistemul de fixare a încărcăturii trebuie să reziste la forţa corespunzătoare unei accelerări/decelerări a vehiculului spre ambii pereţi laterali în valoare de:

  • A. accelerare de 0,5 x g (acceleraţie gravitaţională)
  • B. accelerare de 0,8 x g (acceleraţie gravitaţională)
  • C. decelerare de 0,5 x g (acceleraţie gravitaţională)
  • D. decelerare de 0,8 x g (acceleraţie gravitaţională)

62245. Înfăşurarea sau fixarea încărcăturii în vehicul trebuie făcută în conformitate cu dispoziţiile din:

  • A. instrucţiunile privind sistemele de fixare a încărcăturii în transportul rutier de mărfuri elaborate de I.S.C.T.R
  • B. recomandările europene privind cele mai bune practici în domeniul fixării încărcăturii pentru transportul rutier
  • C. Regulamentul (CE) nr. 1072/2009 privind normele comune privind accesul la piaţa transportului rutier de mărfuri
  • D. Regulamentul Tehnic în Transportul Rutier R.N.T.R. 22 – privind sistemele de fixare a încărcăturii vehiculelor elaborat de R.A.R

62246. Elementele de fixare a mărfii trebuie să respecte următoarea condiţie:

  • A. sunt adaptate pentru masa proprie a vehiculului respectiv
  • B. sunt adaptate pentru fixarea mărfii respective
  • C. sunt adaptate pentru fixarea suprastructurii vehiculului de şasiu
  • D. sunt adaptate pentru viteza comercială de circulaţie a vehiculului respectiv

62247. Elementele de fixare a mărfii trebuie să respecte următoarea condiţie:

  • A. forţa exercitată asupra lor este mai mare decât sarcina nominală pentru care au fost construite
  • B. nu prezintă noduri sau elemente deteriorate
  • C. sunt adaptate pentru fixarea şasiului
  • D. sunt realizate din componente galvanizate pentru o bună rezistenţă la frecare

62248. Elementele de fixare a mărfii trebuie să respecte următoarea condiţie:

  • A. sunt conforme cu prescripţiile tehnice elaborate de I.S.C.T.R
  • B. sunt conforme cu specificaţiile tehnice privind construcţia vehiculelor rutiere de marfă
  • C. sunt conforme cu standardele europene şi/sau internaţionale în vigoare în domeniu
  • D. sunt conforme cu standardele şi normativele în vigoare elaborate de A.R.R

62249. La repartizarea încărcăturii trebuie să aveţi în vedere:

  • A. masa proprie a vehiculului
  • B. masa şasiului
  • C. masele maxime admise pe axe
  • D. viteza comercială impusă pentru efectuarea cursei

62250. La arimarea mărfurilor trebuie să aveţi în vedere:

  • A. evitarea alunecării dintre încărcătură şi partea carosabilă
  • B. evitarea alunecării încărcăturii în viraje
  • C. evitarea alunecării suprastructurii vehiculului
  • D. evitarea alunecării şasiului

62251. La arimarea mărfurilor trebuie să aveţi în vedere:

  • A. evitarea alunecării încărcăturii la frânare
  • B. forţa exercitată asupra încărcăturii de rezistenţa la rulare
  • C. forţa exercitată asupra încărcăturii să nu depăşească valoarea de 100 N
  • D. masa proprie a vehiculului

62252. La arimarea mărfurilor trebuie să aveţi în vedere:

  • A. acceleraţia maximă constructivă a vehiculului
  • B. evitarea alunecării încărcăturii la accelerare şi la circulaţia în rampă/pantă
  • C. evitarea alunecării încărcăturii prin reducerea coeficientului de frecare
  • D. raza de virare a vehiculului

62253. La arimarea directă elastică, unghiul dintre chingă şi platformă trebuie să fie:

  • A. sub 45 de grade
  • B. sub 60 de grade
  • C. sub 75 de grade
  • D. sub 90 de grade

62254. Eficienţa maximă a metodei de arimare prin frecare se obţine dacă unghiul de pretensionare a chingilor este de:

  • A. 30 de grade
  • B. 60 de grade
  • C. 75 de grade
  • D. 90 de grade

62255. Numărul de chingi care trebuie utilizate la metoda de arimare prin frecare depinde de:

  • A. masa încărcăturii
  • B. masa nesuspendată a vehiculului
  • C. masa suspendată a vehiculului
  • D. volumul încărcăturii

62256. Numărul de chingi utilizate la metoda de arimare prin frecare depinde de:

  • A. forţa de tensionare standardizată a chingilor utilizate
  • B. forţa motrice la circulaţia în rampă/pantă şi în viraje
  • C. masa proprie a vehiculului
  • D. masa totală maximă autorizată a vehiculului

62257. Numărul de chingi utilizate la metoda de arimare prin frecare depinde de:

  • A. punctele de prindere ale şasiului
  • B. unghiul de pretensionare a chingilor
  • C. volumul caroseriei
  • D. volumul încărcăturii

62258. Numărul de chingi utilizate la metoda de arimare prin frecare depinde de:

  • A. coeficientul de frecare dinamic între platforma de încărcare şi încărcătură
  • B. coeficientul de frecare dinamic la accelerare/decelerare şi în viraje
  • C. coeficientul de uzură al chingilor şi clasa din care fac parte acestea
  • D. coeficientul dinamic de frecare al chingilor

62259. O încărcătură cu masa de 1 kg are o greutate de aprox.:

  • A. 1 daN
  • B. 10 daN
  • C. 100 daN
  • D. 1000 daN

62260. Pentru evitarea folosirii unui număr excesiv de chingi la arimarea încărcăturii se pot lua următoarele măsuri:

  • A. calarea/blocarea încărcăturii
  • B. reducerea coeficientului dinamic de frecare
  • C. reducerea masei proprii a vehiculului
  • D. utilizarea inerţiei dată de masa încărcăturii

62261. Pentru evitarea folosirii unui număr excesiv de chingi la arimarea încărcăturii se pot lua următoarele măsuri:

  • A. creşterea coeficientului dinamic de frecare dintre încărcătură şi pereţii laterali
  • B. creşterea masei încărcăturii prin utilizarea contragreutăţilor
  • C. micşorarea acceleraţiei gravitaţionale
  • D. utilizarea covoarelor antiderapante

62262. Pentru evitarea folosirii unui număr excesiv de chingi la arimarea încărcăturii se pot lua următoarele măsuri:

  • A. anticiparea situaţiilor ce pot deveni periculoase
  • B. aplicarea de metode combinate de arimare
  • C. evitarea frânărilor puternice
  • D. utilizarea metodelor combinate de frânare

62263. Care dintre următoarele colete prezintă un risc mai mare de răsturnare?

  • A. a căror bază de aşezare pe direcţia de răsturnare este mai mare decât înălţimea
  • B. a căror înălţime este mai mare decât baza de aşezare pe direcţia de răsturnare
  • C. a căror înălţime este mai mare decât înălţimea centrului de greutate
  • D. a căror înălţime este mai mică decât a peretelui lateral al semiremorcii

62264. Fixarea din imagine este o arimare:

Fixarea din imagine este o arimare:
  • A. directă elastică
  • B. directă în buclă
  • C. directă pe diagonală
  • D. prin frecare

62265. Fixarea cu laţ din imagine este o arimare:

Fixarea cu laţ din imagine este o arimare:
  • A. directă elastică
  • B. directă în buclă
  • C. directă pe diagonală
  • D. prin frecare

62266. În mod suplimentar faţă de arimarea cu laţ, încărcătura din imaginea alăturată este fixată prin:

În mod suplimentar faţă de arimarea cu laţ, încărcătura din imaginea alăturată este fixată prin:
  • A. blocare
  • B. cabestan
  • C. lanţ cu dispozitiv de pretensionare
  • D. troliu