Întrebări chestionare atestate auto ARR 2025 categoria ADR colete
capitolul Reguli generale
Întrebări pe capitole →Alege categoria:
A
B
C
D
E
Redobândire
Atestate
Taxi
Inchiriere
ADR cisterne
ADR clasa 1
ADR colete
Agabaritice
CPC marfa
CPC persoane
CPI marfa
CPI persoane
CPI scurt marfa
CPI scurt persoane
Consilieri siguranta - cls 1
Consilieri siguranta - cls 2
Consilieri siguranta - cls 3,4,5,6,8,9
Consilieri siguranta - ONU 1202,1203,1223
Instructor
Manager taxi
Manager transport marfa
Manager transport persoane
Profesori
Vehicule avariate
Caută întrebare:
59736. Ce este acordul ADR?
- A. Acordul European referitor la transportul rutier de produse alimentare perisabile
- B. Acordul European referitor la transportul rutier internațional de mărfuri periculoase
- C. Acordul International privind transportul maritim de mărfuri periculoase
- D. Acordul Internațional privind transportul feroviar de mărfuri periculoase
59737. Anexele tehnice A și B ale ADR conțin:
- A. Prescripțiile referitoare la circulația rutieră a vehiculelor și la semnalizarea acestora pentru circulație rutieră
- B. Prescripțiile referitoare la construcția navelor utilizate pentru îmbarcarea vehiculelor și a containerelor-cisternă
- C. Criteriile de clasificare a mărfurilor periculoase, prescripțiile generale de exploatare a vehiculelor și de confecționare a ambalajelor și cisternelor
- D. Dispozițiile pentru certificarea garanției de calitate de către unitățile de transport
59738. De regulă, prescripțiile conținute în ADR se aplică:
- A. Transporturilor internaționale efectuate între țările semnatare
- B. Exclusiv pe teritoriul țărilor membre ale Comunitații Europene
- C. Transporturilor cu țările din Africa de Nord
- D. Numai transporturilor pe teritoriul național
59739. În care țări este în vigoare acordul ADR?
- A. Numai în țările Comunității Europene
- B. În lumea întreagă
- C. Numai în țările cu ieșire la Marea Mediterană
- D. În toate cele 52 de țări semnatare ale acordului
59740. Reglementările condițiilor de efectuare a transporturilor rutiere de mărfuri periculoase în condiții de siguranță a transportului și de protecție a mediului este de competența:
- A. Ministerului de Interne
- B. Ministerului Industriei și Comerțului
- C. Comandamentul Protecției Civile din Ministerul de Interne
- D. Ministerul Transporturilor și Infrastructurii
59741. Reglementarea condițiilor de omologare, agreare și inspecție tehnică periodică a vehiculelor rutiere utilizate pentru transportul anumitor categorii de mărfuri periculoase este de competența:
- A. Automobil Club Român – ACR
- B. Direcția Poliției Rutiere din Ministerul de Interne
- C. Ministerul Transporturilor și Infrastructurii
- D. Regia Autonoma Registrul Auto Român – RAR
59742. Acordarea certificatelor de pregătire profesională pentru conducătorii auto de vehicule rutiere și pentru consilierii de siguranță în transportul mărfurilor periculoase se face de către:
- A. Ministerul Educației și Învățământului
- B. Ministerul Transporturilor și Infrastructurii
- C. Comisia Națională pentru Controlul Activităților Nucleare
- D. Inspectoratul General pentru Situații de Urgență
59743. Stabilirea traseelor interzise accesului transportului de mărfuri periculoase cu indicarea rutelor ocolitoare sau alternative și a modului de semnalizare a acestora se face de către:
- A. Ministerul Transporturilor împreună cu Ministerul Internelor și Reformei Administrative și, după caz, cu autoritățile administrației publice locale
- B. Ministerul Mediului și Dezvoltării Durabile și, după caz, Comisia Națională pentru Controlul Activităților Nucleare
- C. Inspectoratul General pentru Situații de Urgență
- D. Comandamentul Protecției Civile în conformitate cu cerințele standardului ISO 9002/1995
59744. Reglementarea condițiilor de efectuare a transporturilor rutiere de materiale radioactive și acordarea certificatelor profesionale pentru conducătorii auto de vehicule și consilierii de siguranță în transportul rutier de materiale radioactive este de competență:
- A. Ministerul Mediului și Dezvoltării Durabile
- B. Ministerul Transporturilor
- C. Comisia Națională pentru Controlul Activităților Nucleare
- D. Inspectoratul General pentru Situații de Urgență
59745. Cercetarea evenimentelor produse la transportul mărfurilor periculoase, precum și stabilirea și aplicarea măsurilor ce se impun în cazul accidentelor și evenimentelor grave, cu efect asupra mediului, survenite în timpul transportului de mărfuri periculoase este de competență:
- A. Comandamentului Protecției Civile, Corpului Pompierilor Militari și Direcției Poliției Rutiere
- B. Ministerului de Interne și Reformei Administrative, Ministerului Apărării Naționale și Ministerului Economiei și Finanțelor
- C. Ministerului Transporturilor, Ministerului Internelor și Reformei Administrative împreună cu Ministerul Mediului și Dezvoltării Durabile
- D. Autorităților administrației publice locale
59746. Reglementarea condițiilor de realizare și de omologare a ambalajelor și recipientelor, inclusiv a suprastructurilor vehiculelor rutiere specializate pentru transporturile mărfurilor periculoase se face de către:
- A. Ministerul Transporturilor
- B. Ministerul Internelor și Reformei Administrative
- C. Inspectoratul General pentru Situații de Urgență
- D. Ministerul Economiei
59747. Avizarea fișelor de siguranță, pentru substanțele sau grupele de substanțe prevăzute de ADR sunt de competență:
- A. Ministerului Transporturilor
- B. Ministerul Internelor și Reformei Administrative
- C. Întreprinderilor care ambalează, etichetează și expediază cu mijloace de transport rutier de mărfuri periculoase
- D. SC IPROCHIM SA, desemnată de Ministerul Economiei
59748. Intervenția operativă în caz de accident sau de iminentă a producerii unui eveniment în timpul transportului rutier al mărfurilor periculoase este de competență:
- A. Ministerului Afacerilor Interne
- B. Ministerului Transporturilor
- C. Autorităților administrației publice locale
- D. Ministerul Economiei
59749. Stabilirea și semnalizarea corespunzătoare a locurilor de parcare destinate vehiculelor ce execută transportul mărfurilor periculoase este de competență:
- A. Ministerul Afacerilor Interne
- B. Ministerului Transporturilor
- C. Administratorilor de drumuri
- D. Inspectoratul General pentru Situații de Urgență
59750. Elaborarea unor programe de alarmare și de intervenție în cazul evenimentelor survenite în timpul transportului de mărfuri periculoase intră în competență:
- A. Ministerul Afacerilor Interne
- B. Autorităților administrației publice locale împreună cu Inspectoratele Județene pentru Situații de Urgență
- C. Ministerului Transporturilor
- D. Inspectoratul General pentru Situații de Urgență
59751. Planurile de alarmare și intervenție în caz de poluare accidentală a mediului în timpul transporturilor mărfurilor periculoase se elaborează de:
- A. Ministerul Transporturilor împreună cu Ministerul Afacerilor Interne
- B. Ministerul Afacerilor Interne împreună cu Inspectoratul General pentru Situații de Urgență
- C. Ministerul Mediului împreună cu Ministerul Transporturilor si cu Ministerul Afacerilor Interne
- D. Autorităților administrației publice locale împreună cu Inspectoratele Județene pentru Situații de Urgență
59752. Ce se înțelege prin marfă periculoasă?
- A. Numai substanțele lichide foarte ușoare, dar cu volum mare, nu și cele solide sau gazoase
- B. Numai mărfurile care au o densitate ridicată în stare solidă
- C. Numai mărfurile ușoare, dar cu volum mare
- D. Acele substanțe și obiecte al căror transport rutier este interzis sau este autorizat numai în anumite împrejurări, potrivit Anexelor A și B la ADR
59753. Ce este o marfă periculoasă?
- A. Acele substanțe și obiecte al căror transport rutier este interzis sau este autorizat numai în anumite împrejurări, potrivit Anexelor A și B la ADR
- B. Un bloc de marmură de dimensiuni excepționale
- C. Un obiect cu masă foarte mare
- D. Un obiect cu dimensiuni foarte mari
59754. În conformitate cu acordul ADR, se poate consideră o marfă periculoasă:
- A. Un generator electric în funcțiune
- B. Un lichid inflamabil, o substanță toxică sau corozivă
- C. Orice substanță chimică
- D. Un animal sălbatic sau un șarpe veninos
59755. În conformitate cu acordul ADR, ce se înțelege prin încărcare completă?
- A. O încărcătură de mărfuri periculoase cu care se umple complet volumul util al vehiculului
- B. Grupul de mai multe încărcături cu care se umple complet compartimentul de încărcare al vehiculului
- C. O încărcătură de mărfuri periculoase pentru mai mulți destinatari, echivalentă cu sarcina utilă a vehiculului
- D. O încărcătură de mărfuri periculoase de la un singur expeditor, cu utilizarea exclusivă a unui singur vehicul sau container
59756. Ce reprezintă clasele de pericol ADR?
- A. Repartizarea diferitelor categorii de materiale transportate
- B. Enumerarea capitolelor din convenția ADR
- C. Clasificarea substanțelor și obiectelor periculoase
- D. O clasificare a diferitelor categorii de materiale transportate
59757. Clasele de pericol ale ADR:
- A. Indică mijloacele de transport utilizate pentru mărfurile periculoase
- B. Sunt stabilite pe criterii diferite în fiecare țară și variază de la un stat la altul
- C. Reprezintă o clasificare a diferitelor tipuri de vehicule
- D. Clasifică substanțele, în funcție de tipul de pericol, în clase care prezintă același pericol principal
59758. Câte clase de pericol există conform ADR?
- A. 8
- B. 9
- C. 14
- D. 13
59759. Mărfurile din ce clase de pericol se pretează la transportul în colete?
- A. Toate clasele
- B. Numai clasele 1, 2 și 7
- C. Toate, în afară de clasa 6.2
- D. Toate, în afară de clasa 1
59760. Conform ADR, mărfurile periculoase pot fi transportate:
- A. Aerian
- B. Rutier
- C. Oricum
- D. Maritim


