Întrebări chestionare atestate auto ARR 2025 categoria ADR colete

Întrebări pe capitole →

Alege categoria:

A
B
C
D
E
Redobândire
Atestate
    Taxi
    Inchiriere
    ADR cisterne
    ADR clasa 1
    ADR colete
    Agabaritice
    CPC marfa
    CPC persoane
    CPI marfa
    CPI persoane
    CPI scurt marfa
    CPI scurt persoane
    Consilieri siguranta - cls 1
    Consilieri siguranta - cls 2
    Consilieri siguranta - cls 3,4,5,6,8,9
    Consilieri siguranta - ONU 1202,1203,1223
    Instructor
    Manager taxi
    Manager transport marfa
    Manager transport persoane
    Profesori
    Vehicule avariate

Caută întrebare:


59861. Potrivit prevederilor ADR, gazele toxice:

  • A. Nu înlocuiesc oxigenul prezent în mod normal în atmosferă
  • B. Nu înglobează și gazele corozive
  • C. Sunt întotdeauna și comburante
  • D. Prezintă pericol pentru viața omului

59862. Care dintre următoarele gaze sunt inflamabile:

  • A. Propanul lichefiat (cod de clasificare 2F)
  • B. Azotul (cod de clasificare 1A)
  • C. Bromura de metil lichefiata (cod de clasificare 2T)
  • D. Amoniacul anhidru (cod de clasificare 2TC)

59863. Care dintre următoarele gaze prezintă un pericol de inflamabilitate?

  • A. Amoniac în soluție apoasă (cod de clasificare 4TC)
  • B. Trifluorură de clor (cod de clasificare 2TOC)
  • C. Metilclorosilan (cod de clasificare 2TFC)
  • D. Bromură de metil lichefiată (cod de clasificare 2T)

59864. Care dintre următoarele gaze sunt toxice?

  • A. Bromură de metil lichefiată (cod de clasificare 2T)
  • B. Criptonul comprimat (cod de clasificare 2O)
  • C. Propanul lichefiat (cod de clasificare 2F)
  • D. Azotul (cod de clasificare 1A)

59865. Care dintre următoarele gaze prezintă un pericol de toxicitate?

  • A. Oxigenul comprimat (cod de clasificare 1O)
  • B. Acetilena dizolvată (cod de clasificare 4F)
  • C. Triclorura de clor (cod de clasificare 2TOC)
  • D. Kriptonul comprimat (cod de clasificare 1A)

59866. Care dintre următoarele gaze sunt comburante (favorizează incendiul)?

  • A. Argonul (cod de clasificare 1A)
  • B. Diclorosilanul (cod de clasificare 2TFC)
  • C. Acetilena dizolvată (cod de clasificare 4F)
  • D. Protoxidul de azot (cod de clasificare 2O)

59867. Oxigenul lichid este un gaz care:

  • A. Provoacă asfixia, fiind foarte toxic
  • B. Nu trebuie să intre în contact cu produsele combustibile
  • C. Prezintă numai riscul de congelare
  • D. La contactul cu produsele combustibile nu prezintă nici un pericol

59868. Codurile de clasificare de la clasa 2 pot fi însoțite de una, două sau trei litere majuscule care indică preponderență unor proprietăți, după cum urmează:

  • A. I - gaz inflamabil, F – un gaz neinflamabil, toxic, TF – un gaz neinflamabil, comburant
  • B. T – un gaz toxic, F – un gaz inflamabil, TF – un gaz toxic, inflamabil
  • C. T-un gaz toxic, TF – un gaz inflamabil, comburant, F – un gaz comburant
  • D. T – un gaz inflamabil, I – un gaz toxic, F – un gaz neinflamabil, toxic

59869. Codurile de clasificare de la clasa 2 pot fi însoțite de una, două sau trei litere majuscule care indică preponderență unor proprietăți, după cum urmează:

  • A. A- un gaz asfixiant, O – un gaz comburant, TC – un gaz toxic, coroziv
  • B. A- un gaz neinflamabil, instabil chimic, O- un gaz toxic, TC – un gaz netoxic, instabil chimic
  • C. A- un gaz asfixiant, O - un gaz toxic, instabil chimic, TC - un gaz toxic, comburant
  • D. A- un gaz comburant, TC - un gaz toxic, coroziv, O– un gaz inflamabil

59870. Codurile de clasificare de la clasa 2 pot fi însoțite de una, două sau trei litere majuscule care indică preponderență unor proprietăți periculoase, după cum urmează:

  • A. TO – gaz inflamabil, coroziv, TFC – gaz toxic, asfixiant, comburant, TOC – gaz asfixiant, inflamabil, corosiv
  • B. TO – gaz toxic si coroziv, TFC – gaz toxic, asfixiant, coroziv, TOC – gaz asfixiant, comburant, coroziv
  • C. TO – gaz asfixiant, TFC – gaz toxic, comburant, TOC- gaz comburant si coroziv
  • D. TO – gaz toxic, comburant, TFC – gaz toxic, inflamabil si coroziv, TOC – gaz toxic, comburant, coroziv

59871. În conformitate cu prevederile ADR, deșeurile clasificate că fiind periculoase:

  • A. Pot fi transportate fără obligația respectării normelor ADR
  • B. Sunt substanțe, soluții, amestecuri care conțin substanțe considerate periculoase și care nu mai sunt destinate folosirii directe
  • C. Sunt cele repetate chiar și în cadrul deșeurilor urbane
  • D. Pot fi transportate de către șoferi care nu dețin certificatul ADR

59872. Sub ce formă fizică se pot prezența deșeuri ADR în timpul transportului?

  • A. În stare lichidă, solidă sau sub formă de amestecuri
  • B. Numai sub formă de gunoaie
  • C. Numai în stare lichidă sau soluție lichidă
  • D. Numai în stare pură

59873. Obligația identificării deșeurilor periculoase revine:

  • A. Intermediarului sau expeditorului
  • B. Transportatorului
  • C. Încărcătorului și expeditorului
  • D. Autorităților vamale

59874. Cum trebuie semnalizate vehiculele care transporta deșeuri periculoase ADR?

  • A. La fel ca vehiculele care transportă substanțe periculoase
  • B. Cu mențiunea “deșeuri” în partea din față și din spate a vehiculului
  • C. Cu două plăcuțe de culoare roșie, în partea din față stânga și pe părtile laterale ale vehiculului
  • D. Nu trebuie semnalizate în nici un fel

59875. Deșeurile periculoase ADR trebuie transportate:

  • A. În orice tip de vehicul, dacă sunt ambalate în colete care respectă prevederile ADR
  • B. Numai în vehicule agreate ADR, construite special pentru acest scop
  • C. În orice fel de vehicul-cisternă dacă transporta cel puțin o clasa de pericol ADR
  • D. În vehicule care respectă prevederile ADR referitoare la produsele care au aceeași clasa, cod de clasificare și grupa de ambalare că și deșeurile respective

59876. Cum trebuie formulată în documentul de transport mențiunea referitoare la deseul ADR?

  • A. Nu este necesar să se indice clasa, codul de clasificare și numărul ONU
  • B. La fel ca orice substanță periculoasă ADR
  • C. De exemplu amiant, brun, deșeu din clasa 9
  • D. „DEȘEU, Număr ONU, Denumire, Numerele de etichete de pericol, Grupa de ambalare”

59877. Care sunt principalele argumente “ecologice” pentru care sunt transportate deșeurile?

  • A. Numai din motive financiare
  • B. Pentru că în timpul transportului să se poată evapora în atmosferă
  • C. Pentru a nu se crea (sau pentru a se limita) sursele de poluare a mediului, finalitatea fiind eliminarea
  • D. Nu există motive de natură ecologică

59878. Ce tipuri de deșeuri periculoase pot proveni din activitatea de transport rutier?

  • A. Noroiul, când plouă
  • B. Numai cele care provin din scurgerea produselor periculoase
  • C. Lichid de frână, filtre de carburanți uzate, uleiuri uzate (de la motor, cutia de viteze sau diferențial) și acumulatori uzați
  • D. Activitatea de transport nu produce nici un deșeu

59879. Activitatea de transport rutier de mărfuri periculoase poate produce deșeuri?

  • A. Nu, pentru că nu s-au semnalat niciodată pierderi de substanțe periculoase din ambalaje sau din cisterne
  • B. Da, lichide folosite pentru spălarea compartimentului de încărcare sau a interiorului cisternei de transport substanțe periculoase
  • C. Nu, dacă spălarea cisternelor se face în apropierea unei stații service specializată
  • D. Nu, niciodată

59880. În cazul scurgerii de deșeuri lichide inflamabile este necesar:

  • A. Să fie diluate într-o cantitate mare de apă și deversate în canale
  • B. Să fie stopate cu nisip, pământ sau materiale absorbante, pentru a nu fi deversate în canale
  • C. Să fie împrăștiate pentru a favoriza evaporarea lor
  • D. Trebuie acoperite cu rumeguș

59881. Care sunt consecințele contactului motorinei (carburant diesel) sau al lichidelor inflamabile ușoare cu apă?

  • A. Unicul pericol există în zonele de pescuit
  • B. Pentru că sunt mai ușoare ca apa, plutesc pe suprafața ei fără să provoace vreun pericol
  • C. Motorină poluează apă prin pelicula rămasă pe suprafață ei, iar când pătrunde în apă din canale poate formă amestecuri explozive
  • D. Motorina se amestecă perfect cu apa și dispare în câteva minute

59882. Eventuale scurgeri ale deșeurilor lichide toxice:

  • A. Sunt cele mai dăunătoare pentru mediul înconjurător când pătrund în canale sau în cursurile de apă și trebuie contracarate în conformitate cu instrucțiunile scrise (fișa de siguranță)
  • B. Sunt dăunătoare la fel că și celelalte deșeuri și trebuie doar recuperate rapid de pe suprafețele contaminate
  • C. Trebuie diluate cu apă și deversate în canale pentru a diminua efectele lor poluante
  • D. Trebuie transportate pe un teren apropiat

59883. Eventualele scurgeri ale deșeurilor lichide corozive:

  • A. Nu sunt dăunătoare pentru mediul înconjurător
  • B. Trebuie transportate pe un teren apropiat, diluate cu mari cantități de apă și deversate în canale
  • C. Trebuie combătute corespunzător cu neutralizante adecvate sau oprite cu nisip, pământ ori materiale absorbante și, pentru a nu penetra în gurile de canale
  • D. Este de ajuns să fie foarte rapid recuperate

59884. Este obligatoriu ca pe timpul transportului documentul de transport pentru deșeuri ADR să se afle la bordul vehiculului?

  • A. Nu este necesar când se transportă deșeuri lichide
  • B. Nu, dar se poate utiliza un document simplu care să conțină numai numele comercial al deseului
  • C. Nu este necesar când se transportă deșeuri solide
  • D. Da, deșeurile fiind descrise astfel: Deșeu, număr ONU, denumire, numere de model ale etichetelor de pericol aplicabile și grupa de ambalare

59885. Ce pericole pot rezultă dintr-un incident sau accident produs în timpul unui transport rutier de mărfuri periculoase?

  • A. Nici unul deoarece, dacă vehiculele sunt conduse cu viteză redusă, solul și atmosfera pot fi afectate numai în mică măsură
  • B. Slabe emisii toxice sau nocive, deoarece practic este imposibil să se controleze scurgerile sau pierderile
  • C. Cele care pot pune în primejdie viață oamenilor sau animalelor, deteriorarea bunurilor sau contaminarea mediului înconjurător
  • D. Afectarea redusă a solului și a apei, deoarece substanțele periculoase sunt ușor de recuperat