Întrebări chestionare atestate auto ARR 2025 categoria Vehicule avariate
Întrebări pe capitole →Alege categoria:
A
B
C
D
E
Redobândire
Atestate
Taxi
Inchiriere
ADR cisterne
ADR clasa 1
ADR colete
Agabaritice
CPC marfa
CPC persoane
CPI marfa
CPI persoane
CPI scurt marfa
CPI scurt persoane
Consilieri siguranta - cls 1
Consilieri siguranta - cls 2
Consilieri siguranta - cls 3,4,5,6,8,9
Consilieri siguranta - ONU 1202,1203,1223
Instructor
Manager taxi
Manager transport marfa
Manager transport persoane
Profesori
Vehicule avariate
Caută întrebare:
65743. Obligația de a respecta regulile privind încărcarea, repartizarea încărcăturii, asigurarea și fixarea acesteia revine:
- A. expeditorului
- B. destinatarului
- C. încărcătorului
- D. conducătorului auto
65744. Prin masa totală maximă autorizată se înțelege:
- A. masa maximă a unui vehicul încărcat, declarată admisibilă în urmă omologării de către autoritatea competență
- B. masa proprie a vehiculului
- C. masa sarcinii utile autorizate pentru transport
- D. masa maximă admisă pentru drumurile de categoria E
65745. Repartizarea corectă a greutății pe axele vehiculului este obligația:
- A. încărcătorului
- B. expeditorului
- C. conducătorului auto
- D. destinatarului
65746. Arimarea încărcăturii este obligația:
- A. conducătorului auto
- B. expeditorului
- C. persoanei desemnate să conducă activitatea de transport rutier
- D. consilierului de siguranță
65747. Sarcina de 1 daN corespunde unei încărcături cu masă de:
- A. 1 kg
- B. 2 kg
- C. 10 kg
- D. 100 kg
65748. Dispozitivele de asigurare a încărcăturii trebuie să reziste înspre partea din față a autovehiculului la :
- A. cel puțin greutatea încărcăturii înmulțită cu 2
- B. cel puțin greutatea încărcăturii înmulțită cu 1, 2
- C. cel puțin 0,8 din greutatea încărcăturii
- D. cel puțin 0,7 din greutatea încărcăturii
65749. Dispozitivele de asigurare a încărcăturii trebuie să reziste înspre partea laterală a autovehiculului la:
- A. cel puțin 0,7 din greutatea încărcăturii
- B. cel puțin 0,6 din greutatea încărcăturii
- C. cel puțin 0,5 din greutatea încărcăturii
- D. cel puțin 0,4 din greutatea încărcăturii
65750. Dispozitivele de asigurare a încărcăturii trebuie să reziste înspre partea din spate a autovehiculului la:
- A. cel puțin 0,7 din greutatea încărcăturii
- B. cel puțin 0,6 din greutatea încărcăturii
- C. cel puțin 0,5 din greutatea încărcăturii
- D. cel puțin 0,4 din greutatea încărcăturii
65751. La amplasarea încărcăturii pe autovehicul trebuie să se țină seama de:
- A. dimensiunile maxime autorizate
- B. numărul și amplasarea triunghiurilor reflectorizante
- C. numărul și amplasarea lămpilor cu lumină galbenă
- D. momentul motor maxim
65752. La amplasarea încărcăturii pe autovehicul trebuie să se țină seama de:
- A. numărul și amplasarea axelor de direcție
- B. masele maxime admise pe axe
- C. masa maximă remorcabilă fără dispozitiv de frânare
- D. sarcina pe cârligul de remorcare
65753. La amplasarea încărcăturii pe autovehicul trebuie să se țină seama de:
- A. viteza maximă constructivă
- B. puterea maximă a motorului
- C. masa totală maximă autorizată
- D. coeficientul de aderență dintre pneu și calea de rulare
65754. La amplasarea încărcăturii pe autovehicul trebuie să se respecte:
- A. sarcina minimă pe axe indicată de constructor
- B. sarcina care poate fi tractată indicată de constructor
- C. sarcina suportată de cutia de viteze
- D. sarcina maximă admisă a troliului la ridicare a încărcăturii pe verticală
65755. În cazul în care la încărcare nu se respectă sarcina minimă pe axe:
- A. este afectată stabilitatea autovehiculului
- B. sunt afectate rapoartele de transmitere ale cutiei de viteze
- C. scade puterea furnizată roților
- D. apare riscul patinării transmisiei cardanice
65756. În cazul în care la încărcare nu se respectă sarcina minimă pe axe:
- A. este afectată direcția autovehiculului
- B. scade sarcina utilă a autovehiculului
- C. scade randamentul ambreiajului
- D. crește presiunea în sistemul de răcire
65757. În cazul în care la încărcare nu se respectă sarcina minimă pe axe:
- A. este afectată funcționarea sistemului de aprindere prin comprimare
- B. se diminuează forță de tracțiune când transmisia este decuplată de motor
- C. apare riscul deteriorării și chiar al exploziei anvelopelor de axe respective
- D. se diminuează eficacitatea sistemului de frânare
65758. Modul de poziționare a încărcăturii pe platforma autovehiculului influențează în mod direct:
- A. rezistență la rulare și inerția autovehiculului
- B. accesarea comenzilor autovehiculului
- C. unghiul de vizibilitate al oglinzilor de proximitate
- D. poziția centrului de greutate al autovehiculului încărcat
65759. Modul de distribuire a încărcăturii pe axele autovehiculului influențează în mod direct:
- A. maniabilitatea autovehiculului
- B. coeficientul de aderență dintre pneuri și calea de rulare
- C. fiabilitatea autovehiculului
- D. raza de virare a autovehiculului
65760. Gradul de încărcare al autovehiculului influențează în mod direct și determinant:
- A. puterea dezvoltată de motor la turația de mers în gol și la turația de putere maximă
- B. randamentul diferențialului
- C. raportul de transmitere al transmisiei principale
- D. distanța de frânare
65761. Gradul de încărcare al autovehiculului influențează în mod direct și determinant:
- A. inerția autovehiculului
- B. momentul motor maxim dezvoltat de motor
- C. funcționarea sistemului de distribuție
- D. unghiul maxim de bracare al roților de direcție
65762. Chingile utilizate la arimarea vehiculului transportat pe platforma trebuie să corespundă:
- A. standardului EN 12195 – 2
- B. standardului EN 12195 – 3
- C. standardului EN 12195 – 0
- D. standardului ISO 9001 – 2
65763. Elementele de fixare a încărcăturii trebuie să respecte următoarea condiție:
- A. sunt adaptate pentru masa proprie a vehiculului respectiv
- B. sunt adaptate pentru viteza comercială de circulație a vehiculului respectiv
- C. sunt adaptate pentru fixarea încărcăturii respective
- D. sunt adaptate pentru fixarea suprastructurii vehiculului de șasiu
65764. Elementele de fixare a încărcăturii trebuie să respecte următoarea condiție:
- A. sunt adaptate pentru fixarea șasiului
- B. nu prezintă noduri sau elemente deteriorate
- C. forța exercitată asupra lor este mai mare decât sarcina nominală pentru care au fost construite
- D. sunt realizate din componente galvanizate pentru o bună rezistență la frecare
65765. Elementele de fixare a încărcăturii trebuie să respecte următoarea condiție:
- A. sunt conforme cu specificațiile tehnice privind construcția vehiculelor rutiere de marfă
- B. sunt conforme cu standardele și normativele în vigoare elaborate de A.R.R
- C. sunt conforme cu prescripțiile tehnice elaborate de I.S.C.T.R
- D. sunt conforme cu standardele europene și/sau internaționale în vigoare în domeniu
65766. Pe eticheta unei chingi, STF reprezintă:

- A. rezistența la rupere
- B. componența transversală a forței de tensionare
- C. forta manuală standardizată
- D. forța de tensionare standardizată

65767. Pe eticheta unei chingi, SHF reprezintă:

- A. forța manuală standardizată
- B. forța de tensionare standardizată
- C. componenta orizontală a forței de tensionare
- D. rezistența la rupere



