Întrebări chestionare atestate auto ARR 2025 categoria Conducatori Agabaritice
capitolul Reguli incarcare
Întrebări pe capitole →Alege categoria:
A
B
C
D
E
Redobândire
Atestate
Taxi
Inchiriere
ADR cisterne
ADR clasa 1
ADR colete
Agabaritice
CPC marfa
CPC persoane
CPI marfa
CPI persoane
CPI scurt marfa
CPI scurt persoane
Consilieri siguranta - cls 1
Consilieri siguranta - cls 2
Consilieri siguranta - cls 3,4,5,6,8,9
Consilieri siguranta - ONU 1202,1203,1223
Instructor
Manager taxi
Manager transport marfa
Manager transport persoane
Profesori
Vehicule avariate
Caută întrebare:
60509. Obligația de a respectă regulile privind încărcarea, repartizarea încărcăturii, asigurarea și fixarea mărfurilor transportate revine:
- A. conducătorului auto
- B. destinatarului
- C. expeditorului
- D. încărcătorului
60510. Prin masă totală maximă autorizată se înțelege:
- A. masă maximă a unui vehicul încărcat, declarată admisibilă în urmă omologării de către autoritatea competență
- B. masa maximă admisă pentru drumurile de categoria E
- C. masa proprie a vehiculului
- D. masa sarcinii utile autorizate pentru transport
60511. Repartizarea corectă a greutății pe osii este obligația:
- A. conducătorului auto
- B. destinatarului
- C. expeditorului
- D. încărcătorului
60512. Arimarea mărfurilor este obligația:
- A. conducătorului auto
- B. consilierului de siguranță
- C. expeditorului
- D. persoanei desemnate să conducă activitatea de transport rutier
60513. La încărcarea mărfurilor conducătorul auto va lua măsuri pentru:
- A. asigurarea securității mărfurilor
- B. asigurarea unor spații suficient de mari între pachete, colete, container, etc
- C. că mărfurile să fie amplasate cât mai în față
- D. că mărfurile să fie amplasate cât mai în spate
60514. Prin care din metodele enunțate mai jos se poate reduce timpul de staționare la încărcare-descărcare:
- A. eliminarea timpilor de mers în gol
- B. mecanizarea operațiunilor de încărcare-descărcare
- C. sporirea vitezei de circulație
- D. supra-încărcarea autovehiculelor
60515. Gradul de încărcare și modul de distribuire a încărcăturii autovehiculului influențează în mod direct modificarea:
- A. accelerației gravitaționale
- B. ecartamentului autovehiculului
- C. presiunilor în pneuri
- D. ținutei de drum a autovehiculului
60516. Gradul de încărcare al autovehiculului influențează în mod direct și determinant:
- A. ampatamentul autovehiculului
- B. confortul și siguranță deplasării
- C. distanță de frânare necesară opririi autovehiculului în condiții de siguranță
- D. ușurința accesării comenzilor autovehiculului
60517. Gradul de încărcare al autovehiculului influențează în mod direct și determinant:
- A. categoria vehiculului
- B. consumul de combustibil
- C. funcționarea retarderului
- D. masele maxime autorizate pe axe
60518. Gradul de încărcare al autovehiculului influențează în mod direct și determinant:
- A. funcționarea ABS-ului
- B. inerția autovehiculului
- C. masa încărcată maxim admisă din punct de vedere tehnic
- D. raportul putere/masă proprie exprimat în KW/kg
60519. Ce trebuie să aveți în vedere pentru a preveni riscurile atunci când încărcați vehiculul peste masă maximă admisă?
- A. crește ampatamentul autovehiculului
- B. diminuează confortul conducătorului și al pasagerilor
- C. obturează vizibilitatea pentru ceilalți participanți la trafic
- D. se modifică ținuta de drum și comportamentul autovehiculului în viraje
60520. Ce trebuie să aveți în vedere pentru a preveni riscurile atunci când încărcați vehiculul peste masă maximă admisă
- A. crește distanța de frânare
- B. crește ecartamentul autovehiculului
- C. diminuează confortul conducătorului și al pasagerilor
- D. obturează vizibilitatea pentru ceilalți participanți la trafic
60521. Ce riscuri comportă abordarea virajelor cu viteză excesivă?
- A. în condițiile în care conducătorul auto intervine cu promptitudine printr-o manevrare corespunzătoare a volanului, se pot elimina toate riscurile specifice abordării virajelor
- B. riscuri determinate de acvaplanarea inevitabilă
- C. riscuri determinate de blocarea diferențialului
- D. riscuri legate de răsturnarea vehiculului
60522. La abordarea cărui sector de drum, dintre cele enumerate, apare riscul răsturnării?
- A. palier
- B. pantă
- C. rampă
- D. viraj
60523. Sistemul de fixare a încărcăturii trebuie să reziste la forță corespunzătoare unei accelerări/decelerari a vehiculului spre față în valoare de:
- A. accelerare de 0,5 x g (accelerație gravitațională)
- B. accelerare de 0,8 x g (accelerație gravitațională)
- C. decelerare de 0,5 x g (accelerație gravitațională)
- D. decelerare de 0,8 x g (accelerație gravitatională)
60524. Sistemul de fixare a încărcăturii trebuie să reziste la forță corespunzătoare unei accelerări/decelerări a vehiculului spre spate în valoare de:
- A. accelerare de 0,5 x g (accelerație gravitațională)
- B. accelerare de 0,8 x g (accelerație gravitațională)
- C. decelerare de 0,5 x g (accelerație gravitațională)
- D. decelerare de 0,8 x g (accelerație gravitațională)
60525. Sistemul de fixare a încărcăturii trebuie să reziste la forță corespunzătoare unei accelerări/decelerari a vehiculului spre ambii pereți laterali în valoare de:
- A. accelerare de 0,5 x g (accelerație gravitațională)
- B. accelerare de 0,8 x g (accelerație gravitațională)
- C. decelerare de 0,5 x g (accelerație gravitațională)
- D. decelerare de 0,8 x g (accelerație gravitațională)
60526. Înfășurarea sau fixarea încărcăturii în vehicul trebuie făcută în conformitate cu dispozițiile din:
- A. instrucțiunile privind sistemele de fixare a încărcăturii în transportul rutier de mărfuri elaborate de I.S.C.T.R
- B. recomandările europene privind cele mai bune practici în domeniul fixării încărcăturii pentru transportul rutier
- C. Regulamentul (CE) nr. 1072/2009 privind normele comune privind accesul la piață transportului rutier de mărfuri
- D. Regulamentul Tehnic în Transportul Rutier R.N.T.R. 22 – privind sistemele de fixare a încărcăturii vehiculelor elaborat de R.A.R
60527. Elementele de fixare a mărfii trebuie să respecte următoarea condiție:
- A. sunt adaptate pentru masa proprie a vehiculului respectiv
- B. sunt adaptate pentru fixarea mărfii respective
- C. sunt adaptate pentru fixarea suprastructurii vehiculului de șasiu
- D. sunt adaptate pentru viteza comercială de circulație a vehiculului respectiv
60528. Elementele de fixare a mărfii trebuie să respecte următoarea condiție:
- A. forță exercitată asupra lor este mai mare decât sarcina nominală pentru care au fost construite
- B. nu prezintă noduri sau elemente deteriorate
- C. sunt adaptate pentru fixarea șasiului
- D. sunt realizate din componente galvanizate pentru o bună rezistență la frecare
60529. Elementele de fixare a mărfii trebuie să respecte următoarea condiție:
- A. sunt conforme cu prescripțiile tehnice elaborate de I.S.C.T.R
- B. sunt conforme cu specificațiile tehnice privind construcția vehiculelor rutiere de marfă
- C. sunt conforme cu standardele europene și/sau internaționale în vigoare în domeniu
- D. sunt conforme cu standardele și normativele în vigoare elaborate de A.R.R
60530. La repartizarea încărcăturii trebuie să aveți în vedere:
- A. masa proprie a vehiculului
- B. masa șasiului
- C. masele maxime admise pe axe
- D. viteza comercială impusă pentru efectuarea cursei
60531. La arimarea mărfurilor trebuie să aveți în vedere:
- A. evitarea alunecării dintre încărcătură și partea carosabilă
- B. evitarea alunecării încărcăturii în viraje
- C. evitarea alunecării suprastructurii vehiculului
- D. evitarea alunecării șasiului
60532. La arimarea mărfurilor trebuie să aveți în vedere:
- A. evitarea alunecării încărcăturii la frânare
- B. forță exercitată asupra încărcăturii de rezistență la rulare
- C. forță exercitată asupra încărcăturii să nu depășească valoarea de 100 N
- D. masa proprie a vehiculului
60533. La arimarea mărfurilor trebuie să aveți în vedere:
- A. accelerația maximă constructivă a vehiculului
- B. evitarea alunecării încărcăturii la accelerare și la circulația în rampă/pantă
- C. evitarea alunecării încărcăturii prin reducerea coeficientului de frecare
- D. raza de virare a vehiculului


