Întrebări chestionare atestate auto ARR 2025 categoria Vehicule avariate
capitolul Reguli generale

Întrebări pe capitole →

Alege categoria:

A
B
C
D
E
Redobândire
Atestate
    Taxi
    Inchiriere
    ADR cisterne
    ADR clasa 1
    ADR colete
    Agabaritice
    CPC marfa
    CPC persoane
    CPI marfa
    CPI persoane
    CPI scurt marfa
    CPI scurt persoane
    Consilieri siguranta - cls 1
    Consilieri siguranta - cls 2
    Consilieri siguranta - cls 3,4,5,6,8,9
    Consilieri siguranta - ONU 1202,1203,1223
    Instructor
    Manager taxi
    Manager transport marfa
    Manager transport persoane
    Profesori
    Vehicule avariate

Caută întrebare:


65743. Obligația de a respecta regulile privind încărcarea, repartizarea încărcăturii, asigurarea și fixarea acesteia revine:

  • A. expeditorului
  • B. destinatarului
  • C. încărcătorului
  • D. conducătorului auto

65744. Prin masa totală maximă autorizată se înțelege:

  • A. masa maximă a unui vehicul încărcat, declarată admisibilă în urmă omologării de către autoritatea competență
  • B. masa proprie a vehiculului
  • C. masa sarcinii utile autorizate pentru transport
  • D. masa maximă admisă pentru drumurile de categoria E

65745. Repartizarea corectă a greutății pe axele vehiculului este obligația:

  • A. încărcătorului
  • B. expeditorului
  • C. conducătorului auto
  • D. destinatarului

65746. Arimarea încărcăturii este obligația:

  • A. conducătorului auto
  • B. expeditorului
  • C. persoanei desemnate să conducă activitatea de transport rutier
  • D. consilierului de siguranță

65747. Sarcina de 1 daN corespunde unei încărcături cu masă de:

  • A. 1 kg
  • B. 2 kg
  • C. 10 kg
  • D. 100 kg

65748. Dispozitivele de asigurare a încărcăturii trebuie să reziste înspre partea din față a autovehiculului la :

  • A. cel puțin greutatea încărcăturii înmulțită cu 2
  • B. cel puțin greutatea încărcăturii înmulțită cu 1, 2
  • C. cel puțin 0,8 din greutatea încărcăturii
  • D. cel puțin 0,7 din greutatea încărcăturii

65749. Dispozitivele de asigurare a încărcăturii trebuie să reziste înspre partea laterală a autovehiculului la:

  • A. cel puțin 0,7 din greutatea încărcăturii
  • B. cel puțin 0,6 din greutatea încărcăturii
  • C. cel puțin 0,5 din greutatea încărcăturii
  • D. cel puțin 0,4 din greutatea încărcăturii

65750. Dispozitivele de asigurare a încărcăturii trebuie să reziste înspre partea din spate a autovehiculului la:

  • A. cel puțin 0,7 din greutatea încărcăturii
  • B. cel puțin 0,6 din greutatea încărcăturii
  • C. cel puțin 0,5 din greutatea încărcăturii
  • D. cel puțin 0,4 din greutatea încărcăturii

65751. La amplasarea încărcăturii pe autovehicul trebuie să se țină seama de:

  • A. dimensiunile maxime autorizate
  • B. numărul și amplasarea triunghiurilor reflectorizante
  • C. numărul și amplasarea lămpilor cu lumină galbenă
  • D. momentul motor maxim

65752. La amplasarea încărcăturii pe autovehicul trebuie să se țină seama de:

  • A. numărul și amplasarea axelor de direcție
  • B. masele maxime admise pe axe
  • C. masa maximă remorcabilă fără dispozitiv de frânare
  • D. sarcina pe cârligul de remorcare

65753. La amplasarea încărcăturii pe autovehicul trebuie să se țină seama de:

  • A. viteza maximă constructivă
  • B. puterea maximă a motorului
  • C. masa totală maximă autorizată
  • D. coeficientul de aderență dintre pneu și calea de rulare

65754. La amplasarea încărcăturii pe autovehicul trebuie să se respecte:

  • A. sarcina minimă pe axe indicată de constructor
  • B. sarcina care poate fi tractată indicată de constructor
  • C. sarcina suportată de cutia de viteze
  • D. sarcina maximă admisă a troliului la ridicare a încărcăturii pe verticală

65755. În cazul în care la încărcare nu se respectă sarcina minimă pe axe:

  • A. este afectată stabilitatea autovehiculului
  • B. sunt afectate rapoartele de transmitere ale cutiei de viteze
  • C. scade puterea furnizată roților
  • D. apare riscul patinării transmisiei cardanice

65756. În cazul în care la încărcare nu se respectă sarcina minimă pe axe:

  • A. este afectată direcția autovehiculului
  • B. scade sarcina utilă a autovehiculului
  • C. scade randamentul ambreiajului
  • D. crește presiunea în sistemul de răcire

65757. În cazul în care la încărcare nu se respectă sarcina minimă pe axe:

  • A. este afectată funcționarea sistemului de aprindere prin comprimare
  • B. se diminuează forță de tracțiune când transmisia este decuplată de motor
  • C. apare riscul deteriorării și chiar al exploziei anvelopelor de axe respective
  • D. se diminuează eficacitatea sistemului de frânare

65758. Modul de poziționare a încărcăturii pe platforma autovehiculului influențează în mod direct:

  • A. rezistență la rulare și inerția autovehiculului
  • B. accesarea comenzilor autovehiculului
  • C. unghiul de vizibilitate al oglinzilor de proximitate
  • D. poziția centrului de greutate al autovehiculului încărcat

65759. Modul de distribuire a încărcăturii pe axele autovehiculului influențează în mod direct:

  • A. maniabilitatea autovehiculului
  • B. coeficientul de aderență dintre pneuri și calea de rulare
  • C. fiabilitatea autovehiculului
  • D. raza de virare a autovehiculului

65760. Gradul de încărcare al autovehiculului influențează în mod direct și determinant:

  • A. puterea dezvoltată de motor la turația de mers în gol și la turația de putere maximă
  • B. randamentul diferențialului
  • C. raportul de transmitere al transmisiei principale
  • D. distanța de frânare

65761. Gradul de încărcare al autovehiculului influențează în mod direct și determinant:

  • A. inerția autovehiculului
  • B. momentul motor maxim dezvoltat de motor
  • C. funcționarea sistemului de distribuție
  • D. unghiul maxim de bracare al roților de direcție

65762. Chingile utilizate la arimarea vehiculului transportat pe platforma trebuie să corespundă:

  • A. standardului EN 12195 – 2
  • B. standardului EN 12195 – 3
  • C. standardului EN 12195 – 0
  • D. standardului ISO 9001 – 2

65763. Elementele de fixare a încărcăturii trebuie să respecte următoarea condiție:

  • A. sunt adaptate pentru masa proprie a vehiculului respectiv
  • B. sunt adaptate pentru viteza comercială de circulație a vehiculului respectiv
  • C. sunt adaptate pentru fixarea încărcăturii respective
  • D. sunt adaptate pentru fixarea suprastructurii vehiculului de șasiu

65764. Elementele de fixare a încărcăturii trebuie să respecte următoarea condiție:

  • A. sunt adaptate pentru fixarea șasiului
  • B. nu prezintă noduri sau elemente deteriorate
  • C. forța exercitată asupra lor este mai mare decât sarcina nominală pentru care au fost construite
  • D. sunt realizate din componente galvanizate pentru o bună rezistență la frecare

65765. Elementele de fixare a încărcăturii trebuie să respecte următoarea condiție:

  • A. sunt conforme cu specificațiile tehnice privind construcția vehiculelor rutiere de marfă
  • B. sunt conforme cu standardele și normativele în vigoare elaborate de A.R.R
  • C. sunt conforme cu prescripțiile tehnice elaborate de I.S.C.T.R
  • D. sunt conforme cu standardele europene și/sau internaționale în vigoare în domeniu

65766. Pe eticheta unei chingi, STF reprezintă:

Pe eticheta unei chingi, STF reprezintă:
  • A. rezistența la rupere
  • B. componența transversală a forței de tensionare
  • C. forta manuală standardizată
  • D. forța de tensionare standardizată

65767. Pe eticheta unei chingi, SHF reprezintă:

Pe eticheta unei chingi, SHF reprezintă:
  • A. forța manuală standardizată
  • B. forța de tensionare standardizată
  • C. componenta orizontală a forței de tensionare
  • D. rezistența la rupere