Întrebări chestionare atestate auto ARR 2025 categoria Consilieri de siguranta - clasa 2
Întrebări pe capitole →Alege categoria:
A
B
C
D
E
Redobândire
Atestate
Taxi
Inchiriere
ADR cisterne
ADR clasa 1
ADR colete
Agabaritice
CPC marfa
CPC persoane
CPI marfa
CPI persoane
CPI scurt marfa
CPI scurt persoane
Consilieri siguranta - cls 1
Consilieri siguranta - cls 2
Consilieri siguranta - cls 3,4,5,6,8,9
Consilieri siguranta - ONU 1202,1203,1223
Instructor
Manager taxi
Manager transport marfa
Manager transport persoane
Profesori
Vehicule avariate
Caută întrebare:
62852. Ce este acordul ADR?
- A. Acordul European referitor la transportul rutier de produse alimentare perisabile
- B. Acordul European referitor la transportul rutier internațional de mărfuri periculoase
- C. Acordul Internațional privind transportul maritim de mărfuri periculoase
- D. Acordul Internațional privind transportul feroviar de mărfuri periculoase
62853. Anexele tehnice A și B ale ADR conțin:
- A. Prescripțiile referitoare la circulația rutieră a vehiculelor și la semnalizarea acestora pentru circulația rutieră
- B. Prescripțiile referitoare la construcția navelor utilizate pentru îmbarcarea vehiculelor și a containerelor-cisternă
- C. Criteriile de clasificare a mărfurilor periculoase, prescripțiile generale de exploatare a vehiculelor și de confecționare a ambalajelor și cisternelor
- D. Dispozițiile pentru certificarea garanției de calitate de către unitățile de transport
62854. De regulă, prescripțiile conținute în ADR se aplică:
- A. Transporturilor internaționale efectuate între țările semnatare
- B. Exclusiv pe teritoriul țărilor membre ale Comunității Europene
- C. Transporturilor cu țările din Africa de Nord
- D. Numai transporturilor pe teritoriul național
62855. În care țări este în vigoare acordul ADR?
- A. Numai în țările Comunității Europene
- B. În lumea întreagă
- C. Numai în țările cu ieșire la Marea Mediterana
- D. În toate cele 52 de țări semnatare ale acordului
62856. Reglementările condițiilor de efectuare a transporturilor rutiere de mărfuri periculoase în condiții de siguranță a transportului și de protecție a mediului este de competență:
- A. Ministerului Afacerilor Interne
- B. Ministerului Industriei și Comerțului
- C. Comandamentul Protecției Civile din Ministerul Afacerilor Interne
- D. Ministerul Transporturilor și Infrastructurii
62857. Reglementarea condițiilor de omologare, agreare și inspecție tehnică periodică a vehiculelor rutiere utilizate pentru transportul anumitor categorii de mărfuri periculoase este de competență:
- A. Automobil Club Român – ACR
- B. Ministerul Afacerilor Interne
- C. Ministerul Transporturilor și Infrastructurii
- D. Ministerul Economiei
62858. Reglementarea condițiilor de realizare și de omologare a ambalajelor și recipientelor, inclusiv a suprastructurilor vehiculelor rutiere specializate pentru transporturile mărfurilor periculoase se face de către:
- A. Ministerul Transporturilor
- B. Ministerul Afacerilor Interne
- C. Inspectoratul General pentru Situații de Urgență
- D. Ministerul Economiei
62859. Intervenția operativă în caz de accident sau de iminentă a producerii unui eveniment în timpul transportului rutier al mărfurilor periculoase este de competență:
- A. Ministerul Afacerilor Interne
- B. Ministerului Transporturilor și Infrastructurii
- C. Autorităților administrației publice locale
- D. Ministerul Economiei
62860. Stabilirea si semnalizarea corespunzatoare a locurilor de parcare destinate vehiculelor ce executa transportul marfurilor periculoase este de competenta:
- A. Ministerul Internelor si Reformei Administrative
- B. Ministerului Transporturilor
- C. Administratorilor de drumuri
- D. Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta
62861. Elaborarea unor programe de alarmare și de intervenție în cazul evenimentelor survenite în timpul transportului de mărfuri periculoase intră în competență:
- A. Ministerul Afacerilor Interne
- B. Autorităților Administrației Publice Locale împreună cu Inspectoratele Județene pentru Situații de Urgență
- C. Ministerului Transporturilor
- D. Inspectoratul General pentru Situații de Urgență
62862. Planurile de alarmare și intervenție în caz de poluare accidentală a mediului în timpul transporturilor mărfurilor periculoase se elaborează de:
- A. Ministerul Transporturilor împreună cu Ministerul Afacerilor Interne
- B. Ministerul Afacerilor Interne împreună cu Inspectoratul General pentru Situații de Urgență
- C. Ministerul Mediului împreună cu Ministerul Transporturilor și cu Ministerul Afacerilor Interne
- D. Autorităților administrației publice locale împreună cu Inspectoratele Județene pentru Situații de Urgență
62863. În conformitate cu acordul ADR, ce se înțelege prin încărcare completă?
- A. O încărcătură de mărfuri periculoase cu care se umple complet volumul util al vehiculului
- B. Grupul de mai multe încărcături cu care se umple complet compartimentul de încărcare al vehiculului
- C. O încărcătură de mărfuri periculoase pentru mai mulți destinatari, echivalentă cu sarcina utilă a vehiculului
- D. O încărcătură de mărfuri periculoase de la un singur expeditor, cu utilizarea exclusivă a unui singur vehicul sau container
62864. Câte clase de pericol există conform ADR?
- A. 8
- B. 9
- C. 14
- D. 13
62865. Mărfurile din ce clasele de pericol se pretează la transportul în colete?
- A. Toate clasele
- B. Numai clasele 1, 2 și 7
- C. Toate, în afară de clasa 6.2
- D. Toate, în afară de clasa 1
62866. Ce se înțelege prin transport în colete?
- A. Transportul substanțelor în ambalaje fabricate în conformitate cu prevederile ADR, inclusiv recipientele pentru gaze
- B. Transportul substanțelor în ambalaje fabricate în conformitate cu prevederile ADR, mai puțin recipientele pentru gaze
- C. Transportul substanțelor în ambalaje fabricate în conformitate cu prevederile ADR, mai puțîn obiectele care datorită configurației lor pot fi transportate fără a fi ambalate sau in stelaje
- D. Transportul în recipiente speciale, exclusiv metalice
62867. Ce este o unitate de transport?
- A. Un autovehicul cu una sau două remorci
- B. Un autovehicul sau o remorcă sau o semiremorcă
- C. Un autovehicul fără remorcă sau un ansamblu constituit dintr-un autovehicul și o remorcă
- D. Orice vehicul, așa cum au fost definite în articolul 4 al Convenției privind circulația rutieră, în vigoare din 19 septembrie 1949, cu excepția vehiculelor ce aparțin Forțelor armate ale unei Părți contractante sau se află sub responsabilitatea acestor Forțe armate
62868. Ce este un container:
- A. Un mijloc de transport prevăzut cu sau fără piese de prindere
- B. Un mijloc de transport prevăzut cu piese de prindere care poate fi deplasat și atunci când este încărcat, având o capacitate de minimum 1 mc
- C. Un mijloc de transport prevăzut cu piese de prindere care poate fi deplasat și atunci când este încărcat, având o capacitate de minimum 1,5 mc
- D. Un mijloc de transport prevăzut cu piese de prindere care poate fi deplasat și atunci când este încărcat, având o capacitate de minimum 3 mc
62869. Ce se înțelege printr-un vehicul-baterie?
- A. Un vehicul cu un ansamblu de mai multe cisterne pentru transportul mărfurilor din clasele 3, 5.1, 6.1, 8 si 9
- B. Un vehicul pe care se pot încărca diferite ambalaje conținând mărfuri periculoase din clasele 3, 4.1, 4.3, 5.1, 5.2, 6.1, 6.2, 8 si 9
- C. Un vehicul cu un ansamblu de mai multe bidoane pentru transportul mărfurilor din clasele 3- 5.1-6.1-8-9, legate între ele printr-un tub colector și montate stabil pe o unitate de transport
- D. Un vehicul care cuprinde elemente legate între ele printr-o conducta și fixate permanent la o unitate de transport
62870. Exceptarea totală de la aplicarea prevederilor ADR:
- A. Se referă la prevederea potrivit căreia vehiculele pot transporta orice fel de mărfuri periculoase, cu greutatea sub 1000 kg
- B. Se referă la transportul în colete al unor cantității mici de substanțe periculoase, limitate că masă sau volum, fără respectarea normelor ADR
- C. Se referă la prevederea prin care vehiculele pot transporta mărfuri periculoase în cantități limitate, chiar dacă ambalajele care le conțin nu respectă dispozițiile ADR
- D. Prevăd că toate vehiculele, inclusiv vehiculele-cisternă, pot transporta mărfuri periculoase în cantități limitate, adică fără respectarea ADR
62871. Ce rol are numărul de identificare a substanței (numărul ONU)?
- A. Permite găsirea denumirii chimice precise a substanței transportate sau a grupei de substanțe din care face parte cea transportată
- B. Permite găsirea exactă a denumirii comerciale a substanței transportate
- C. Identificarea pericolului care poate fi produs de substanța transportată
- D. Permite găsirea cu precizie a tipurilor de riscuri prezentate de substanța transportată
62872. Numeroase substanțe au un număr ONU. Care dintre numerele următoare pot fi numere ONU?
- A. UN 33
- B. 022UN
- C. 3145
- D. 55117
62873. Unde se găsește numărul de identificare al substanței (numărul ONU)?
- A. În cartea de identitate a vehiculului
- B. În certificatul de agreare emis de RAR pentru transportul în colete și cisterne
- C. În documentul de transport
- D. În certificatul de agreare tehnică ADR
62874. Ce semnificație au codurile de clasificare pentru diferitele clase de pericol?
- A. O enumerare a capitolelor din ADR
- B. O enumerare a gradelor de siguranță a cisternelor
- C. Subdiviziunea numerelor de pericol în cadrul unei clase de pericol
- D. O subdiviziune în grupe omogene de substanțe similare din cadrul unei clase de pericol
62875. Cifrele din codurile de clasificare ale claselor de pericol sunt însoțite de literele A, O, I, F, T, C sau combinații ale acestora și care:
- A. Nu prezintă o importantă anume pentru conducătorii auto
- B. Indică tipul de ambalaj care trebuie folosit
- C. Indică eticheta care trebuie aplicată pe ambalaj
- D. Indică subclasificări ale substanțelor
62876. Care credeți că sunt erorile de conducere frecvente, aflate la originea accidentelor produse de un conducător auto însărcinat cu transportul de mărfuri periculoase ADR?
- A. Viteza prea mare (mai ales în curbe), pierderea controlului vehiculului și neacordarea priorității
- B. Staționarea interzisă, neaprecierea corectă a distanțelor, depășirea neregulamentară
- C. Schimbările de viteză, folosirea incorectă a luminilor, adormirea la volan
- D. Folosirea frânei de mână și neatenția la volan


